Περισσότεροι από οκτώ χιλιάδες συμπολίτες μας έχουν συμπληρώσει μέχρι σήμερα το ερωτηματολόγιο για την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας στα δημόσια νοσοκομεία, μέσω του νέου ψηφιακού εργαλείου αξιολόγησης, που τέθηκε σε εφαρμογή στις 14 Ιουλίου.
Η εικόνα που παρουσιάζεται από τις απαντήσεις όσων επέλεξαν να αξιολογήσουν το νοσοκομείο που νοσηλεύτηκαν, είναι εκείνη της σχεδόν καθολικής ικανοποίησης για τους ανθρώπους του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αλλά και του προβληματισμού για τις υποδομές και τις ελλείψεις προσωπικού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτών των πρώτων σαράντα ημερών από τη διάθεση του ψηφιακού εργαλείου, το 92% των συμμετεχόντων αναφέρθηκε ότι το νοσοκομείο διέθετε επαρκές ιατρικό προσωπικό και τις αναγκαίες για το πρόβλημα υγείας τους ειδικότητες, ενώ σε εξαιρετικά θετικά επίπεδα κινούνται και οι αξιολογήσεις για την ευγένεια και τον σεβασμό του προσωπικού, καθώς και την παροχή σαφών οδηγιών πριν το εξιτήριο.
Αντίθετα, χαμηλότερες βαθμολογίες καταγράφονται στην αριθμητική επάρκεια του νοσηλευτικού προσωπικού, την καθαριότητα των χώρων, την ποιότητα της σίτισης και την ψυχολογική υποστήριξη των ασθενών, τομείς που αναδεικνύονται ως βασικές προτεραιότητες βελτίωσης.
«Η μέχρι τώρα ανταπόκριση αποτιμάται ως εξαιρετικά ενθαρρυντική και αναμένουμε αύξηση των συμπληρωμένων ερωτηματολογίων, όσο περισσότερο εξοικειώνονται οι νοσηλευθέντες με το ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης και όσο αυξάνεται η εμπιστοσύνη τους ότι τα αποτελέσματα από τις απαντήσεις τους θα ληφθούν σοβαρά υπόψη», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη.
«Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη τα σχετικά χαμηλά ποσοστά ικανοποίησης που συγκεντρώνουν τομείς, για τους οποίους απαιτείται περαιτέρω βελτίωση», σημείωσε.
Όπως τόνισε η γ.γ. Υπηρεσιών Υγείας, το υπουργείο αναμένει τη συγκέντρωση μεγαλύτερου δείγματος, προκειμένου να εξάγουμε ειδικότερα συμπεράσματα. Μέχρι σήμερα, τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν αποτυπώνουν την εμπειρία νοσηλείας ασθενών από συνολικά 95 νοσοκομεία και 504 κλινικές σε όλη τη χώρα.