Λιανεμπόριο τροφίμων: Ανοδική πορεία +7,6% στο εννεάμηνο 2025

market diatrofi

Η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων συνεχίζει την ανοδική της πορεία, με τον τζίρο να αυξάνεται κατά 7,6% στο εννεάμηνο του 2025 (στοιχεία YTD έως 28 Σεπτεμβρίου 2025), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με τη NielsenIQ.

Η αύξηση αυτή φαίνεται να καθοδηγείται κυρίως από τους πωλούμενους όγκους προϊόντων.

Τρόφιμα και ποτά οδηγούν την ανάπτυξη

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μεγαλύτερη ώθηση προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες:

  • Φρέσκα τρόφιμα: +11,0%
  • Τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά: +7,3%

Αντίθετα, τα προϊόντα οικιακής χρήσης καταγράφουν πιο συγκρατημένη αύξηση (+1,8%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής αναπτύσσονται κατά 3,0%.

Οι δύο τελευταίες κατηγορίες εμφανίζουν αποπληθωριστικές τάσεις, ενώ στα τρόφιμα και τα ποτά παρατηρείται αύξηση της μέσης πωλούμενης τιμής σε σχέση με το 2024.

Καταναλωτικές τάσεις και η στροφή προς το “Back to Basics”

Η αυξημένη ζήτηση στο οργανωμένο λιανεμπόριο καθοδηγείται από τις τρέχουσες καταναλωτικές τάσεις, όπως επισημαίνει η NielsenIQ. Το φαινόμενο του “Homing” και η στροφή προς πιο βασικές αγορές στο σπίτι ενισχύουν την κατανάλωση εντός του σπιτιού έναντι της ψυχαγωγίας εκτός, όπως στα εστιατόρια και καφέ (HO.RE.CA).

Νέα format καταστημάτων και αλλαγή καναλιών πωλήσεων

Οι πωλήσεις φαίνεται να μεταφέρονται από τα παραδοσιακά καταστήματα ψιλικών και περίπτερα στα νέα format καταστημάτων εγγύτητας των μεγάλων λιανεμπόρων. Τα καταστήματα αυτά προσφέρουν:

  • Χαμηλότερες τιμές
  • Ευέλικτο ωράριο
  • Προσαρμοσμένο κωδικολόγιο για αγορές “on the go”

Αυτό ενισχύει τις πωλήσεις προϊόντων καθημερινής χρήσης και ενισχύει τη συνολική κερδοφορία του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Τουρισμός και Airbnb: Επιπλέον ώθηση στη ζήτηση

Η τουριστική ανάπτυξη, σε συνδυασμό με τη χρήση πλατφορμών όπως το Airbnb, ενισχύει τη ζήτηση για τρόφιμα και προϊόντα καθημερινής χρήσης, καθώς οι επισκέπτες προετοιμάζουν γεύματα εντός των καταλυμάτων τους.

Παράλληλα, η αύξηση του τουρισμού ενισχύει και την τοπική οικονομία της Περιφέρειας, ενισχύοντας την κατανάλωση σε επίπεδο περιφερειακών αγορών.

Η ανοδική πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το 2025 υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα της αγοράς, την επίδραση των καταναλωτικών τάσεων, αλλά και τη σημασία των νέων format λιανεμπορίου και της τουριστικής δραστηριότητας στην τόνωση της ζήτησης.

Οι επιχειρήσεις που παρακολουθούν στενά αυτές τις τάσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες αύξησης πωλήσεων, κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας, αξιοποιώντας την ενίσχυση της ζήτησης σε τρόφιμα, ποτά και προϊόντα καθημερινής χρήσης.