Η Περιφέρεια απαντά για το τυφλό αεροδρόμιο

AIREPORTERΤην απάντηση της Περιφέρειας Ηπείρου προκάλεσε το δημοσίευμα ειδικού συνεργάτη του Epiruspost.gr για τα προβλήματα στο «τυφλό» αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Στην απάντησή της αναφέρει:

Ο «Ειδικός Συνεργάτης» που υπογράφει το άρθρο: «Αδύνατες οι πτήσεις στο τυφλό αεροδρόμιο», – παρά την «ιστορική αναδρομή» που κάνει- ίσως να μη γνωρίζει σε βάθος τα προβλήματα που έχουν προκληθεί με την τοποθέτηση ILS (που όντως απασχολεί τις αρχές και την τοπική κοινωνία επί πολλά χρόνια) και τις προβληματικές μελέτες εκσυγχρονισμού του. Αυτά είναι γνωστά, έχουν συζητηθεί κατ΄ επανάληψη δημόσια, αλλά και έχουν τεθεί στα αρμόδια υπουργεία προς επίλυση.

Μας προξενεί ωστόσο εντύπωση ο πρόλογος του άρθρου του, που αναφέρει επί λέξει: «Σε πελάγη χαράς πλέοντας, ο πρόεδρος των ντόπιων τουριστικών και η Περιφέρεια ανακοίνωσαν ότι στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων μπορούν να προσγειωθούν μεγάλα αεροσκάφη, κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να έρχονται πτήσεις τσάρτερ από το Ισραήλ και άλλες χώρες».

Δεν γνωρίζουμε από πού συνάγει το συμπέρασμα περί πανηγυρικού κλίματος για την Περιφέρεια, η οποία απλώς γνωστοποίησε την έγγραφη απάντηση του Αερολιμενάρχη. Το έγγραφο κοινοποίησε στους τουριστικούς φορείς και την tour operator από το Ισραήλ που είχε ζητήσει την παρέμβαση του Περιφερειάρχη προκειμένου να υπάρξει επίσημη απάντηση, ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια σε περαιτέρω επαφές και συζητήσεις για διερεύνηση των δυνατοτήτων απευθείας πτήσεων προς Ιωάννινα.

Το θέμα αυτό είχε συζητηθεί στη συνάντηση που είχε γίνει στο γραφείο του Περιφερειάρχη στις 27 Μαρτίου 2012 και μάλιστα είχε γίνει σαφής αναφορά στις δηλώσεις που είχαν ακολουθήσει.

Ευχή και προσδοκία μας, είναι να γίνει δυνατή η πραγματοποίηση πτήσεων τσάρτερς από το Ισραήλ, που –ειδικά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε – θα δώσουν ανάσα στον τουρισμό της Ηπείρου, για την τόνωση του οποίου η Περιφέρεια καταβάλλει πολύπλευρες προσπάθειες. Αυτό είναι το άμεσα ζητούμενο, χωρίς να παραγνωρίζουμε στο παραμικρό τα άλλα θέματα που θέτει και που υπάρχουν για το Αεροδρόμιο.

Σ.Σ.: Είναι θετικό το ότι μετά από τουλάχιστον 18 χρόνια, υπάρχει εκ νέου ενδιαφέρον για το τρίτο αεροδρόμιο που ιδρύθηκε στην Ελλάδα μετά από αυτά της Αθήνας και Θεσσαλονίκης για επιβατικές πτήσεις και το μοναδικό που παραμένει εγκαταλελειμμένο, με «μικρομπαλώματα» κατά καιρούς. Στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), υπάρχουν έτοιμες μελέτες, αρχικά Νορβηγικής εταιρείας με πλήρη στοιχεία για την εγκατάσταση ILS στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Γι αυτές υπήρχαν κάποιες ενστάσεις από την ΥΠΑ και ακολούθησαν συμπληρωματικές, για να μπεί στη συνέχεια η υπόθεση στο αρχείο. Επίσης μέχρι πέρυσι στις αποθήκες της ΥΠΑ, υπήρχε ένα υπερσύγχρονο σύστημα για τυφλή προσγείωση σε αεροδρόμια που μάλιστα δόθηκε δωρεάν (αν θυμάμαι καλά από την Airbus), για δοκιμαστική εγκατάσταση και είχε ανακοινωθεί ότι θα τοποθετηθεί στο αεροδρόμιό μας.

Στη συνέχεια …χάθηκαν τα ίχνη και αυτού του μηχανήματος και άγνωστο σε ποιο αεροδρόμιο τοποθετήθηκε, προφανώς όπου υπήρχε ενδιαφέρον από όλους για το αεροδρόμιό τους. Που βρίσκονται αλήθεια και οι μελέτες για κόμβο στο αεροδρόμιο? Είχαν γίνει δύο, -μετά από λάθη αρμοδιότητας της πρώτης- και έκτοτε σιωπή. Κάπου στην πρώην Περιφέρεια Ηπείρου είναι ξεχασμένες κι αυτές….

Να μιλήσουμε για τα νέα κτίρια? Άλλη πονεμένη ιστορία κι αυτή και τώρα στην αρμόδια Υπηρεσία στην Θεσσαλονίκη, σχεδιάζουν να κτίσουν στο υπάρχον κτίριο (που θα κατεδαφίζονταν) ένας ακόμη όροφος (…ελπίζω να αντέξει το παμπάλαιο κτίριο). Από το… έντονο ενδιαφέρον, δεν ολοκληρώθηκαν ακόμη τα έργα στην πίστα του αεροδρομίου και στον συνδετήριο τροχόδρομο περίπου 100 μέτρων. Ας το πάρουμε απόφαση επιτέλους. Διεθνώς η ανάπτυξη στηρίζεται πλέον στα αεροδρόμια και τα γρήγορα τρένα… Εμείς εδώ αρκούμαστε σε εξαγγελίες και ευχολόγια. Ως πότε?

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ