Επιστολή απέστειλαν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό, προς Δημάρχους, Περιφερειάρχες και Επιμελητήρια περιοχών από τις οποίες διέρχεται η Εγνατία Οδός. Στην επιστολή γίνεται λόγος για την παραχώρηση σε ιδιώτες του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας, με τους κάθετους άξονες, η οποία κρίνεται ως μη συμφέρουσα για το Δημόσιο.
Ειδικότερα, χαρακτηρίζουν το έργο ως τεράστιας γεωπολιτικής και στρατηγικής σημασίας, που κόστισε στους Έλληνες και σε Ευρωπαίους 7 δις ευρώ και υπογραμμίζουν πως, η παραχώρηση αυτή είναι ενάντια στο Δημόσιο συμφέρον καθώς το έργο είναι πλήρως κατασκευασμένο και λειτουργικό ήδη από το 2010 και αποπληρώνει τμήμα του Δημόσιου Χρέους.
Παρά το χαμηλότερο τίμημα διοδίων από όλους τους άλλους αυτοκινητοδρόμους, παράγει έσοδα τα οποία καλύπτουν πλήρως τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησής του, ενώ εξασφαλίζει και υπερβάλλον κεφάλαιο που μπορεί να διατεθεί σε άλλα έργα ή επενδύσεις.
«Αναρωτιόμαστε, σε ένα έργο που έχει ήδη ολοκληρωθεί, ποιο θα ήταν το εύλογο τίμημα παραχώρησης, ώστε να μην θεωρηθεί ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας», αναφέρεται στην επιστολή, ενω προσθέτουν, πως στις 01.04.2021 ανοίχθηκαν οι μόλις δύο προσφορές, από τους 9 αρχικά υποψήφιους.
Για την τεκμηρίωση των απόψεών τους οι εργαζόμενοι καταθέτουν μελέτη που εκπόνησε ο σύλλογος σε συνεργασία με έγκριτους οικονομολόγους και η οποία αποδεικνύει πως η παρούσα δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου είναι αυτή που εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον.
Ειδική μνεία κάνουν στο κόστος των διοδίων το οποίο θα αυξηθεί γεγονός που θα επηρεάσει άμεσα τις τοπικές κοινωνίες.
Σήμερα η χρέωση των διοδίων είναι 0,03€/χλμ, και υπάρχουν αρκετές απαλλαγές για τις τοπικές κοινωνίες καθώς και δυνατότητα διεύρυνσής τους.
Πριν από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, σύμφωνα με το ΦΕΚ 2018/25.5.2020, θα πρέπει το Δημόσιο να αυξήσει την χρέωση στα 0,04€/χλμ.
Μετά την παραχώρηση η χρέωση θα είναι άμεσα 0,05€/χλμ, σύμφωνα με το άρθρο 19.2.2(ii) του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης και μετά την 5η τμηματική προθεσμία 0,063€/χλμ, σύμφωνα με το άρθρο 19.2.2(i) του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης.
Δηλαδή θα υπερδιπλασιαστεί το κόμιστρο όλων των διοδίων, θα κοπούν όλες οι απαλλαγές και ακόμη αν θα κρατήσουν κάποιες αυτές θα είναι εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, μιας που η σύμβαση δεν τις προβλέπει.