Εξαφανίζουν από τα σχολεία Ιταλικά κι Ισπανικά

MANTASΕρώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, μεταξύ των οποίων και o βουλευτής Ιωαννίνων Χρήστος Μαντάς, αναφορικά με τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στην Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ειδικότερα αναφέρθηκαν στην «εξαφάνιση» των Ισπανικών και των Ιταλικών ως δυνατοτήτων επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας στην ελληνική εκπαίδευση, δυνατότητα που είχε πολυδιαφημιστεί το 2008 ως καινοτόμα πολιτική με τίτλο «Έλληνας πολίτης της Ευρώπης – Έλληνας πολίτης του κόσμου» από την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ αναφορικά με τη γλωσσομάθεια και την πολυγλωσσία.

Με την υπ’ αρ. 71103/Γ2/24-06-2011 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 1575) του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ, προστέθηκε ως προϋπόθεση για την διδασκαλία των ξένων γλωσσών επιλογής στα σχολεία η ανάγκη ύπαρξης οργανικής θέσης εκπαιδευτικού της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής) που θα διδάσκονται οι μαθητές.

Η προαναφερθείσα Υπουργική απόφαση οδήγησε στην ουσιαστική αναστολή της διδασκαλίας των Ιταλικών και των Ισπανικών καθώς πανελλαδικά για τα μεν Ιταλικά υπάρχουν μόνο 31 διορισμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ 34) και για δε τα Ισπανικά 0 διορισμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ 40).

Η εξαγγελία πολιτικής έχει αποδειχθεί πυροτέχνημα, από αυτά που το Υπουργείο Παιδείας μας συνηθίζει, κατ’ επανάληψη: ιταλικά και ισπανικά, δυο σημαντικότατες ευρωπαϊκές γλώσσες, δεν διδάσκονται σε κανένα ελληνικό σχολείο.

Αυτή τη φορά δεν φταίει το μνημόνιο ή η έλλειψη χρημάτων τόσο πολύ, όσο η ανικανότητα των κυβερνώντων να διοργανώσουν ένα σύστημα επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας, αντίστοιχο με τις επιθυμίες των παιδιών. Ο θεσμός της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική) νοσεί, περιορισμένος τελικά μόνο στη διδασκαλία Γαλλικών και Γερμανικών

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

1. Προτίθεται να προβεί στην κατάργηση της προϋπόθεσης ύπαρξης διορισμένου εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που θα διδάσκονται οι μαθητές, είτε οργανικά τοποθετημένου στο σχολείο ή σε όμορο σχολείο με διαθέσιμες ώρες προς συμπλήρωση ωραρίου, είτε στη διάθεση του οικείου ΠΥΣΔΕ, η οποία παραμένει ως προϋπόθεση και στην υπ’ αρ. 14302/Γ2/09-02-2012 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 253), ώστε να καταστεί εφικτό από το σχολικό έτος 2013 – 2014 να δημιουργηθούν τμήματα και για τις νέες ξένες γλώσσες (Ιταλική, Ισπανική) στα Γυμνάσια και στα Λύκεια;

2. Προτίθεται να προβεί στην επέκταση της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού), ώστε να εξασφαλιστεί η σπειροειδής κατάκτηση και η λογική συνέχεια στην εκμάθηση της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής);

3. Προτίθεται να προβεί στην διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικών λειτουργών κλάδων, οι οποίοι δεν διαθέτουν διορισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, ή δεν διαθέτουν επαρκές διορισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του γνωστικού τους αντικειμένου, όπως π.χ. οι κλάδοι εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής Γλώσσας;

4. Ποιος εκπαιδευτικός σχεδιασμός υφίσταται για την προσφορά της διδασκαλίας και της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) στη Δημόσια Εκπαίδευση;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ