Την δυνατότητα να τοποθετούν κάμερες στους δρόμους των περιοχών τους προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που είναι σε δημόσια διαβούλευση, πρόβλεψη που προκαλεί διαφωνίες ακόμη και στον χώρο της αυτοδιοίκησης.
Ταυτόχρονα εισάγεται ένα σύγχρονο, ενιαίο ψηφιακό σύστημα καταγραφής και διαχείρισης τροχαίων παραβάσεων σε όλη τη χώρα.
Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης προβλέπει τη σύνδεση των καμερών με τεχνητή νοημοσύνη, την ψηφιοποίηση της επίδοσης προστίμων, την ηλεκτρονική υποβολή ενστάσεων και τη δυνατότητα τηλεδιάσκεψης με τις αρμόδιες υπηρεσίες, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο γρήγορη και διαφανή διαχείριση της οδικής ασφάλειας.
Παράλληλα, δημιουργείται η Οδική Υπηρεσία Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας και το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, ενώ οι Περιφέρειες και οι Δήμοι καλούνται να παίξουν ενεργό ρόλο στη διαχείριση των παραβάσεων και στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με το άρθρο του νομοσχεδίου, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι θα μπορούν να εγκαθιστούν συστήματα οπτικών αισθητήρων (καμερών) σε σημεία του οδικού δικτύου τους, μετά από έγκριση της Οδικής Υπηρεσίας Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας και σύμφωνη γνώμη της Ελληνικής Αστυνομίας. Αν η γνώμη της Αστυνομίας δεν δοθεί εντός ενός μήνα, θεωρείται τεκμαρτή η έγκριση. Οι κάμερες θα διασυνδέονται με το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Εντοπισμού και Διαχείρισης Πράξεων Βεβαίωσης Παράβασης, ενώ οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα ψηφιακής επίδοσης προστίμων, ηλεκτρονικής υποβολής ένστασης και τηλεδιάσκεψης με τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Το νομοσχέδιο εισάγει επίσης τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την καταγραφή παραβάσεων του Κ.Ο.Κ., ενώ δημιουργεί το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας για την παρακολούθηση των δεδομένων και τη χάραξη πολιτικών πρόληψης ατυχημάτων. Στόχος είναι η ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους, η ταχύτερη και διαφανέστερη διαχείριση των παραβάσεων και η εμπλοκή των δήμων σε ουσιαστικά έργα πρόληψης.
Παράλληλα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ εκφράζει έντονη αντίθεση στο νομοσχέδιο, καθώς αφαιρεί από τους δήμους τα έσοδα από τις τροχονομικές παραβάσεις. Η Ένωση ζητά την απόσυρση του σχεδίου, υποστηρίζοντας ότι αφενός υπονομεύεται η οικονομική αυτοτέλεια των δήμων και αφετέρου δεν ενισχύεται ουσιαστικά η τοπική συμμετοχή στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.