Αντικαθιστώντας το κλείσιμο με τον μετασχηματισμό –τουλάχιστον στα… προφορικά- και αφού ήδη έχουν μπει λουκέτα σε 40 καταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, μεταξύ αυτών και στα Ιωάννινα, ξεκίνησε η ενημέρωση στη Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Στη συνεδρίαση παρίστανται, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΕΣΥΠ Ιωάννης Παπαχρήστου, και ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ Μάριος Καλογεράς Τέμπος, εκτελώντας προσωρινά καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου. Παρόντες ήταν επίσης οι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος και της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης.
Αντιδράσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ
Ο Σωκράτης Φάμελλος χαρακτήρισε τη συνεδρίαση «απαράδεκτη», κατηγορώντας την κυβέρνηση για αλλαγή των επιτροπών και απόκρυψη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη. Παράλληλα, εγκαλεί την κυβέρνηση για κλείσιμο 46 καταστημάτων και αναβολές συνεχούς συζήτησης, τονίζοντας ότι τίθεται ζήτημα κοινοβουλευτικής λειτουργίας και δημοκρατίας και κατηγορώντας τη Νέα Δημοκρατία για «σκάνδαλο».
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Δουδωνής, τόνισε το «μείζον θεσμικό ζήτημα» και επισήμανε ότι η σημερινή συζήτηση γίνεται σε διαφορετική επιτροπή και με μικρότερη σύνθεση από αυτή που είχε προγραμματιστεί μετά την παραίτηση του προηγούμενου CEO των ΕΛΤΑ, του κ. Σκλήκα. Υπογράμμισε επίσης την απουσία του κ. Χατζηδάκη, ενώ η συζήτηση ταυτόχρονα στην ολομέλεια αφορά το νομοσχέδιο για τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ.
Τοποθετήσεις κυβέρνησης και ΕΛΤΑ
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, επισήμανε ότι «το κρίσιμο είναι να μείνουν ανοιχτά τα ΕΛΤΑ», ενώ ο υπουργός Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, διευκρίνισε ότι δεν προβλέπεται κλείσιμο αλλά μετασχηματισμός των ταχυδρομείων. Πρόσθεσε ότι 117 καταστήματα κρίθηκε ότι πρέπει να παραμείνουν ανοικτά, ενώ η λειτουργία των ΕΛΤΑ διέπεται από αυστηρά χρηματοοικονομικά και ευρωπαϊκά κριτήρια.
Ο κ. Πιερρακάκης παραδέχθηκε ότι υπήρξε άστοχη απόφαση και ότι δεν είχε γίνει πλήρης ενημέρωση για το τι μπορεί να κάνει ένας ταχυδρόμος, ούτε είχε εξεταστεί η κάλυψη όλων των περιοχών. Τόνισε ότι τα ΕΛΤΑ λειτουργούν σε ιδιωτική αγορά και ότι όλες οι ενέργειες στοχεύουν στη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΕΣΥΠ, Ιωάννης Παπαχρήστου, παραδέχθηκε ελλείψεις στη συνεννόηση και ενημέρωση και σημείωσε ότι ενώ τα ΕΛΤΑ είναι δημόσια υπηρεσία, δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το κράτος. Στόχος είναι η επιστροφή στην κερδοφορία, η δημιουργία βιώσιμης και ανταγωνιστικής εταιρείας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η διεύρυνση της γκάμας υπηρεσιών.
Ο αναπληρωτής CEO των ΕΛΤΑ, Μάριος Καλογεράς Τέμπος, υπογράμμισε την κοινωνική ευαισθησία του θέματος και τόνισε ότι καμία θέση τακτικού υπαλλήλου δεν θα χαθεί. Το σχέδιο περιλαμβάνει τρεις προτεραιότητες:
- Εξορθολογισμός κόστους μέσω αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας,
- Ενίσχυση και επέκταση χρηματοοικονομικών συνεργασιών, ξεκινώντας με τη συνεργασία με την Alpha Bank,
- Τεχνολογική αναβάθμιση των οικονομικών συστημάτων για λειτουργία με ιδιωτικά χρηματοοικονομικά κριτήρια.
».