ΦΟΔΣΑ, τέλη… μέρος 2ο…

Δύο από τους δεκαοκτώ δήμους της Ηπείρου ενέκριναν μέχρι στιγμής την τιμολογιακή πολιτική του ΦΟΔΣΑ, η οποία προ τριμήνου είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, κυρίως από την πλευρά του Δήμου Ιωαννιτών. Στην πορεία ο ΦΟΔΣΑ ανακάλυψε ότι αυτό που ενέκρινε και προκάλεσε αντιδράσεις δεν ήταν η τιμολογιακή πολιτική αλλά το σχέδιο αυτής!!! Και τώρα προκειμένου να προχωρήσει στην έγκριση ζητά τις αποφάσεις από όλα τα Δημοτικά Συμβούλια, χωρίς η εισήγηση για τα τέλη που οδηγούν σε αύξηση του κόστους διαχείρισης απορριμμάτων σε σχέση με όσα πληρώνουν μέχρι σήμερα οι Δήμοι, να παρουσιάζει αλλαγές ή τροποποιήσεις!

Τα πρώτα Δημοτικά Συμβούλια που έδωσαν το πράσινο φως είναι των Φιλιατών και του Ζηρού!

Στο Δήμο Ζηρού, εισηγητής ήταν ο ίδιος ο δήμαρχος, που τυχαίνει και πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ.

Η εισήγησή του, όπως καταγράφεται στην απόφαση του σώματος, δεν περιέχει αναλυτικά νούμερα και κόστη, όμως υπερασπίζεται την ενιαία τιμολόγηση για όλους τους Δήμους της Ηπείρου καθώς αυτή θα ευνοήσει όσους βρίσκονται πιο μακριά από το εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων!

Το μοναδικό νούμερο που παρουσίασε ο κ. Καλαντζής είναι τα 4,5 εκατομμύρια! Τι αφορά;

Κατά τον ίδιο περιλαμβάνει την λειτουργία οκτώ σταθμών μεταφόρτωσης για ένα εξάμηνο, την μεταφορά των απορριμμάτων από τους σταθμούς μεταφόρτωσης στο εργοστάσιο, την μεταφορά του υπολείμματος από το εργοστάσιο στους ΧΥΤΥ και την λειτουργία των ΧΥΤΥ.

«Όσο μεγαλύτερες είναι οι ποσότητες απορριμμάτων που διαχειρίζεται ο Φορέας από κάθε δήμο, όσο περισσότερα απορρίμματα έχει ο Δήμος, τόσο μεγαλύτερες είναι και οι εισφορές που καλείται να καταβάλει. Μεγαλύτερο όγκο απορριμμάτων έχει ο Δήμος Ιωαννιτών… Αυτό που έχει πολύ μεγάλη σημασία και είναι ας πούμε η μάχη που γίνεται σε όλη την Ήπειρο, είναι ο κανονισμός τιμολόγησης θα πρέπει να είναι ενιαίος, δηλαδή όλοι οι Δήμοι να πληρώνουν ανεξάρτητα από την απόσταση που βρίσκονται από το εργοστάσιο», ανέφερε ο κ. Καλαντζής!

Εμμέσως πλην σαφώς και ενώπιον των δημοτικών συμβούλων του δικού του Δήμου, ο κ. Καλαντζής παραδέχθηκε ότι η συγκεκριμένη επιλογή τιμολόγησης κάποιους δήμους τους ευνοεί και κάποιους άλλους όχι.

«Προτείνουμε μία μέσα τιμή για όλους τους δήμους ανεξαρτήτως σε ποια θέση βρίσκονται. Ο Δήμος ο δικός μας που είναι απομακρυσμένος, απέχει περίπου εξήντα χιλιόμετρα από το εργοστάσιο να πληρώνει την ίδια τιμή στα μεταφορικά με τον Δήμο Ιωαννιτών ο οποίος είναι στα δέκα χιλιόμετρα, το Δήμο Ζίτσας που είναι πολύ κοντά στο εργοστάσιο και τους λοιπούς Δήμους… Καταλαβαίνετε ότι το συμφέρον το δικό μας, του Δήμου Ζηρού είναι ο κανονισμός αυτός να ψηφιστεί διότι θα μειώσει και την εισφορά την οποία πρέπει να καταβάλουμε στον Φορέα.

Δεν θέλω να σκεφτώ εναλλακτικό σενάριο το οποίο δεν θα έχει ενιαία τιμολογιακή πολιτική και θα πάμε με βάση τις αποστάσεις… Αυτό θα είναι εφιαλτικό για το Δήμο μας και για όλους τους Δήμους του Νομού Πρέβεζας, Άρτας και Ηγουμενίτσας καθώς και των απομακρυσμένων Δήμων του Νομού Ιωαννίνων», ανέφερε ο κ. Καλαντζής!

Από την εισήγηση και μόνο γίνεται σαφές ότι η ενιαία τιμολόγηση κάποιους δήμους τους ευνοεί και μάλιστα πολύ και σε κάποιους άλλους θα επιφέρει σημαντική οικονομική επιβάρυνση.

Τα δημοτικά συμβούλια σε όλη την Ήπειρο θα κληθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες να δώσουν την θετική ή αρνητική τους απόφαση ώστε περί τα μέσα Ιουνίου η διοίκηση του ΦΟΔΣΑ να λάβει τις οριστικές αποφάσεις για την τιμολογιακή πολιτική.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ