Οι οδικοί άξονες στην Ήπειρο εξελίσσονται σε μείζον θέμα για την περιοχή. Από το 2017 όταν και ολοκληρώθηκε η Ιόνια Οδός, η Ήπειρος δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει ούτε έναν σύγχρονο δρόμο, από αυτούς που αποτελούν αιτήματα πολλών ετών..
Γιάννινα- Κακαβιά, Πρέβεζα- Ιόνια, Πάργα- Μεσοπόταμος και βέβαια ο κάθετος άξονας από το Μαυρομάτι στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Ο τελευταίος έρχεται στην επικαιρότητα καθώς η τύχη του αγνοείται με τις μελέτες και σε αυτή την περίπτωση να γίνονται και να μην τελειώνουν.
Έπειτα από πρωτοβουλία του βουλευτή Θεσπρωτίας Μάριου Κάτση, οι Ηπειρώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και ο Τομεάρχης Υποδομών του κόμματος επαναφέρουν το θέμα στη βουλή. Σημειώνεται ότι ανάλογη πρωτοβουλία είχαν λάβει πριν από έναν χρόνο με την διαφορά ότι η ερώτηση δεν απαντήθηκε ποτέ από το Υπουργείο Υποδομών.
Ο Μάριος Κάτσης προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση για το θέμα:
«Εδώ και σχεδόν 1 έτος, ο Υπουργός Υποδομών αρνείται να απαντήσει στην Ερώτηση που είχαμε καταθέσει οι βουλευτές Ηπείρου του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., με την οποία ρωτούσαμε αν θα εντάξει τη χρηματοδότηση της κατασκευής του κάθετου οδικού άξονα «Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι/ Παράκαμψη Ηγουμενίτσας» στο Ταμείο Ανάκαμψης. Δεν απαντά, κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής και η στάση του αυτή μας δείχνει ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη αντιμετωπίζει ένα πολύ σημαντικό έργο για τον τόπο μας, πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής αλλά και ολόκληρης της Ηπείρου, ως έργο ήσσονος σημασίας και φαίνεται πως το παραπέμπει στις καλένδες, όπως έχει γίνει για όλα τα σημαντικά έργα υποδομών τα τελευταία 4 χρόνια.
Επανερχόμαστε οι βουλευτές Ηπείρου του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. σήμερα στο ζήτημα και απαιτούμε απαντήσεις για το τι θα γίνει με τον σχεδιασμό της χρηματοδότησης της κατασκευής ενός έργου που οι μελέτες του είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Θα ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης ή άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο (π.χ. ΕΣΠΑ, ΕΠΑ κ.ά.); Έχει κάποιον σχεδιασμό η κυβέρνηση και ποιος είναι αυτός; Πότε υπολογίζει να ξεκινήσει η κατασκευή του; Τι έχει κάνει εδώ και 4 χρόνια για να συντονιστεί η χρηματοδότηση της κατασκευής του με την ολοκλήρωση των μελετών; Πολύ φοβόμαστε ότι ο κ. Υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη, δεν απαντάει στην ερώτησή μας διότι δεν έχει τίποτα να απαντήσει.
Δυστυχώς για την Θεσπρωτία, η σύγκριση της σημερινής απογοητευτικής κατάστασης με τις ενέργειες που είχε κάνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είναι συντριπτική. Υπενθυμίζω ότι τον Οκτώβριο του 2017, κατά την επίσκεψη του τότε Υπουργού Υποδομών Χ. Σπίρτζη στην Ηγουμενίτσα, είχαμε δεσμευτεί ότι θα προχωρήσουν οι μελέτες του έργου, όπως και έγινε έναν χρόνο μετά, όταν η χρηματοδότησή τους για την ωρίμανση του έργου εντάχθηκε στο πρόγραμμα INTERREG Ελλάδα – Αλβανία 2014 – 2020, στο πλαίσιο του ευρύτερου έργου Mobility on the Ionian Coast – Comobilion συνολικού προϋπολογισμού 7.200.000€, εκ των οποίων τα 4.900.000€ δεσμεύτηκαν για τις μελέτες του εν λόγω κάθετου άξονα. Ως φορέας υλοποίησης του έργου ορίστηκε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η οποία μέχρι σήμερα έχει προκηρύξει ή/και συμβασιοποιήσει πλήθος σχετικών διαγωνισμών, με τον πιο πρόσφατο που δημοσιεύθηκε στις 16/1/2023 να αφορά εκτιμώμενη αξία 1.828.908€.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ολοκληρώνει την 4ετία και οι Θεσπρωτοί δε γνωρίζουν τι μέλλει γενέσθαι για το πότε θα έχουν έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και περιφερειακή στην πρωτεύουσα του Νομού, ώστε να αποσυμφορηθεί και να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και εν γένει η ποιότητα ζωής τους. Γι’ αυτό και η ανάγκη να φύγει αυτή η κυβέρνηση της απραξίας όσον αφορά τα έργα δημοσίου συμφέροντος είναι πλέον επιτακτική.»