Λιγοστά και τοις μετρητοίς, τα φετινά χριστουγεννιάτικα ψώνια

XRISTOYGENNAΣε περικοπές των αγορών τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων θα προχωρήσουν οι Έλληνες καταναλωτές και φέτος, καθώς η απαισιοδοξία τους όχι μόνο επιμένει, αλλά και επιδεινώνεται, σύμφωνα με την 14η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte. Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες, φαίνεται ότι θα περιορίσουν τη χρήση της πίστωσης, θα αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε έκπτωση και θα στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η έρευνα της Deloitte, αποτελεί την 14η κατά σειρά που πραγματοποιεί η εταιρεία σχετικά με την αγοραστική πρόθεση των Ευρωπαίων καταναλωτών κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων. Η φετινή μελέτη καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων για δεύτερη φορά φέτος η Ελλάδα. Κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τέθηκαν ερωτήματα σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (18.354 άτομα) ηλικίας μεταξύ 18-65 ετών, προκειμένου να αξιολογηθεί ο τρόπος σκέψης τους και να καταγραφούν οι προγραμματισμένες δαπάνες σε δώρα, εκτός σπιτιού διασκέδαση και φαγητό για τα γιορτινά γεύματα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι οι πιο απογοητευμένοι καταναλωτές σε σύγκριση με το υπόλοιπο δείγμα σε σχέση με την κατάσταση της οικονομίας, με το 92% αυτών να υποστηρίζει ότι η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και το 81% να δηλώνει ότι έχει περιοριστεί η αγοραστική του δύναμη. Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον θα οδηγήσει τους Έλληνες να προβούν σε περαιτέρω περικοπή του ήδη -από πέρυσι- μειωμένου χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους κατά 22%. Σε αυτό το πλαίσιο, οι καταναλωτές στη χώρα μας θα είναι πιο συγκρατημένοι, προετοιμασμένοι να προσφέρουν δώρα σε μικρότερο αριθμό ατόμων, λιγότερο παρορμητικοί αλλά και προσεκτικοί ως προς τις τιμές και τη χρηστικότητα των δώρων και των προϊόντων που πρόκειται να αγοράσουν φέτος τα Χριστούγεννα.

Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες, φαίνεται ότι θα περιορίσουν τη χρήση της πίστωσης, θα αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε έκπτωση και θα στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την ίδια στιγμή, είναι προετοιμασμένοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), εξόδους για φαγητό (86%), οικιακά αγαθά -όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές έπιπλα (83%) και διασκέδαση (80%). Λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται οι Έλληνες να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα.

Σε αυτό το πλαίσιο, o Δημήτρης Κουτσόπουλος, HeadofConsumerBusiness της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης Α.Ε. δήλωσε: «Η απαισιοδοξία των Ελλήνων καταναλωτών, που για πρώτη φορά καταγράφηκε στην περυσινή μας έρευνα, φαίνεται όχι μόνο να επιμένει αλλά και να επιδεινώνεται. Η ανασφάλεια για το προσωπικό και το ευρύτερο οικονομικό μέλλον καθιστά τους Έλληνες ιδιαίτερα προσεκτικούς και φειδωλούς ως προς τις δαπάνες τους για τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο. Το γεγονός αυτό θα πρέπει να παρακινήσει τους εμπόρους και τις επιχειρήσεις να εξετάσουν προσεκτικά τις νέες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, προκειμένου να μη χάσουν την επαφή με τους πελάτες τους. Μια εις βάθος εξέταση των ευρημάτων της έρευνας της Deloitte θα βοηθούσε τις επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων και τους λιανέμπορους να αφουγκραστούν τις ανάγκες των καταναλωτών στην Ελλάδα αλλά και τις τάσεις που επικρατούν πανευρωπαϊκά και ενδεχομένως να έρθουν και στη χώρα μας στο μέλλον.»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ