Η αδειοδότηση των σηράγγων και η αύξηση των διοδίων είναι οι δύο βασικές εκκρεμότητες προκειμένου να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Και τις δύο συγκεκριμένες εκκρεμότητες «τρέχει» το Υπουργείο Υποδομών.
Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά από τα Ιωάννινα ο Υφυπουργός Νίκος Ταχιάος η πιστοποίηση των σηράγγων ολοκληρώνεται με την προσπάθεια να επικεντρώνεται πλέον σε αυτές της Ηπείρου.
Όσον αφορά τα διόδια, δεκαπέντε ημέρες πριν την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση, θα πρέπει να εκδοθεί υπουργική απόφαση για την αναπροσαρμογή των διοδίων.
Στη φάση αυτή τα διόδια θα αυξηθούν κατά 30%, από τρία σε τέσσερα λεπτά ανά χιλιόμετρο, όπως ανέφερε ο Υφυπουργός.
Πρόκειται για μία… γενναία προίκα που θα δοθεί στον ιδιώτη μαζί με τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας και η οποία θα έχει συνέχεια καθώς από την σύμβαση προβλέπεται σταδιακά τα διόδια να φτάσουν στα πέντε λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Με το κλείσιμο των συγκεκριμένων εκκρεμοτήτων, που είναι θέμα χρόνου, η Εγνατία θα πάψει να είναι κρατική.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS θα αναλάβει για 35 χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των 3 κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Επιπλέον, η σύμβαση προβλέπει πως τα 5 πρώτα χρόνια της παραχώρησης η ΤΕΡΝΑ θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης οδικών τμημάτων
Το ύψος του τιμήματος που κατέβαλλε η κοινοπραξία ανέρχεται στα 1,496 δισ. ευρώ, ωστόσο το τελικά τίμημα θα καθοριστεί επακριβώς με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, καθώς σε αυτή (όπως και σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης) προβλέπεται ο επιτοκιακός κίνδυνος, δηλαδή οι επιπτώσεις από την αύξηση του κόστους χρήματος.
Για την ιστορία… Το κόστος κατασκευής της Εγνατίας ξεπέρασε τα πέντε δις..