Καταμεσής της Εθνικής Οδού θα περάσει ο αγωγός ύδρευσης για Πρέβεζα –Λευκάδα.. Μείζον πρόβλημα για τη Φιλιππιάδα!

xartis

Ένα παράδοξο, που αν ισχύει, θα επιφέρει τεράστια αναστάτωση και θα αποτελεί πανελλήνια πρωτοτυπία, κατατέθηκε από πολίτη υπό μορφή διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Ζηρού. Ο νέος αγωγός ύδρευσης που θα κατασκευάσει η ΤΕΡΝΑ για τη μεταφορά νερού από τις πηγές Αγ. Γεωργίου ως την Πρέβεζα και τη Λευκάδα, θα διέρχεται από τη μέση του δρόμου στη Φιλιππιάδα κι όχι από την άκρη όπως συνήθως συμβαίνει με τα δίκτυα.

Αφορά στην οδό Σόλωνος Γκίκα, δηλαδή στο κομμάτι της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων Πρέβεζας  που διέρχεται μέσα από την πόλη της Φιλιππιάδας και ουσιαστικά αποτελεί εσωτερικό δίκτυο.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ Ζηρού και πρώην Δήμαρχος Δ. Γιολδάσης προσπάθησε  να αντικρούσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο μιλώντας γενικά για τη συνάντηση προ καιρού στη Λευκάδα με τον αρμόδιο υφυπουργό, που συζητήθηκε το έργο και δόθηκαν διαβεβαιώσεις καλής και γρήγορης εκτέλεσης.  Ο πολίτης από την πλευρά του επιμένει πως πρόκειται για πρόβλεψη της μελέτης την οποία ,αν δεν κινηθεί έγκαιρα ο Δήμος να την αλλάξει, θα βρεθεί προ οδυνηρού τετελεσμένου.   Άλλωστε παρόμοια παρέμβαση έγινε για την παράκαμψη του Λούρου ώστε ο αγωγός να μην περάσει από τον κεντρικό δρόμο αλλά να βγει στο ύψος του Αγ. Βαρνάβα.

Σ ΄ότι αφορά το κομμάτι της Φιλιππιάδας, στο ύψος του γηπέδου υπάρχει  ανισόπεδη διάβαση προς το κέντρο της πόλης. Σε αυτό το σημείο ο αγωγός προβλέπεται να είναι εξωτερικός, εν είδη διυλιστηρίων δηλαδή.

Ο Δήμαρχος Ζηρού Γιώργος Γιολδάσης δεν έλαβε θέση επί της παρατήρησης κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. Ούτε και ο πρώην Δήμαρχος Ν. Καλαντζής που ως τοπογράφος μηχανικός και Δήμαρχος που επί θητείας του ανατέθηκε η μελέτη του έργου  συνεισέφερε με κάποια πληροφορία στην εκτός ημερήσιας διάταξης παρέμβαση.

Πρόκειται όμως για μεγάλο και πολυδάπανο έργο, η εκτέλεση  του οποίου θα είναι ούτως ή άλλως επιβαρυντική για τον δήμο Ζηρού και επιβάλλεται να συζητηθεί εκτενώς η μελέτη του στο Δ.Σ. Τουλάχιστον για να παρακαμφθεί η διέλευση του αγωγού μέσα από την πόλη.

Επιβάλλεται να σχηματίσουν άποψη και η Περιφέρεια με τους βουλευτές του νομού.

Οι τεράστιοι αγωγοί που θα χρησιμοποιηθούν, ήδη έχουν ξεφορτωθεί στο λιμάνι της Πρέβεζας και σε άλλα σημεία της διαδρομής προκαλώντας δέος  στη σκέψη της απαιτούμενης εκσκαφής.

Εναλλακτικές διαδρομές σίγουρα θα υπάρχουν και πιθανόν να εξυπηρετούν και την κατασκευάστρια εταιρεία. Μια σκέψη που θα μπορούσε να εξεταστεί, είναι η διέλευση του αγωγού από το στρατόπεδο Φιλιππιάδας προς τα γήπεδα 5Χ5 με κατάληξη την περιοχή της γέφυρας Καλογήρου. Παρακάμπτεται έτσι ο αστικός ιστός που  δέχεται την επιβάρυνση  της εκτροπής κυκλοφορίας της Ιόνιας Οδού και  φιλοξενεί ήδη τεράστια δίκτυα στο επίμαχο κομμάτι της Εθνικής Οδού.

Η αντικατάσταση του κεντρικού αγωγού ύδρευσης από τις πηγές Αγ. Γεωργίου ως την Λευκάδα, την Πρέβεζα και την Άρτα είναι έργο με αρχικά εκτιμώμενο κόστος 140 εκ ευρώ που σίγουρα θα έχει ξεπεραστεί μέχρι να αρχίσει η εκτέλεση και ολοκλήρωσή του. Οι εργασίες κατασκευής του θα ξεκινήσουν από την απόληξη του αγωγού. Δηλαδή από Πρέβεζα ως Λούρο πρώτα και μετά θα κατασκευαστεί το κομμάτι της Φιλιππιάδας. Η δε μελέτη του, ανατέθηκε με 2εκ. από το υπουργείο υποδομών στη μεγαλύτερη μελετητική εταιρεία στα υδραυλικά, που έφερε Βέλγους υδραυλικούς να εξετάσουν τις πηγές, ως και δύτες για τις υδρομαστεύσεις.

Εκτιμάται πως με την κατασκευή του θα εξοικονομηθεί τεράστιος όγκος νερού που χάνεται στη διαδρομή λόγω παλαιότητας και βλαβών του υπάρχοντος δικτύου.

Παρά την αδιαμφισβήτητη  σημασία του έργου  και τις προδιαγραφές των εμπλεκόμενων εταιρειών μελετών και κατασκευής, υπάρχουν σημεία σαν κι αυτό παραπάνω, που έπρεπε οι τοπικοί φορείς να προσέξουν και να παρέμβουν έγκαιρα.