Στο ζήτημα «υποβάθμισης σχολικών μονάδων» που, όπως υποστηρίζει, βρίσκεται σε εξέλιξη στον Δήμο Ζίτσας, αναφέρεται με επιστολή του προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Σπυρίδων Πάικας.
Ο κ. Πάικας ζητά να τεθεί άμεσα το θέμα προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, με τη συμμετοχή γονέων και εκπαιδευτικών, προκειμένου –όπως αναφέρει– να υπάρξει συντονισμός των ενεργειών του Δήμου απέναντι σε αποφάσεις της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.
Αναφορές σε υποβιβασμούς και αλλαγές λειτουργίας σχολείων
Στην επιστολή του, ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης κάνει λόγο για «επιχειρούμενη υποβάθμιση δημοτικών σχολείων», αναφερόμενος ειδικά στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ελεούσας, το οποίο –όπως σημειώνει– υποβιβάστηκε από δωδεκαθέσιο σε εξαθέσιο.
Παράλληλα, αναφέρεται στα δημοτικά σχολεία Ροδοτοπίου και Μεταμόρφωσης, τα οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, αντιμετωπίζουν αλλαγές στη λειτουργία τους για το επόμενο σχολικό έτος.
Όπως επισημαίνει, στο Ροδοτόπι φέρεται να μην συνεχίζεται η λειτουργία ως 5θέσιο, ενώ στο σχολείο Μεταμόρφωσης δεν προχωρά –όπως υποστηρίζει– η αναβάθμιση σε εξαθέσιο, παρά την ύπαρξη επαρκούς αριθμού μαθητών.
Ο ίδιος κάνει λόγο για «δεσμεύσεις» της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προς γονείς και εκπαιδευτικούς που δεν τηρήθηκαν, ενώ αφήνει αιχμές για τη στάση της δημοτικής αρχής, υποστηρίζοντας ότι παραμένει αδρανής απέναντι στις εξελίξεις.
Αιχμές για την εκπαιδευτική πολιτική
Στην επιστολή γίνεται λόγος για μια συνολικότερη τάση υποβάθμισης σχολικών μονάδων, με τον κ. Πάικα να υποστηρίζει ότι δεν λαμβάνονται υπόψη οι αναπτυξιακές προοπτικές των κοινοτήτων και η δυναμική των περιοχών.
Παράλληλα, ασκεί κριτική στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, την οποία χαρακτηρίζει ως μη λαμβάνουσα υπόψη τα πραγματικά δεδομένα των τοπικών κοινωνιών.
Κάλεσμα για άμεση συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης ζητά να συζητηθεί το θέμα στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο Ζίτσας, με τη συμμετοχή γονέων και εκπαιδευτικών, προκειμένου να καθοριστούν –όπως αναφέρει– συγκεκριμένες ενέργειες για την αποτροπή περαιτέρω υποβάθμισης σχολικών μονάδων.
«Δεν μπορούμε να αποδεχόμαστε όλα να λειτουργούν στυγνά με αριθμούς χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι άνθρωποι», σημειώνει χαρακτηριστικά στην επιστολή του.