Φιξ-άρει συμβόλαια η Ολυμπιακή Ζυθοποιία

FIXΨήφο εμπιστοσύνης στην εγχώρια αγροτική παραγωγή δίνει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Η εταιρεία που «ανέστησε» με μεγάλη επιτυχία την ιστορική μπίρα Fix θέτει τώρα έναν ακόμα, εξίσου μεγαλεπήβολο στόχο: Να καλύπτει μακροπρόθεσμα το 100% των αναγκών της σε βύνη από κριθάρι ελληνικής προέλευσης.

Οι βάσεις για το φιλόδοξο αυτό εγχείρημα μπήκαν ήδη από το 2011 όταν και ξεκίνησε η εταιρεία την συμβολαιακή καλλιέργεια ελληνικού κριθαριού στον πρώτο της πειραματικό αγρό, έκτασης 200.000 τ.μ., στην περιοχή της Θήβας.

Η εταιρεία αναμένει να δρέψει τους πρώτους καρπούς αυτής της προσπάθειας τον ερχόμενο Ιούνιο σε μια ποσότητα που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 100.000 κιλά ελληνικό κριθάρι υψηλής ποιότητας. Τα επόμενα βήματα στο κομμάτι αυτό θα αποφασιστούν βάσει των αποτελεσμάτων συγκομιδής της πρώτης σοδειάς, ωστόσο ο στόχος, σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Χήτο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, είναι οι ποσότητες αυτές να δεκαπλασιασθούν στο άμεσο μέλλον.

Μάλιστα, ο «ισχυρός άνδρας» της εταιρείας δεν αποκλείει και τη δημιουργία βυνοποιείου σε βάθος τριετίας (αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο ένα στη χώρα, στην Πάτρα και ανήκει στην Αθ. Ζυθοποιία).

Kόντρα στις προβλέψεις

Όταν πριν από τρία περίπου χρόνια ο κ. Γιάννης Χήτος συνελάμβανε την ιδέα της «αναγέννησης» της Μπίρας Φίξ, πολλοί ήταν εκείνοι που έσπευσαν να απορήσουν με το «θράσος» του και να προεξοφλήσουν την αποτυχία του εγχειρήματος. Βρισκόμαστε στο 2009, η ελληνική αγορά έχει αρχίσει να παρουσιάζει τα πρώτα σημάδια «ωρίμανσης» με τις προοπτικές μάλιστα για το άμεσο μέλλον να θεωρούνται αρνητικές, η κυριαρχία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, του αναμφισβήτητου leader της αγοράς με τεράστια απόσταση από το δεύτερο, καθολική και ο χώρος για έναν ακόμα σημαντικό «παίκτη» στον κλάδο φαντάζει απλά ανύπαρκτος.

Όσα συνέβησαν στα επόμενα τρία χρόνια επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις των απαισιόδοξων- μόνο, όμως, ως προς το σκέλος της συρρίκνωσης της αγοράς αφού πράγματι, βοηθούσης και της οικονομικής κρίσης, η κατά κεφαλήν κατανάλωση υποχώρησε στην τριετία 2009-2011 σε ένα ποσοστό 26%. Στο ίδιο, όμως, διάστημα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία που έστησε σχεδόν από την αρχή ο Ηπειρώτης «νερουλάς» κατάφερε να αναρριχηθεί με σχετική ευκολία στην τρίτη θέση των πωλήσεων και να «χτυπάει» πλέον με αξιώσεις διψήφια μερίδια αγοράς, ολοκληρώνοντας ένα από τα πλέον εντυπωσιακά comeback της σύγχρονης ελληνικής επιχειρηματικής ιστορίας. Και, όπως όλα δείχνουν, έπεται συνέχεια…

Τη φετινή άνοιξη η «ανανεωμένη» Φιξ συμπληρώνει δύο χρόνια παρουσίας στην αγορά και οι επιδόσεις της είναι άκρως εντυπωσιακές: Το 2011, πέτυχε να αυξήσει κατά 115% το τζίρο της στα 25 εκατ. ευρώ (από 11,6% το 2010) και να υπερδιπλασιάσει το μερίδιο αγοράς που πλέον ανέρχεται στο 7% από περίπου 3% το 2010, ενώ ο στόχος για φέτος είναι ο αριθμός αυτός να φτάσει το 10% και «κλειδώσει» παράλληλα και την τρίτη θέση στον κλάδο (πίσω από τις Αθηναϊκή Ζυθοποιία και Mύθος).

Όλα αυτά σε μια αγορά που την περασμένη χρονιά συνέχισε να κινείται πτωτικά, χάνοντας συνολικά το 10% της αξίας της. Στην κρύα σκέλος της, μάλιστα, (HO.RE.CA.) οι απώλειες ήταν ακόμα μεγαλύτερες της τάξης του 15%, με το μονοψήφιο ποσοστό πτώσης στη ζεστή (5-6%) και τη μικρή άνοδος κατά την τουριστική περίοδο να βελτιώνουν κάπως την κατάσταση.

Επενδύσεις και νέα προϊόντα

Πού οφείλεται, όμως, η εντυπωσιακή επιστροφή του ιστορικού σήματος που μεσουράνησε τις δεκαετίες τις δεκαετίες του ’50, του ’60 και του ’70; Πέρα από το μάρκετινγκ και την έξυπνη προωθητική πολιτική, οι αιτίες θα πρέπει να αναζητηθούν στη διόλου φειδωλή στρατηγική επενδύσεων που ακολουθείται με συνέπεια την τελευταία τριετία. Μόνο το 2011, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, παρά την περιρρέουσα ατμόσφαιρα αβεβαιότητας στην ελληνική οικονομία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία επένδυσε 25 εκατ. ευρώ για την επέκταση του εργοστασίου της στη Ριτσώνα και την ενίσχυση των τελικών σημείων πώλησης των προϊόντων της. Με την ολοκλήρωση της, τον Μάρτιο του 2011, η παραγωγική δυνατότητα του ζυθοποιείου τετραπλασιάστηκε, σε σχέση με το 2010, αντιστοιχώντας σε 480.000 εκατόλιτρα.

Επιπλέον, τη φετινή χρονιά η εταιρεία στοχεύει στην υλοποίηση νέων επενδύσεων της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ, που θα αφορούν σε προσθήκες στον εξοπλισμό παραγωγής και σε υλικά ανάπτυξης των πωλήσεων της εταιρείας (ψύκτες, βαρέλια, φιάλες, κιβώτια, προωθητικό υλικό, κλπ.).

Παράλληλα, αυτό το διάστημά εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιό της με ένα ακόμα προϊόν που φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία: Ο λόγος για τη Fix Dark, μια lager μαύρη μπίρα σε κυκλοφορία limited edition που, μετά την επίσημη πρεμιέρα στη φετινή 7η HO.RE.CA. κάνει την εμφάνισή της στα ράφια των σούπερ-μάρκετ και τα καταστήματα εστίασης αποκλειστικά στην παραδοσιακή φιάλη των 330 ml.

Ιδιαίτερα έμφαση, επίσης, δίνεται στις εξαγωγές όπου η εταιρεία πραγματοποίησε τα πρώτα της βήματα στις αρχές του 2012.

Ήδη από το πρώτο δίμηνο έχει ξεκινήσει να τιμολογεί τη διάθεση της FIX Hellas σε δυναμικές αγορές, με έντονη ή μη την παρουσία του ελληνικού στοιχείου, όπως οι Αυστραλία, Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελβετία, Αγγλία, Αλβανία και Αυστρία. Μάλιστα, τρεις από αυτές τις αγορές έχουν δώσει και επαναληπτικές παραγγελίες για φόρτωση εντός του Μαρτίου, ενώ άλλες έξι νέες αγορές είναι έτοιμες να υποδεχθούν άμεσα το προϊόν της εταιρείας. Ο στόχος είναι μέσα στο 2012 να τιμολογήσει τη διάθεση του προϊόντος της σε 15 συνολικά αγορές του εξωτερικού.

Συνολικά για το 2012, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στοχεύει σε περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης της στην αγορά και σε κατάκτηση μεριδίου της τάξεως του 10%. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η εταιρεία εκτιμά ότι βασικά της «όπλα» θα είναι η ενίσχυση της θέσης της στην τουριστική αγορά – στην οποία την προηγούμενη χρονιά δεν είχε δώσει μεγάλη έμφαση – και η στροφή των καταναλωτών προς τα ελληνικά προϊόντα. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία σκοπεύει να αναπτύξει και το κομμάτι διανομής στα τελικά σημεία, στο οποίο υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης.

Απώτερος στόχος, βέβαια, είναι μέσα στην ερχόμενη πενταετία η FIX Hellas να αποτελέσει το 3ο brand σε πωλήσεις και το 1ο brand ως ελληνική μπίρα, και η επιχείρηση να καταφέρει να ανέβει στη 2η θέση στο χώρο της.

ΠΗΓΗ: agronews

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ