Εγνατία ΑΕ: Όχι στον κόμβο του Δρίσκου.. Τεχνικά δύσκολος, οικονομικά ακριβός!

Τεχνικά και οικονομικά ζητήματα επικαλείται η Εγνατία ΑΕ προκειμένου να βάλει φρένο σε κάθε αίτημα για κατασκευή νέου κόμβου στο Δρίσκο. Η απάντηση δόθηκε μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής Ιωαννίνων Κώστας Τασούλας, με αφορμή τις συσκέψεις και τις συζητήσεις που έγιναν στα Γιάννινα το προηγούμενο διάστημα. Η Εγνατία ΑΕ είχε επικαλεστεί ανάλογα προβλήματα και κατά το παρελθόν, στο πλαίσιο αλληλογραφίας που είχε με την Περιφέρεια Ηπείρου. Και στην τελευταία της απάντηση επισημαίνει ότι με τον διαγωνισμό παραχώρησης να είναι σε εξέλιξη οποιαδήποτε μεταβολή των δεδομένων της οδού, τα οποία έχουν ληφθεί υπόψη στον σχεδιασμό από το ΤΑΙΠΕΔ είναι δύσκολο να επιτευχθεί.

Επισημαίνει δε με έμφαση ότι από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που έχει συσταθεί για την σύνταξη τεχνικών οδηγιών, παρακολούθησης και ελέγχου των μελετών σκοπιμότητας κατασκευής νέων κόμβων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, η κατασκευή του συγκεκριμένου κόμβου δεν κρίθηκε σκόπιμη.

Στην ίδια απάντηση αναφέρει ότι η Εγνατία ΑΕ διερεύνησε σε προκαταρκτικό στάδιο, αρχικά την δυνατότητα κατασκευής κλάδου εισόδου- εξόδου από Θεσσαλονίκη προς Ιωάννινα και στη συνέχεια την κατασκευή πλήρους κόμβου. Σημειώνει ότι η περιοχή παρουσιάζει υδροφορία και στο παρελθόν έχουν αντιμετωπιστεί προβλήματα κατολισθήσεων.

Ακόμη αναφέρεται ότι η υψομετρική διαφορά ανάμεσα στην παλιά εθνική οδό και την Εγνατία είναι περίπου δέκα μέτρα, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Η κυκλοφοριακή επέμβαση θα απαιτήσει εδαφοτεχνικές και γεωτεχνικές μελέτες που θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος κατασκευής. Η εκτίμηση που γίνεται είναι για ποσό άνω των δύο εκατομμυρίων.

«Σε απόσταση περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων από την προτεινόμενη θέση ανατολικά, χρησιμοποιείται ήδη ο κατασκευασμένος ανισόπεδος κόμβος Ζαγορίου, μέσω του οποίου συνδέεται η εθνική οδός Ιωαννίνων Μετσόβου με την Εγνατία. Τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής είναι ιδιαιτέρως χαμηλά για να δικαιολογήσουν σε τόπο μικρή απόσταση δύο κόμβους. Άλλωστε η αντίστοιχη απόσταση μέσω της υφιστάμενος Εθνικής Οδού Ιωαννίνων- Τρικάλων και των δύο κόμβων είναι περίπου έξι χιλιόμετρα με ιδιαίτερα χαμηλούς φόρτους», επισημαίνεται.

Η Εγνατία ΑΕ προτείνει να εξεταστεί η δυνατότητα βελτίωσης του τμήματος της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων- Μετσόβου, από τον κόμβο Αράχθου μέχρι την γέφυρα Μπαλντούμας ώστε με μικρότερο κόστος να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της περιοχής.

Με αφορμή την απάντηση αυτή ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Τασούλας καταλογίζει ευθύνες στο Υπουργείο Υποδομών και τον Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη τονίζοντας ότι «αποποιείται ουσιαστικά της ευθύνης του να λάβει θέση για το θέμα, αν δηλαδή ως Υπουργός Υποδομών έχει άποψη και βούληση για την κατασκευή του κόμβου στο Δρίσκο. Ενός κόμβου που θα ενώνει ισόρροπα το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων με τον Αυτοκινητόδρομο τόσο στη νοτιοανατολική πλευρά του (κόμβος Πεδινής), όσο και στη βορειοδυτική που σήμερα λείπει».

Ο κ. Τασούλας εκφράζει την ελπίδα να μην έχει την ίδια τύχη η επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά και καταλήγει σημειώνοντας ότι τα νέα μεγάλα οδικά έργα στο Νομό Ιωαννίνων που ολοκληρώνουν ή συμπληρώνουν όσα έχουν ήδη γίνει θα πρέπει να περιμένουν για λίγο ακόμη.

Η δήλωση

«Η απάντηση που έλαβα από τον κ. Σπίρτζη είναι δυστυχώς διπλά αποκαρδιωτική και πολλαπλά απαράδεκτη.

 Πρώτον, γιατί αποποιείται ουσιαστικά της ευθύνης του να λάβει θέση για το θέμα, αν δηλαδή ως Υπουργός Υποδομών έχει άποψη και βούληση για την κατασκευή του κόμβου στο Δρίσκο. Ενός κόμβου που θα ενώνει ισόρροπα το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων με τον Αυτοκινητόδρομο τόσο στη νοτιοανατολική πλευρά του (κόμβος Πεδινής), όσο και στη βορειοδυτική που σήμερα λείπει.

Δεύτερον, γιατί η απάντηση της Εγνατίας Οδού δια του Προέδρου της κ. Α. Αντωνούδη περιγράφει μόνο τις δυσκολίες αυτής της λύσης (υψομετρική διαφορά μεταξύ παλαιάς ΕΟ-Εγνατίας, κατολισθητικά φαινόμενα λόγω υδροφορίας κ.α.) χωρίς να υπεισέρχεται στα ευρύτερα κυκλοφοριακά και αναπτυξιακά πλεονεκτήματα. Απ’την άλλη πλευρά η Εγνατία Οδός προτείνει εναλλακτικά τη βελτίωση του τμήματος της παλαιάς ΕΟ Ιωαννίνων-Τρικάλων από τον κόμβο Ζαγορίου έως τη γέφυρα Μπαλντούμας, κάτι που προφανώς είναι αναγκαίο, αλλά στο πλαίσιο της συντήρησης και της οδικής ασφάλειας του άξονα αυτού και όχι ως υποκατάστατο του κόμβου Δρίσκου.

Παραδίδω στη δημοσιότητα την άρνηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να εξετάσει το αίτημα για τον κόμβο Δρίσκου και να δώσει οδηγίες για τη μελετητική ωρίμανσή του, ελπίζοντας ότι δεν θα τύχει της ίδιας άρνησης και το αίτημα για ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ