Έξι κατηγορούμενοι για το θάνατο του 19χρονου Βαγγέλη

dragatakis kagkela

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου για ανθρωποκτονία από αμέλεια θα βρεθούν έξι στελέχη του Δήμου Άρτας και της Περιφέρειας Ηπείρου.

Η παραπομπή γίνεται με απόφαση της εισαγγελίας Άρτας και αφορά στο θάνατο του 19χρονου Βαγγέλη Δραγατάκη, ο οποίος μετά από τροχαίο, καρφώθηκε στα κιγκλιδώματα της Περιφερειακής και έχασε τη ζωή του.

Το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Σεπτεμβρίου του 2020 και είχε συγκλονίσει την τοπική κοινωνία.

Έπειτα από μία εξονυχιστική εξέταση της υπόθεσης για πάνω από δύο χρόνια η εισαγγελική πρόταση παραπέμπει σε δίκη πέντε στελέχη του Δήμου Αρταίων και ένα της Περιφέρειας Ηπείρου γιατί: «ενώ είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, απορρέουσα από νόμο, σύμβαση και προηγούμενη επικίνδυνη ενέργεια τους, να αποτρέψουν ορισμένο αποτέλεσμα, από (συγκλίνουσα) αμέλειά τους, ήτοι από έλλειψη προσοχής, την οποία όφειλαν και κατά τις περιστάσεις, μπορούσαν να καταβάλουν, δεν προέβλεψαν το αξιόποινο αποτέλεσμα της πράξης τους και προκάλεσαν τον θάνατο άλλου».

Κατηγορούμενοι είναι: ο τότε Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας (ηλεκτρολόγος μηχανικός) η Διευθύντρια Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου και άλλοι τρείς υπάλληλοι της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Αρταίων καθώς και η Προϊσταμένη του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου.

Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση: «τα εν λόγω προστατευτικά μεταλλικά κιγκλιδώματα, που τοποθετήθηκαν στην Περιφερειακή Οδό Άρτας, είχαν μεγάλο συντελεστή δυσκαμψίας, ήταν γωνιώδη, με αποτέλεσμα να μην δύνανται σε περίπτωση πρόσκρουσης των οχημάτων επάνω σ αυτά, να απορροφήσουν την κινητική ενέργεια με παραμορφώσεις στο σώμα τους και ήταν ακατάλληλα για τοποθέτηση σε οδούς, καθώς ήταν επικίνδυνα τόσο για τους οδηγούς των οχημάτων όσο και για τους πεζούς, δεδομένου ότι τα κιγκλιδώματα δεν αποτελούν σύστημα αναχαίτισης οχημάτων παρά μόνο απαγορεύουν τη διέλευση στις οδούς των πεζών.»

Τα κιγκλιδώματα αυτά «συνδέονται αιτιωδώς με τον θάνατο του οδηγού» συμπεραίνει η εισαγγελική πρόταση που αποδέχεται πως ο Βαγγέλης οδηγούσε χωρίς να παραβιάζει το όριο ταχύτητος, χωρίς να έχει κάνει χρήση αλκοόλ, και ότι η πρόσκρουση του αυτοκινήτου στα κιγκλιδώματα προκλήθηκε από υδρολίσθηση, λόγω της  ύπαρξης νερού στο οδόστρωμα.

 «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν, αντί για τα εν λόγω μεταλλικά κιγκλιδώματα, είχαν τοποθετηθεί στηθαία ασφαλείας με γνώμονα την παθητική ασφάλεια του οδηγού οχήματος και των πεζών, καθώς η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στη συγκεκριμένη οδό ήταν επιβεβλημένη, δεδομένου ότι το όριο ταχύτητας των 50χλμ, (βάσει του οποίου σύμφωνα με τις προδιαγραφές δεν απαιτείται η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας) παραβιάζεται από τους οδηγούς των οχημάτων λόγω της τεταμένης χάραξης της περιφερειακής οδού Άρτας, η οποία ευνοεί την ανάπτυξη ταχυτήτων άνω του επιτρεπόμενου ορίου, ο θάνατος του οδηγού … Ευάγγελου Δραγατάκη …θα είχε αποφευχθεί» καταλήγει η εισαγγελική πρόταση.

Ο Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» ήταν αυτός που πρωτοστάτησε και ανέδειξε ως μείζον το θέμα της ασφάλειας στην περιφερειακή της Άρτας και των κιγκλιδωμάτων που στοίχησαν τη ζωή του Βαγγέλη αλλά και άλλων.

«Περιμένοντας την συνέχεια στα δικαστήρια, ελπίζουμε στο μεταξύ ο Δήμος Αρταίων σαν μια έμπρακτη συγγνώμη προς τα θύματα τους να ξεκινήσει να ξηλώνει τα κιγκλιδώματα. Εκτός κι αν θεωρεί ότι υπάρχει και γι αυτά το τεκμήριο της αθωότητας» αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ