Μετά τον ΤΑΡ και το τρένο… παρακάμπτει την Ήπειρο!

Τρία διαφορετικά σενάρια εξετάζονται για την μελλοντική σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας κι Αλβανίας. Και στις τρεις προτάσεις το κοινό χαρακτηριστικό είναι ότι η Ήπειρος… παρακάμπτεται! Η σύνδεση προβλέπεται να γίνει μέσω Δυτικής Μακεδονίας. Ό,τι ακριβώς λοιπόν συνέβη με τον αγωγό φυσικού αερίου -ΤΑΡ- θα επαναληφθεί μελλοντικά και με το τρένο. Το θέμα του φυσικού αερίου βέβαια είναι κάτι χειροπιαστό ενώ η σιδηροδρομική σύνδεση αποτελεί προς το παρόν σχέδιο!

Η μελέτη που γίνεται για την σιδηροδρομική σύνδεση, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στην Βουλή, περιλαμβάνει τις ακόλουθες εναλλακτικές προτάσεις:

-1.Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή (με διασύνδεση με Αεροδρόμιο Καστοριάς)-Πόγραδετς-Τίρανα
2.Φλώρινα-Αεροδρόμιο Καστοριάς-Ιεροπηγή-Πόγραδετς-Τίρανα
3.Κοζάνη-Σιάτιστα-Αεροδρόμιο Καστοριάς-Ιεροπηγή-Πόγραδετς-Τίρανα.

Φυσικά πρόκειται για ένα σχέδιο που δεν πρόκειται να υλοποιηθεί άμεσα, αλλά θα αποτελέσει την βάση για τις αποφάσεις που θα δρομολογηθούν τα επόμενα χρόνια ίσως και τις επόμενες δεκαετίες.

Η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας- Αλβανίας αφήνει έξω από κάθε σχεδιασμό την Ήπειρο, η οποία εδώ και χρόνια έχει δει… τα τρένα που φύγαν…

Έτσι μετά το φυσικό αέριο που δια του ΤΑΡ παρακάμπει την Ήπειρο το ίδιο γίνεται και με την σιδηροδρομική σύνδεση.