«Ιωάννινα 2023»: Δεν υπάρχει σχεδιασμός

kalogianni 2023

Απουσία σχεδιασμού για τον μετασχηματισμό του Δήμου Ιωαννιτών διακρίνει η επικεφαλής της παράταξης Ιωάννινα 2023 Τατιάνα Καλογιάννη.

Η κ. Καλογιάννη και μέλη της παράταξής της παραχώρησαν συνέντευξη τύπου στην οποία αναφέρθηκαν κυρίως σε ζητήματα οργάνωσης του αστικού περιβάλλοντος, υποδομών και κινητικότητας.

«Δεδομένου δε, ότι δεν έχει τεθεί σε ισχύ ένα μεσομακροπρόθεσμο σχέδιο χωρικής και πολεοδομικής ανάπτυξης και επέκτασης και δεν έχει επικαιροποιηθεί η κυκλοφοριακή μελέτη του 1996 και η αναθεώρησή της το 2013, είναι πάρα πολύ πιθανό οι συνθήκες των μελετών που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα να είναι διαφορετικές από την πραγματικότητα. 

Η σημερινή δημοτική αρχή, διέθεσε μέχρι σήμερα το 79% του προϋπολογισμού του τεχνικού προγράμματος σε έργα οδοποιϊας, ασφαλτοστρώσεων, διαμορφώσεων πλατειών, αναπλάσεων κτλ. Έργα διάσπαρτα, ίδιου αντικειμένου, με τυχαία ιεράρχηση, διάφορων και διαφορετικών προδιαγραφών χωρίς να γνωρίζουμε τον ενιαίο σχεδιασμό (αν υπάρχει για κάθε δημοτική ενότητα)» ανέφερε η κ. Καλογιάννη στην συνέντευξή της.

Αναφέρθηκε δε σε ορισμένα έργα υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει οργάνωση και μεθοδικός σχεδιασμός.

«Δεν υπάρχει κανένας απολύτως συντονισμός και καμία συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων -υπό την εποπτεία των υπηρεσιών του δήμου- για να ελαχιστοποιείται η όχληση στην πόλη εξ αιτίας της διέλευσης διαφόρων δικτύων κοινής ωφέλειας, όπως της ΔΕΥΑΙ, του ΔΕΔΔΗΕ για την υπογειοποίηση του δικτύου, τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών (οπτική ίνα), το επικείμενο δίκτυο του φυσικού αερίου. Φαίνεται ότι η δημοτική αρχή δεν ενδιαφέρεται για το τί και πώς κατασκευάζεται. Θυμίζω ότι από 01.09.2019 μέχρι σήμερα μόνο και μόνο για τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών η πόλη σκάφθηκε 24 φορές.

Σήμερα, το 2022 στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, το μοντέλο να γίνεται αποκατάσταση των διαλυμένων από χρόνια πεζοδρομίων με απλή αντικατάσταση πλακών ή να ρίχνεις άσφαλτο από δώ κι από κεί, είναι πλέον παρωχημένο και πολιτική πρακτική άλλων εποχών.

Σήμερα, η εποχή επιτάσσει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Ο οποίος μάλιστα να προωθείται στο σύνολό του αλλά και στον σωστό χρόνο. 

Από όποιο σημείο περνάει σήμερα τσάπα, jcb, φορτωτής ή οποιοδήποτε άλλο μηχάνημα έργου, δεν πρέπει να ξαναπερνάει για τα επόμενα 15χρόνια.

Ο δήμος μας σήμερα πρέπει να αποδώσει περισσότερο δημόσιο χώρο στους πολίτες, οργανωμένο, προσιτό σε όλους, με όλες τις ενδεδειγμένες εξυπηρετήσεις, απαλλαγμένο από εμπόδια και τεχνικές αστοχίες.

Κάθε ένα νέο μέτρο πεζοδρόμου ή ποδηλατόδρομου ή κάθε ένα νέο τετραγωνικό μέτρο άλσους, ή πλατείας ή αθλητικού χώρου στις γειτονιές αποτελεί διαπιστευτήριο για την ένταξη της πόλης στο σύγχρονο κοινωνικό γίγνεσθαι των οργανωμένων κοινωνιών» ανέφερε στην συνέντευξη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ