Ο προβληματισμός για τη συνδεσιμότητα των Ιωαννίνων με αφορμή τις μόλις δύο καθημερινές πτήσεις που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή από το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων με προορισμό την Αθήνα και με μικρά ελικοφόρα ATR 72.
Στοιχείο που επαναφέρει την συζήτηση για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι οι αρκετές ακυρώσεις πτήσεων μέσα στον Αύγουστο που αποδόθηκαν στις καιρικές συνθήκες. Όμως την ίδια ώρα που τα ελικοφόρα δεν μπορούσαν να φτάσουν στην πόλη, ερχόταν και έφευγαν τα μεγάλα αεροσκάφη από τις Σκανδιναβικές χώρες, χωρίς να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην προσγείωση και την απογείωση λόγω των.. καιρικών συνθηκών.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων, Σπύρος Σουρέλης σε σχετική του ανάρτηση, η κατάσταση αυτή έχει σοβαρές συνέπειες για τον προορισμό και την αξιοπιστία του αεροδρομίου. «Οι πτήσεις είναι γεμάτες και η εταιρεία έχει κέρδος», σημειώνει. «Αλλά η ζημιά που γίνεται στον προορισμό και στην εμπιστοσύνη των επισκεπτών είναι τεράστια».
Οι συνεχείς ακυρώσεις δρομολογίων, ακόμα κι αν προσωρινά εξυπηρετούν κάποιους απογοητεύουν τους πελάτες και τους επισκέπτες, οι οποίοι δεν εξετάζουν αν η ταλαιπωρία τους οφείλεται στον τύπο του αεροσκάφους. «Ο επισκέπτης βλέπει την ταλαιπωρία και τη δυσκολία να φτάσει στον προορισμό του», τονίζει ο κ. Σουρέλης.
Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες φορέων και επαγγελματιών να ενισχυθεί η συνδεσιμότητα του αεροδρομίου, μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Προτάσεις για επιπλέον πτήσεις, όπως η σύνδεση με το Ηράκλειο ή με διεθνείς προορισμούς, δεν καρποφόρησαν, με αποτέλεσμα οι επιλογές μετακίνησης επισκεπτών να παραμένουν περιορισμένες.
Η μόνη διεθνής πτήση προς το Ισραήλ, που δημιουργήθηκε για να συνδέσει τα Γιάννενα με το εξωτερικό, διήρκεσε λίγους μήνες και δεν επανήλθε ποτέ. Επιπλέον, οι πτήσεις τσάρτερ από τις Σκανδιναβικές χώρες κατά την θερινή περίοδο δεν είναι αρκετές για να βάλουν το αεροδρόμιο στον ευρωπαϊκό τουριστικό χάρτη, περιορίζοντας την προοπτική ανάπτυξης και την προβολή της περιοχής.
Η εικόνα αυτή, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων, στέλνει λάθος μήνυμα για τα Γιάννενα, τα οποία αντιμετωπίζονται ως νησί άγονης γραμμής, ενώ στην πραγματικότητα αποτελούν μια από τις σημαντικότερες πόλεις της χώρας. «Η πολιτική βούληση για αλλαγή της κατάστασης απουσιάζει εντελώς», καταλήγει.
Το ζήτημα είναι κρίσιμο όχι μόνο για την τουριστική κίνηση, αλλά και για την τοπική οικονομία, καθώς η περιορισμένη συνδεσιμότητα μειώνει τις δυνατότητες επενδύσεων, την προσέλκυση επισκεπτών και την ανάπτυξη των τοπικών επιχειρήσεων.