Φόρουμ Αγροδιατροφής και τουρισμού που αγνόησε παντελώς τα προϊόντα της Ηπείρου!

agrotiki diatrofi

agrotiki diatrofi

Ένα πολύ φιλόδοξο εγχείρημα, το οποίο φιλοδοξεί να συνδράμει στη διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό, αγνόησε παντελώς την Ήπειρο και τα προιόντα της περιοχής.

Η σχετική έρευνα παρουσιάστηκε στο «Φόρουμ Αγροδιατροφής – Βιομηχανίας – Τουρισμού» παρουσία υπουργών της Κυβέρνησης, εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, ξενοδοχειακών ενώσεων, επιμελητηρίων και άλλων παραγωγικών φορέων.

Ο τουρισμός μπορεί να γίνει ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας όμως αυτό που θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν είναι η σύνδεση του τουρισμού με την ελληνική γαστρονομία, τον πολιτισμό, την ελληνική παραγωγή και τα προιόντα.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε, δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία και σε συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, του Υπουργείου Τουρισμού καθώς και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή και των εμπλεκόμενων παραγωγικών φορέων, το Φόρουμ Αγροδιατροφής – Τουρισμού – Βιομηχανίας.

Η πρώτη μελέτη που παρουσίασε δεν έχει καμία αναφορά στα προιόντα της Ηπείρου παρότι ορισμένα απ’ αυτά κυριαρχούν στην ελληνική αγορά.

Το γεγονός αυτό καυτηρίασε με δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, ο οποίος παραβρέθηκε στην ημερίδα.

«Η εκπόνηση της μελέτης ήταν μια σωστή ενέργεια, αλλά δεν βοηθάει σε τίποτε όταν δεν λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά γεγονότα», τόνισε για να προσθέσει ότι έφυγε προβληματισμένος από το περιεχόμενο της μελέτης, η οποία δεν έχει την παραμικρή αναφορά σε Ηπειρωτικά προϊόντα με τα οποία καλύπτεται όλη η Ελλάδα.

Ο Περιφερειάρχης στην τοποθέτησή του, ανέφερε ότι η μελέτη που παρουσιάστηκε παρουσία υπουργών και γενικών γραμματέων υπουργείων, αγνοεί εντελώς την παραγωγική δομή της Ηπείρου, αναφέροντας ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα για προϊόντα τα οποία κυριαρχούν στην Ελληνική αγορά, όπως:

 Τα κοτόπουλα του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού «ΠΙΝΔΟΣ», «ΝΙΤΣΙΑΚΟΣ» και Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Άρτας, τα οποία καλύπτουν το 85% της Ελληνικής αγοράς.

 Το εμφιαλωμένο νερό με τις δύο μεγάλες βιομηχανίες «ΖΑΓΟΡΙ» και «ΒΙΚΟΣ» να καλύπτουν το 50% της Ελληνικής αγοράς.

 Τα αυγά, με τα οποία καλύπτεται το 80% της Ελληνικής αγοράς.

 Τα τυροκομικά προϊόντα «ΔΩΔΩΝΗ», «Ήπειρος», «Καράλης», «Μπάφας» κ.α.

 Τα κρασιά, το τσίπουρο, (για το οποίο ζήτησε να προωθείται ως εμφιαλωμένο) καθώς και για άλλα.

«Όταν μια μελέτη που γίνεται για να βοηθήσει τον πρωτογενή τομέα, δεν γίνεται με την πρέπουσα σημασία, τελικά δεν βοηθά στην εξωστρέφεια των προϊόντων και των παραγωγών μας», τόνισε ο Περιφερειάρχης, μνημονεύοντας έρευνα καθηγητή του ΤΕΙ Άρτας, σύμφωνα με την οποία αν όλα τα τουριστικά καταστήματα της Ελλάδος διέθεταν φέτα και όχι λευκό τυρί, τότε η τιμή παραγωγού για το γάλα θα ανέρχονταν σήμερα στο 1,25 ευρώ το κιλό.

«Κι αυτό δεν βοηθάει ούτε τον τουρισμό, ούτε την ποιότητα ώστε να τα αναζητούν και στο εξωτερικό οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα», σημείωσε ο Περιφερειάρχης, που καταλήγοντας πρόσθεσε ότι απαιτείται πολύ δουλειά για να επιτευχθεί η εξωστρέφεια των ποιοτικών προϊόντων της Ηπείρου, τα οποία πλέον ξεκινάνε από το επίπεδο της οικοτεχνίας.

{jathumbnail off}

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ