Ο Νομός Ιωαννίνων και το αεροδρόμιό του μένουν εκτός του νέου προγράμματος συνδιαφήμισης του ΕΟΤ με αεροπορικές εταιρείες και τουριστικούς οργανισμούς, παρά τη δέσμευση πίστωσης 1,48 εκατ. ευρώ για την προβολή της Ελλάδας σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία.
Η απουσία των Ιωαννίνων από το πρόγραμμα αναδεικνύει για ακόμη μία φορά το πρόβλημα της προβολής των χειμερινών προορισμών της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Τα θέματα αυτά αναδεικνύει ο Στάθης Σιούτης, μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ξενοδόχων και πρώην πρόεδρός της.
Στην παρέμβασή του αναλυτικά αναφέρει:
Εκτός ενός ακόμα προγράμματος συνδιαφήμισης του ΕΟΤ με αεροπορικές εταιρείες και τουριστικούς οργανισμούς μένει το Αεροδρόμιο και ο Νομός Ιωαννίνων, γεγονός εξαιρετικά δυσάρεστο για τον τουρισμό της περιοχής μας.
Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, ο ΕΟΤ προχωρά στη δέσμευση πίστωσης ύψους1.489.295,16 €, με στόχο την υλοποίηση ενός εκτεταμένου προγράμματος συνδιαφήμισης με αεροπορικές εταιρείες και touroperators στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία για το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου 2025 – Ιουνίου 2026.
Οι δύο αυτές αγορές είναι στρατηγικής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό και τα τελευταία χρόνια εμφανίζουν υψηλές επιδόσεις σε αφίξεις και ταξιδιωτική δαπάνη. Παρά ταύτα όμως, μπαίνοντας στις ιστοσελίδες των εταιρειών που συνεργάζονται με τον ΕΟΤ για την εν λόγω συνδιαφήμιση (Jet2.com, British Airways και EasyJet) βλέπουμε -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- να προβάλλονται μόνο δημοφιλείς θερινοί προορισμοί όπως είναι η Κρήτη, τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου ενώ οι μόνες συνδέσεις που αφορούν αστικά κέντρα είναι κυρίως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη και σε μικρότερο βαθμό η Καλαμάτα και η Πρέβεζα. Με λίγα λόγια χειμερινοί προορισμοί και ηπειρωτική Ελλάδα μένουν εκτός του προγράμματος.
Από την άλλη πλευρά, αν και ο ΕΟΤ έχει κάνει ελάχιστες καμπάνιες προβολής του χειμερινού τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, συνεχίζει να δίνει δυσανάλογα μεγάλη έμφαση στον ήδη αρκετά ανεπτυγμένο θερινό τουρισμό. Αυτό όμως δεν συνάδει με τα όσα κατά καιρούς ακούμε για επιμήκυνση της τουριστικής μας περιόδου και προβολή της Ελλάδας ως προορισμού τεσσάρων εποχών, με δεδομένο πως για να αποσυνδεθεί η χώρα μας από το δίπολο ήλιος-θάλασσα απαιτείται σταθερή και συνεχής προβολή της ως ιδανικός προορισμός ανεξαρτήτως εποχής.
Στο σημείο αυτό να επισημανθεί πως προηγούμενο πρόγραμμα συνδιαφήμισης του ΕΟΤ ύψους 20 εκατ. ευρώ μεαεροπορικές εταιρείες και στόχο την τόνωση του ελληνικού τουρισμού κατά τους μήνες χαμηλής ζήτησης δεν είχε συμπεριλάβει τον Νομό Ιωαννίνων παρά τις σχετικές δεσμεύσεις.
Ο Νομός Ιωαννίνων όμως αποτελεί έναν από τους δημοφιλείς προορισμούς εσωτερικού και όχι άδικα καθότι προσφέρει πλήθος δραστηριοτήτων κατάλληλων για ταξιδιώτες με διαφορετικά προφίλ. Είναι για παράδειγμα κατάλληλος τόσο για αστικές αποδράσεις (citybreak) όσο και για εξορμήσεις στη φύση ή στιγμές χαλάρωσης σε παραδοσιακά χωριά που έχουν μείνει αναλλοίωτα στο χρόνο. Ταυτόχρονα αποτελεί σημείο αναφοράς στον κλάδο του πολιτισμού με σημαντικά μνημεία από την αρχαιότητα μέχρι τη νεότερη ιστορία. Επιπλέον, έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα της εύκολης προσβασιμότητας τόσο μέσω των μεγάλων αυτοκινητόδρομων (Εγνατία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε65) είτε μέσω του Αεροδρομίου των Ιωαννίνων, το οποίο είναι υπερσύγχρονο και σημαντικά πιο οικονομικό σε σχέση με άλλα της κατηγορίας του.
Με βάση όλα τα παραπάνω εύκολα καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι οι χειμερινοί προορισμοί γενικότερα και ο Νομός Ιωαννίνων ειδικότερα μένουν σταθερά στο περιθώριο των μεγάλων εθνικών ενεργειών προώθησης και προβολής τους. Θα ήταν μήπως παράλογο το αίτημα να συμπεριληφθούν τόσο τα Ιωάννινα όσο και άλλοι χειμερινοί προορισμοί της ενδοχώρας στο παρόν πρόγραμμα συνδιαφήμισης του ΕΟΤ με τις αεροπορικές εταιρείες; Ή μήπως θα ήταν ουτοπικό να ζητήσουμε στο τέλος της θερινής περιόδου να ξεκινούν αντίστοιχες καμπάνιες για τη χειμερινή περίοδο, ώστε να ενθαρρύνονται αντίστοιχα οι ταξιδιώτες να γνωρίσουν τη μαγεία της ηπειρωτικής Ελλάδας;
Σίγουρα τα παραπάνω αιτήματα δεν είναι ούτε ουτοπικά ούτε παράλογα και αν το επόμενο βήμα του τουρισμού της χώρας μας είναι να καθιερωθεί ως προορισμός 12 μηνών, τότε πρέπει να προωθηθούν αντίστοιχα από τους αρμόδιους φορείς.