Η κρίση αφήνει ανασφάλιστα τα αυτοκίνητα

KINHSH_AYTOKINHTAΑυξάνεται μέρα με την ημέρα ο αριθμός των οχημάτων αλλά και των δικύκλων που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν ασφάλεια ακόμη και χωρίς να έχουν πληρωθεί τέλη κυκλοφορίας.

Θύματα της οικονομικής κρίσης οι κάτοχοί τους, αδυνατούν να καλύψουν πλέον τα αυξημένα ασφάλιστρα και τα τέλη που έχουν πάρει φωτιά.

Έτσι κρατούν τα οχήματά τους με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει και με τους κινδύνους που υπάρχουν ειδικά αν εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα.

Το πρόβλημα παίρνει διαστάσεις και το Υπουργείο καταγράφει τεράστιες απώλειες εσόδων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και μηχανές φτάνουν πλέον στα 2 εκατομμύρια και ο αριθμός τους αυξάνεται καθημερινά με αποτέλεσμα το ελληνικό Δημόσιο να χάνει τουλάχιστον 60 εκ. ευρώ καθώς υπάρχει φόρος 10% στα ασφαλιστήρια συμβόλαια.

Για να αντιμετωπιστεί αυτή η χασούρα, το σχέδιο που έχει επεξεργαστεί ειδική επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών με τη συμμετοχή των ασφαλιστικών εταιρειών και της Τράπεζας της Ελλάδας, προβλέπει ότι θα δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων στην οποία θα καταχωρούνται κάθε χρόνο όλα τα αυτοκίνητα και οι μηχανές που κυκλοφορούν νόμιμα στην χώρα, δηλαδή όλα τα οχήματα που έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας. Παράλληλα, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα εισάγουν στη βάση τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων που έχουν ασφαλίσει και στη συνέχεια θα γίνεται διασταύρωση.

Ο ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος θα ειδοποιείται, λογικά από το υπουργείο Οικονομικών, να ασφαλίσει το όχημα του και στην περίπτωση που δεν το πράττει θα του αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας.

Ωστόσο, για να υλοποιηθεί η βάση δεδομένων, θα πρέπει να παρθεί υπουργική απόφαση, πράγμα που δεν αναμένεται να γίνει πριν το φθινόπωρο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ