Με ταχείς ρυθμούς τα έργα του ΕΣΠΑ

ERGA_SYDLI– Επίσκεψη στα εργοτάξια του Δήμου Ιωαννιτών

Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσονται τα έργα του ΕΣΠΑ που υλοποιεί ο Δήμος Ιωαννιτών. Το ΕΣΠΑ είναι η μοναδική ουσιαστική πηγή χρηματοδότησης αυτό το διάστημα και ο Δήμος Ιωαννιτών με συντονισμένες ενέργειες εκμεταλλεύεται στο έπακρο αυτή τη δυνατότητα.

Έτσι τα έργα που σχεδιάζονται και σταδιακά περνούν στην φάση της υλοποίησης έρχονται να επιλύσουν σοβαρά προβλήματα και να δημιουργήσουν σημαντικές υποδομές για τα επόμενα χρόνια.

PAIDIKOS_BOTANIKOYΟρισμένα από τα μεγάλα έργα που εξελίσσονται επισκέφθηκε σήμερα ο Αντιδήμαρχος έργων Βασίλης Μασσαλάς, συνοδευόμενος από τον Προϊστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών Ορέστη Μπρίκο, κλιμάκιο της υπηρεσίας και τους επιβλέποντες.

«Το ΕΣΠΑ είναι το μοναδικό χρηματοδοτικό εργαλείο που διαθέτουμε σήμερα. Το πρόγραμμα χρηματοδοτεί έργα μεγάλα και σημαντικά, που αφήνουν το στίγμα τους στο Δήμο. Εκμεταλλευόμαστε κάθε ευκαιρία που υπάρχει για να υλοποιήσουμε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό που έχει η σημερινή δημοτική αρχή», τόνισε σε δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος Βασίλης Μασαλάς ολοκληρώνοντας την επίσκεψη στα εργοτάξια.

 

ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ

Με εντυπωσιακούς ρυθμούς εξελίσσεται ο Βρεφονηπιακός Σταθμός στο Βοτανικό.  Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο 1,9 εκατομμύρια ευρώ και η χρηματοδότησή του γίνεται από το ΕΣΠΑ. Η σύμβαση για την κατασκευή του υπογράφηκε στις 23 Μαρτίου 2011 και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2013.

Όμως το έργο βρίσκεται πολύ μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Όπως ανακοίνωσε ο αντιδήμαρχος Βασίλης Μασσαλάς, ο Δήμος βρίσκεται στη διαδικασία της προκήρυξης για την προμήθεια του εξοπλισμού και στόχος είναι να λειτουργήσει τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους.

Ο παιδικός- βρεφονηπιακός σταθμός κατασκευάζεται στην οδό οπλαρχηγού Παλάσκα, και είναι δυναμικότητας τριάντα θέσεων.

Έχει υπόγειο που περιλαμβάνει βοηθητικούς χώρους όπως λεβητοστάσιο, μηχανοστάσιο, πλυντήριο – στεγνωτήριο – σιδερωτήριο, δεξαμενή καυσίμων κ.λ.π., καθώς και ισόγειο που περιλαμβάνει κουζίνα, τραπεζαρία, μπάνια, χώρους υποδοχής νηπίων και βρεφών, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και χώρους για το προσωπικό.

Το έργο έχει τη δυνατότητα μελλοντικής επέκτασής του καθ΄ ύψος, έτσι ώστε να γίνει με δυναμικότητα 65 θέσεων. Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η εξυπηρέτηση των συνεχώς αυξανόμενων αναγκών των κατοίκων της περιοχής.

 

ΟΔΟΣ ΒΟΓΙΑΝΝΟΥ

Μετά από πολλά προβλήματα που ανέκυψαν ομαλά εξελίσσονται πλέον οι εργασίες στην οδό Βογιάννου. Αυτό το διάστημα το βασικό μέτωπο αφορά στα όμβρια, που είναι ίσως και το πιο δύσκολο τμήμα του, καθώς γίνεται πολύ κοντά στη λίμνη και η στάθμη του νερού είναι σε υψηλά επίπεδα.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 3,9 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Η σύμβαση με τον ανάδοχο υπογράφηκε στις 20 Δεκεμβρίου 2011 και σύμφωνα με αυτή η ολοκλήρωση θα πρέπει να γίνει εντός 400 ημερολογιακών ημερών, δηλαδή μέχρι τις 22 Ιανουαρίου του 2013.

Το έργο αφορά στην κατασκευή της οδού Βογιάνου και τμημάτων οδών που συμβάλλουν σε αυτή.

Στην πράξη περιλαμβάνονται τρία υποέργα

 α) «Απαλλοτριώσεις»

β) «Κατασκευή οδού Βογιάνου»

γ) «Υπογειοποίηση δικτύων ΔΕΗ Α.Ε».

Να σημειωθεί ότι οι απαλλοτριώσεις έχουν ολοκληρωθεί ενώ έχει ξεκινήσει και η υπογειοποίηση των δικτύων.

Με την ολοκλήρωση του έργου παραδίδεται σε χρήση η οδός με πλάτος 33,7 μέτρα και  με όλα τα προβλεπόμενα λειτουργικά χαρακτηριστικά ως προς την κίνηση πεζών και εποχούμενων.

Η υλοποίηση της πράξης έχει ως σκοπό την βελτίωση τμημάτων αστικού οδικού δικτύου για την οδική παράκαμψη του αστικού κέντρου των Ιωαννίνων, ολοκληρώνοντας λειτουργικά το δίκτυο του νοτίου τομέα της πόλης.

Η οδός Βογιάνου εξάλλου συνδέει τη λεωφόρο Γεννηματά με την οδό Κενάν Μεσαρέ, που αποτελούν κύρια τμήματα του εσωτερικού δακτυλίου παράκαμψης της πόλης των Ιωαννίνων.

Ακόμη, η κατασκευή της οδού αποτελεί βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση των έργων υποδομής που προβλέπονται από το Σχέδιο Πόλης δύο βασικών πολυπληθών περιοχών (Βοτανικός – Λασπότοπος). Επίσης επιτυγχάνεται βελτίωση της ασφάλειας κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών στην οδό και ταυτόχρονα συντόμευση του χρόνου κυκλοφορίας για τους χρήστες που κινούνται στον νότιο τμήμα της πόλης από και προς την Ε.Ο. Ιωαννίνων –  Άρτας.

 

ΝΕΟΧΩΡΟΠΟΥΛΟ

Η αναβάθμιση τοπικής οδού σύνδεσης του ΔΔ Νεοχωρόπουλου με την πόλη των Ιωαννίνων στον κόμβο Σεισμοπλήκτων έχει προϋπολογισμό 4,9 εκατομμύρια ευρώ. Η σύμβαση για την κατασκευή του υπογράφηκε στις 6 Μαΐου 2011 και προβλέπεται, σύμφωνα με αυτή, να ολοκληρωθεί μέχρι τις 5 Οκτωβρίου 2012. Οι εργασίες βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος κι αν χρειαστεί θα υπάρξει μόνο μικρή παράταση. «Υπάρχει πολύ καλή συνεργασία με το Δήμο Ιωαννιτών και τις τεχνικές υπηρεσίες. Οι εργασίες προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς και μία μικρή καθυστέρηση που υπήρξε σχετίζεται με την παράλληλη εργολαβία της ΔΕΗ για την υπογειοποίηση των δικτύων», σημείωσε σε δηλώσεις του ο ανάδοχος του έργου Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης.

Το έργο αναλυτικά περιλαμβάνει:

•        Ανακατασκευή της οδού Σάββα Νικολάτου στο τμήμα της που βρίσκεται στην επέκταση Σεισμοπλήκτων και στο παλιό σχέδιο Σεισμοπλήκτων συνολικού μήκους περίπου 620 μέτρων.

Στο εν λόγω τμήμα κατασκευάζεται μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 4,5μ. με διαχωριστική νησίδα πλάτους 1,20 μ. και πεζοδρόμια  εκατέρωθεν πλάτους 2,90μ. έως 4,50μ.

•        Κατασκευή του τμήματος της οδού Ασημακόπουλου στα όρια του σχεδίου  του οικισμού Κάτω Νεοχωρόπουλου Ιωαννίνων σε μήκος περίπου 900 μέτρων. Στο εν λόγω τμήμα κατασκευάζεται οδόστρωμα πλάτους επτά μέτρων και πεζοδρόμια εκατέρωθεν πλάτους 2,50μ. 

•        Την κατασκευή του τμήματος της οδού Ασημακόπουλου  στο τμήμα της από το τέλος του σχεδίου Πόλεως Κάτω Νεοχωρόπουλου έως την παράκαμψη της Πόλεως των Ιωαννίνων σε μήκος 312 μέτρων.

Στο εν λόγω τμήμα κατασκευάζεται οδόστρωμα πλάτους επτά μέτρων και πεζοδρόμια εκατέρωθεν από 1,0 έως 2,50μ.

Η παρέμβαση περιλαμβάνει ακόμη εργασίες πρασίνου και ηλεκτροφωτισμό.

 

ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΙΑ

Η αναβάθμιση τοπικής οδού σύνδεσης ΔΔ Μαρμάρων με την πόλη των Ιωαννίνων στον οικισμό Καρδαμίτσια χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με προυπολογισμό 2,9 εκατομμύρια ευρώ. Η υπογραφή της σύμβασης υπογράφηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 2011 και προβλέπεται η ολοκλήρωσή του μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2012.

Η πράξη αφορά την κατασκευή του κόμβου Καρδαμιτσίων, την αναβάθμιση της οδού Εθνικής Αντιστάσεως και του τμήματος της οδού που την συνδέει με την Παράκαμψη Ιωαννίνων όπως και τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης.

Με την ολοκλήρωση του έργου θα έχει επιτευχθεί η πλήρης διάνοιξη και αναβάθμιση της οδού Εθνικής Αντιστάσεως στο προβλεπόμενο από το σχέδιο πόλης πλάτος των 12 μέτρων καθώς επίσης και η κατασκευή τμημάτων (μήκους 10 έως 20 μέτρων ανά περίπτωση) των οδών που συμβάλλουν σε αυτή.

Το συνολικό μήκος των υπό κατασκευή οδών είναι 1.720 μέτρα.

Στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως κατασκευάζεται οδόστρωμα πλάτους επτά μέτρων διπλής κατεύθυνσης, με μία λωρίδα κυκλοφορίας 3,5 μέτρων ανά κατεύθυνση και πεζοδρόμια πλάτους 2,5 μέτρων.

Θα γίνει ηλεκτροφωτισμός της οδού και φύτευση δέντρων στα πεζοδρόμια. Ανάλογες διαμορφώσεις θα γίνουν και στα τμήματα των άλλων οδών

Το έργο περιλαμβάνει ακόμη την κατασκευή κυκλικού κόμβου για την σύνδεση με την Ε.Ο. Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας όπως και την κατασκευή τμημάτων των οδών που συμβάλλουν σ’ αυτόν.

Στον κυκλικό κόμβο κατασκευάζονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3.75 κάθε μια, κυκλική νησίδα ακτίνας 13 μέτρων και πεζοδρόμια

Ακόμη προβλέπεται η  κατασκευή τμήματος οδού 120 μέτρων για την σύνδεση της οδού Εθνικής Αντιστάσεως με την παράκαμψη της πόλης των Ιωαννίνων.

–         Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης-ύδρευσης στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως στα Καρδαμίτσια.

Το έργο αυτό περιλαμβάνεται στον συνολικό σχεδιασμό μετά την τροποποίηση της αρχικής μελέτης στην οποία προχώρησε η Δημοτική Αρχή. Έχει προϋπολογισμό 1,08 εκατομμύρια ευρώ και επιλύει ένα από τα πολύ σοβαρά προβλήματα της περιοχής.

Ο αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία μετά την κατασκευή του υπόλοιπου δικτύου ακαθάρτων της περιοχής των Καρδαμιτσίων, τα οποία έχουν ενταχθεί και χρηματοδοτούνται από το μεγάλο έργο της ΔΕΥΑΙ «Ολοκληρωμένη διαχείριση λυμάτων Δήμου Ιωαννιτών για την προστασία της λίμνης Παμβώτιδας».

 

 

ΑΛΛΑΖΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΣΤΗΝ ΥΔΡΕΥΣΗ

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα που εξελίσσονται σήμερα στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων και θα επιλύσει το πρόβλημα της έλλειψης νερού για τα επόμενα τριάντα χρόνια είναι η βελτίωση του υδροδοτικού συστήματος ΣΥΔΚΛΙ με σύστημα τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση δικτύων.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 6,7 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε στις 24 Νοεμβρίου 2011 και εξελίσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς.

«Μετά από τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και διανύοντας την τέταρτη προγραμματική περίοδο αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι οι υποδομές είναι ανεπαρκείς και τα προβλήματα πολύ σοβαρά. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Ακολουθούμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα κι υλοποιούμε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Ο σχεδιασμός αυτός ανέρχεται στο ύψος των είκοσι εκατομμυρίων ευρώ. Η πρώτη φάση είναι το έργο που ήδη υλοποιείται, η δεύτερη φάση με προϋπολογισμό οκτώ εκατομμύρια θα δημοπρατηθεί στις 4 Σεπτεμβρίου και η Τρίτη σχεδιάζεται για χρηματοδότηση από τα υπόλοιπα του ΕΣΠΑ. Με τα έργα αυτά καλύπτουμε πλήρως όχι μόνο τις σημερινές ανάγκες του λεκανοπεδίου αλλά και τις ανάγκες για τα επόμενα τριάντα χρόνια» τόνισε στις δηλώσεις του ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ύδρευσης Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων Θανάσης Μανταλόβας, σημειώνοντας παράλληλα ότι με τα έργα αυτά δημιουργούνται θέσεις εργασίες και τονώνεται η τοπική οικονομία.

«Για πρώτη φορά έγινε μία ολοκληρωμένη και συστηματική αντιμετώπιση των προβλημάτων του λεκανοπεδίου. Η προσπάθεια είναι μεγάλη και διαρκής. Η συνεργασία ΣΥΔΛΙ, ΔΕΥΑΙ και Δήμου συνεχής με κοινό στόχο την δημιουργία υποδομών που δεν θα επιτρέψουν μελλοντικά ανάλογα προβλήματα» σημείωσε στις δηλώσεις που έκανε ο Δημοτικός Σύμβουλος και μέλος της διοίκησης του Συνδέσμου Ύδρευσης Δημήτρης Κατηρτσίδης.

Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει:

•        Νέο δίκτυο 8,5 χλμ σε αντικατάσταση υπάρχοντος.

Γίνεται αντικατάσταση του κλάδου από την ρυθμιστική δεξαμενή Βουνοπλαγιάς μέχρι το Νεοχωρόπουλο όπου γίνεται η διακλάδωση των κλάδων προς Πανεπιστήμιο-Πεδινή και προς Κατσικά-Αντλιοστάσιο Μπάφρας, μήκους 8.500μ.

•        Νέο δίκτυο 1.550 μέτρων σε μετατόπιση υπάρχοντος

–        Μετατόπιση του δικτύου Ροδοτοπίου εντός της ΒΙΠΕ, μήκους 950 από ΡΕ Φ160, 16ατ.

–        Μετατόπιση του αγωγού Καρδαμιτσίων του κλάδου Χαμηλής Πίεσης παραπλεύρως των ΤΕΕ, μήκους 600μ από ΡΕ Φ200, 16ατ.

•        Νέα δίκτυα γεωτρήσεων – τροφοδοσίας δεξαμενών 9.165 μ

•        Κατασκευή τριών νέων δεξαμενών, η οποία έχει ολοκληρωθεί.

•        Ανόρυξη τεσσάρων νέων γεωτρήσεων στις περιοχές Ασφάκας, Αμπελιάς, Κρανούλας και Πρωτόπαππα.

Επίσης

•        Θα τοποθετηθούν έξι νέα αντλητικά συγκροτήματα γεωτρήσεων

•        Θα αντικατασταθούν 18  ηλεκτρικοί  πίνακες με νέους.

         

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ