Ιόνια Οδός, Ε-65… Τι δεν έγινε σωστά στην Ήπειρο

aksonas e652

Η Ιόνια Οδός και η Κεντρική Οδός ή γνωστότερη ως Ε-65 αποτελούν δύο από τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, που ξεκίνησαν ταυτόχρονα, αντιμετώπισαν παρόμοια προβλήματα και συνέχισαν σε διαφορετικές πορείες.

Η Ιόνια Οδός σταμάτησε στον κόμβο της Εγνατίας, στην Πεδινή και ο Ε-65 είναι σε εξέλιξη, κατασκευάζεται ως τετράιχνος σε όλο το μήκος του και μάλιστα με κοινοτικά χρήματα.

Αυτό που σκόνταψε ήταν το βόρειο τμήμα του, αυτό από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, για το οποίο η πολιτεία μερίμνησε και πέτυχε λίαν προσφάτως, ότι ακριβώς οφείλει και στην Ήπειρο.

Την κατασκευή του με πόρους της Κοινότητας και χωρίς καμία έκπτωση στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Κατασκευή δηλαδή τετράιχνου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ και διαχωριστική νησίδα.

Για την ολοκλήρωση της Ιόνιας με επέκτασή της ως την Κακαβιά, το επιχείρημα που έχει ειπωθεί από τους Υπουργούς και επαναλαμβάνεται από βουλευτές κι άλλους τοπικούς παράγοντες είναι πως δεν υπάρχουν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι για να δικαιολογούν έναν τόσο μεγάλο δρόμο.

Κι είναι απορίας άξιον ποιοι είναι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι στο βόρειο τμήμα του Ε-65 που δικαιολογούν και ορθώς την κατασκευή  του δρόμου με σύγχρονα χαρακτηριστικά.

Γιατί η διαπραγμάτευση με τους κοινοτικούς απέδωσε αποτελέσματα για τον συγκεκριμένο άξονα και όχι και για το τμήμα Ιωαννίνων- Κακαβιάς…

Μήπως για το δεύτερο δεν έγινε ποτέ;

Ποτέ άλλωστε δεν εξηγήθηκε επαρκώς γιατί τελικά το έργο δεν εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης αφού όπως είχε δηλωθεί ουκ ολίγες φορές «θα ήταν το πρώτο που θα έβαζε η κυβέρνηση» όπως ποτέ δεν εξηγήθηκε εάν ζητήθηκε η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης ώστε να κατασκευαστεί μέσω αυτής..

Όλα αυτά είναι θέματα που πρέπει να απαντηθούν στο πλαίσιο ενός ουσιαστικού δημόσιου διαλόγου. Και πρέπει να γίνει για έναν πολύ απλό λόγο… Τετράιχνοι δρόμοι κατασκευάζονται σε όλη την χώρα αυτό το διάστημα… Το επιχείρημα των μειωμένων κυκλοφοριακών φόρτων δεν μπορεί να ισχύει μόνο για την Ήπειρο.

Οδεύοντας προς το νέο ΕΣΠΑ δεν μπορεί να είναι μόνο η Ήπειρος, η περιφέρεια της χώρας που θα σχεδιάζει οδικούς άξονες, με τεχνικά χαρακτηριστικά της δεκαετίας του 70..

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ