«Ένας Σύγχρονος Τρωικός πόλεμος» από τον Ευάγγελο Γκέλια

enas troikos polemos

Όλοι όσοι με γνωρίζουν προσωπικά, συνηθίζουν να αναφέρονται σε εμένα, μιλώντας για την αγάπη που έχω για την  άκρως γοητευτική και διδακτική επιστήμη της ιστορίας. Πιο συγκεκριμένα, είμαι ένας άνθρωπος ο οποίος λατρεύει να διαπιστώνει τις ιστορικές αναλογίες. Μία ιστορική αναλογία εντοπίζεται κατά τη δική μου κρίση λοιπόν, όταν δύο ιστορικά γεγονότα, διαδραματίζονται σε εντελώς διαφορετικές εποχές, αλλά ο τρόπος και ο λόγος για τον οποίον διαδραματίζονται, παραμένει ίδιος και απαράλλαχτος κατά το πέρας των αιώνων.

Ανθρώπινη ματαιοδοξία, ύψιστα ιδανικά και ιδέες, καιροσκοπικές σκοπιμότητες, όλοι αυτοί οι ιστορικοί παράγοντες, είναι και αυτοί που διαφεντεύουν και θα διαφεντεύουν τις ζωές μας. Διότι η ανθρώπινη φύση μπορεί να εξελίσσεται, οι κοινωνίες των ανθρώπων μπορεί να εξευγενίζονται, αλλά πάντοτε το πρωτόγονο ένστικτο της επιβίωσης θα υπάρχει στις ψυχές και στις καρδιές μας. Θα υπάρχει και θα μεταδίδεται από γενιά σε γενιά, όπως και όλα τα όλα ένστικτα και συναισθήματα που διαμορφώνουν την ανθρώπινη φύση!

Έχοντας αυτές τις σκέψεις λοιπόν, και εμπνεόμενος από τα αριστοτεχνικά έπη του Ομήρου, αποφάσισα να αποτυπώσω τις σκέψεις μου αυτές, σε ένα λογοτεχνικό έργο. Αποφάσισα να εμπνευστώ και να δημιουργήσω έναν « ΣΥΧΡΟΝΟ ΤΡΩΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ», για την καρδιά όχι της ωραίας Ελένης, αλλά της ωραίας Αναστασίας. Η δε περίληψη του πρώτου μου αυτού μυθιστορήματος, θεωρώ πως απηχεί την κεντρική ιδέα και την κεντρική ιδεολογική στόχευση του μυθιστορήματος αυτού: «Μέχρι πού μπορεί να φτάσει ένας άντρας για την αγάπη του; Το συγκεκριμένο ακριβώς ερώτημα πραγματεύεται το έργο αυτό, καθώς παρακολουθεί τις ζωές του Βαγγέλη, του Σπύρου και του Αλέξανδρου. Τριών φερέλπιδων νέων, οι οποίοι μόλις αποφοιτούν από το πανεπιστήμιό τους.

Καθώς όμως ο κύκλος της πανεπιστημιακής τους ζωής ολοκληρώνεται, ο Βαγγέλης καταφέρνει και συνάπτει σχέση με τον ανεκπλήρωτο και μονόπλευρο, μέχρι πριν λίγους μήνες, έρωτά του, την Αναστασία. Μα τα πράγματα περιπλέκονται όταν οι δύο αντίζηλοι της παρέας ο Γιάννης το πρώην αίσθημα της Αναστασίας και ο Αντώνης ο κολλητός του, κάνουν τα πάντα για να εμποδίσουν την ευτυχία του ζευγαριού. Φτάνουν μάλιστα στο σημείο να απαγάγουν την Αναστασία. Ο πόλεμος ξεκινά όταν με πρωτοβουλία του Αλέξανδρου οι έξι τους, μαζί με την πρώην κολλητή φίλη της Αναστασίας την Αιμιλία, η οποία είναι ερωτευμένη με τον Γιάννη, και μια πανούργα φίλη της, την Σμαράγδα, οι οποίες συμμαχούν με τον Γιάννη και τον Αντώνη, μεταφέρονται σε έναν κόσμο διαφορετικό από τον δικό μας. Στον κόσμο των video games. Εκεί σε έναν πόλεμο αρχαιοπρεπή, αντάξιο του περίφημου Τρωικού Πολέμου, καλούνται να υπερασπιστούν τη ζωή και τα συμφέροντά τους. Ο Βαγγέλης και η Αναστασία θα ξεπεράσουν όλα τα εμπόδια και θα είναι μαζί; Ποιες φιλίες θα φανούν αληθινές και θα αντέξουν στις ραδιουργίες, τις ίντριγκες και τις αντιπαραθέσεις που θα δημιουργηθούν; Ποιες φιλίες θα διαλυθούν στον βωμό της δόξας; Και τέλος ποιος θα επικρατήσει σε τούτο τον σύγχρονο και μεγαλειώδη ΤΡΩΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ για την καρδιά της ωραίας Αναστασίας»;

Η συμπόρευση του ηρωικού παρελθόντος, με το στάσιμο παρόν, αποτελεί μία επιθυμητή στόχευση. Η ανάγκη επιβίωσης οκτώ νέων ανθρώπων, στις ίδιες συνθήκες στις οποίες μεγαλούργησαν ο Αχιλλέας, ο Οδυσσέας, ο Έκτωρ, ο Αγαμέμνονας και οι άλλοι Ομηρικοί ήρωες, αποτυπώνει την ένταξη των νέων ανθρώπων στην σκληρή, αλλά και όμορφη ζωή των ενηλίκων. Μία σκληρή ζωή, στην οποία ο καθείς υπηρετεί το δικό του σκοπό, μα τις περισσότερες φορές, όλοι αναγκαζόμαστε να χρησιμοποιήσουμε τα ίδια μέσα για να φτάσουμε στον επιθυμητό στόχο. Ο ερωτευμένος Βαγγέλης ο εμμονικός αυτός ονειροπόλος, θα κληθεί να παλέψει για χάρη του έρωτος, αλλά παράλληλα θα κληθεί να επιδείξει την πυγμή του και να πείσει τους «ψυχρούς» πολεμιστές του, να υπηρετήσουν το ρομαντικό του όραμα. Οι δε Αλέξανδρος και Σπύρος θα κληθούν επίσης να αντιμετωπίσουν τους δικούς τους δαίμονες και να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, μέσα από τα αιματοβαμμένα πεδία των μαχών που θα δώσουν.

Ο νηφάλιος Σπύρος, ο κυνικός αυτός εκτελεστής, ο οποίος υπερασπίζεται τις ζωές των φίλων του χωρίς να υπολογίζει τη δική του, μα είναι έτοιμος να αφαιρέσει τη ζωή του οποιουδήποτε αντιπάλου με περισσή απάθεια, θα κληθεί να λάβει κρίσιμες αποφάσεις σε κρίσιμες περιστάσεις. Ο εξαιρετικά ικανός στο πεδίο της μάχης Αλέξανδρος, θα κληθεί να δαμάσει την εγωπαθή φύση του και να νικήσει τα πάθη του, προτού τον νικήσουν αυτά και τον οδηγήσουν στον απόλυτο εκφυλισμό και στην απόλυτη ηθική παρακμή. Η δε όμορφη και καλόψυχη Αναστασία, η οποία προσπαθεί να μεταπηδήσει από την αριστοκρατική τάξη της οποίας υπήρξε υποδειγματικό μέλος στη λαϊκή τάξη που πρεσβεύει ο αγαπημένος της Βαγγέλης, θα κληθεί να διαχειριστεί τις συνέπειες των αποφάσεων της. Συνέπειες οι οποίες μεταφράζονται σε άπλετο αίμα που θα χυθεί στην πόλη της Δικαιοσύνης, όπου οι στρατοί της Δικαιοσύνης και του Μίσους θα αντιπαρατεθούν με πρωτοφανή μανία και βιαιότητα.

Στο στρατόπεδο του μίσους όμως, εάν και η κατάσταση δείχνει φαινομενικά πιο απλή και κατανοητή, στην πραγματικότητα είναι άκρως περίπλοκη. Οι «άριστοι» αυτοί νέοι, διακατέχονται από τα ίδια ακριβώς συναισθήματα και αυτό είναι που πυροδοτεί οξύτατες συγκρούσεις μεταξύ τους, αλλά και διαρκείς συνωμοσίες και πλεκτάνες. Ο « Βασιλεύς του Μίσους» Γιάννης, παλεύει για χάρη της δόξας και του ατομικού του συμφέροντος. Η Αιμιλία, προδίδει τη φιλία της Αναστασίας και με τους όμορφους και περίτεχνους λόγους της, μετατρέπεται σε εκλεκτή στρατηγός του μίσους, στο πλευρό του άξεστου βασιλέα, ο οποίος επιθυμεί μία σύντροφο το ίδιο αδίστακτη και το ίδιο οπορτουνίστρια με αυτόν. Πως θα αντιδράσουν στην ανίερη αυτή συμμαχία όμως, ο αφελής, μα εξαιρετικά επίμονος και μεθοδικός Αντώνης, με την δολοπλόκα Σμαράγδα, η οποία θα διακριθεί όχι μόνο για την άριστη πολεμική της τεχνική, αλλά και για τις φοβερές πλεκτάνες που θα στήσει στους αντιπάλους της, αποδεικνύοντας περίτρανα τη ρήση του κορυφαίου σατιριστή της αρχαιότητας Αριστοφάνη, στο σπουδαίο του έργο «Λυσιστράτη»: «Δεν υπάρχει θηρίο πιο δύσκολο να πολεμήσεις από τη γυναίκα».

Ποιο το κεντρικό νόημα όλων αυτών; Στη ζωή πάντοτε οι άνθρωποι θα αγωνιζόμαστε για έναν σκοπό. Έναν ατομικό σκοπό, τον οποίο θα επιθυμούμε να καταστήσουμε συλλογικό, αναγκασμένοι να προβούμε σε αναγκαίους συμβιβασμούς. Τα έπη του Ομήρου θα είναι πάντοτε επίκαιρα, ακριβώς επειδή στις ανθρώπινες κοινωνίες θα υπάρχουν πάντοτε άνθρωποι ιδεολόγοι, οι οποίο θα παλεύουν για ιδανικά όπως ο έρως, η τιμή, η δικαιοσύνη, αλλά παράλληλα θα υπάρχουν και οι φιλόδοξοι καπηλευτές του αγώνος τους. Οι ματαιόδοξοι αυτοί άνθρωποι, οι οποίοι θα αδιαφορούν για τα πάντα, αρκεί να κατακτήσουν την απόλυτη δόξα και κυριαρχία, η οποία θεωρούν ότι θα ταΐσει το «θεριό» της απληστίας που συντηρούν μέσα τους. Η δε συνύπαρξη όλων αυτών των ανθρώπων, ανέκαθεν θα δημιουργεί εντυπωσιακές συγκρούσεις, αλλά και εντυπωσιακές μεταβολές απόψεων και στρατοπέδων. Πολλοί ιδεολόγοι θα καθίστανται σταδιακά κυνικοί κυνηγοί μίας αφηρημένης και αιματοβαμμένης δόξας, ενώ λίγοι κυνικοί αυτής της αιματοβαμμένης δόξας, θα μεταπηδούν στο στρατόπεδο των ιδεών και της δικαιοσύνης είτε για λόγους ατομικού συμφέροντος είτε για λόγους ειλικρινούς μεταμέλειας.

Εάν συμφωνείτε με τις αφηρημένες αυτές σκέψεις λοιπόν και εάν η περίληψη της υποθέσεως του μυθιστορήματος, σε συνδυασμό με το πρόχειρο, αλλά ουσιαστικό ψυχογράφημα των κεντρικών ηρώων του μυθιστορήματος το οποίο σας παρέθεσα, σας ελκύουν, θα αποτελούσε τιμή για εμένα να προμηθευτείτε το πρώτο μου αυτό μυθιστόρημα και διαβάζοντας το να ταυτιστείτε με την κεντρική στόχευση του συγκεκριμένου μυθιστορήματος, καθώς και με τις επικές περιπέτειες των ηρώων του.

Υ.Γ. Τρόποι αγοράς μυθιστορήματος:

1: Μέσω αποστολής μηνύματος στη σελίδα του εκδοτικού οίκου στο Facebook: Εκδόσεις Όστρια

2: Μέσω αποστολής email στην ηλεκτρονική διεύθυνση: sales@ostriaeditions.com

Οι παραδόσεις γίνονται με την ASC χωρίς επιπλέον κόστος μεταφορικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ