Ποσό 7,7 εκατομμυρίων ευρώ έχει εγκριθεί από τον ευρωπαικό μηχανισμό CEF, όσο ακριβώς είχε αιτηθεί το Υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου.
Το υπόλοιπο 50% του προυπολογισμού υπήρχε δέσμευση να διατεθεί από το ελληνικό κράτος.
Παρότι η έγκριση από τον μηχανισμό δόθηκε εδώ και μήνες, το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν έχει εντάξει δαπάνη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το 2022 με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μην μπορεί να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού.
Ο CEF στην απόφαση χρηματοδότησης σημειώνει ότι η δράση καλύπτει τις τελικές μελέτες
για την κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Ηγουμενίτσα μήκους 159 χλμ., συμπεριλαμβανομένης της σιδηροδρομικής γραμμής σύνδεσης με τα Ιωάννινα μήκους 9 χλμ., με αμφίδρομη σηματοδότηση, ηλεκτροδότηση και τηλεδιοίκηση.
Η μονόδρομη σιδηροδρομική γραμμή θα έχει σχεδιαστική ταχύτητα 160 km/h.
Πιο συγκεκριμένα, η Δράση αφορά την εκπόνηση οριστικών μελετών, την κτηματογράφηση, την κτηματογράφηση για την εκτέλεση της απαλλοτρίωσης και τα τεύχη δημοπράτησης.
Η ολοκλήρωση της Δράσης θα οδηγήσει στην έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών για τις επόμενες εργασίες.
Προβλέπει δε με την ίδια απόφαση την ολοκλήρωση των μελετών ως το τέλος του 2024.
Οι λόγοι για τους οποίους το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν έχει προχωρήσει στην εγγραφή πίστωσης παρότι υπάρχουν εγκεκριμένα κοινοτικά κονδύλια είναι άγνωστοι.
Το βέβαιο είναι ότι κι αν ακόμη οι μελέτες προκηρυχθούν άμεσα είναι αδύνατο να εξευρεθούν πόροι από το νέο ΕΣΠΑ για την εκτέλεσε του έργου.