Εγκαταλείπεται ημιτελής η είσοδος της Ηγουμενίτσας!

eisodos igoumenitsas

Στον αέρα βρίσκεται το έργο της εισόδου Ηγουμενίτσας, ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα που προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια.

Μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί σχεδόν το 90% ωστόσο η εργολαβία οδεύει προς λύση λόγω των υψηλών οφειλών προς τον ανάδοχο.

Αν και το έργο ξεκίνησε το 2019 με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έχει συναντήσει μέχρι τώρα σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Οι οφειλές προς τον ανάδοχο ξεπερνούν το ενάμισι εκατομμύριο με τον ίδιο να μην είναι σε θέση πλέον να υποστηρίξει την κατασκευή του.

Σύμφωνα με τον Νόμο 4412/2016, η σύμβαση λύθηκε αυτοδίκαια στις 8 Σεπτεμβρίου 2024, καθώς η Διευθύνουσα Υπηρεσία δεν είχε προχωρήσει σε απόφαση επί του αιτήματος διάλυσης εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας.

Η αυτοδίκαιη διάλυση της σύμβασης αφήνει το έργο σε κρίσιμη κατάσταση. Η είσοδος της Ηγουμενίτσας παραμένει στη μέση και αποτελεί ένα έργο δυσλειτουργικό, δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια. Οι ανεπαρκείς υποδομές και τα φρεάτια αποχέτευσης, τα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί, προκαλούν επικίνδυνες συνθήκες, ιδίως για τα δίκυκλα. Οι ημιτελείς κατασκευές στους κόμβους δυσκολεύουν την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και υποβαθμίζουν αισθητικά την είσοδο της πόλης.

Το Κοινό των Ηπειρωτών: Ποιο είναι το επόμενο βήμα;

Σε ανακοίνωσή του, το «Κοινό των Ηπειρωτών» ζητά από την Περιφερειακή Αρχή να απαντήσει αν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για την αποπληρωμή του αναδόχου και να ξεκαθαρίσει αν υπάρχει σχέδιο ολοκλήρωσης του έργου. Επισημαίνει την ανάγκη για αποσαφήνιση των οικονομικών εκκρεμοτήτων και ζητά να διασφαλιστεί ότι δεν θα παραμείνει ημιτελές, λόγω της κρίσιμης σημασίας του για την περιοχή.

«Από τις αρμόδιες υπηρεσίες πληροφορηθήκαμε ότι  η διευθύνουσα υπηρεσία δεν εξέδωσε απόφαση εντός των δύο μηνών στην αίτησης διάλυσης της σύμβασης από τον ανάδοχο, λόγω καθυστέρησης πληρωμής εγκεκριμένων λογαριασμών, επομένως όπως προβλέπει ο νόμος 4412/2016 (Άρθρα 161, 162),μετά την 8η Σεπτεμβρίου η σύμβαση έχει περιέλθει σε καθεστώς αυτοδίκαιης διάλυσης. Κατόπιν αυτού, ο ανάδοχος υπέβαλε την τελική επιμέτρηση εργασιών στο τέλος τουΣεπτεμβρίου και βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών θα πρέπει σε χρονικό διάστημα 2 μηνών να εγκριθεί και στη συνέχεια να προχωρήσειη παράδοση -παραλαβήτου έργου που είναι και θα παραμείνει ημιτελές καιδυσλειτουργικό, με ότι αυτό συνεπάγεται για την καθημερινότητα και την ασφάλεια των πολιτών.

                Η οδική ασφάλεια αποτελεί υψίστη προτεραιότητα η οποία τίθεται εν αμφιβόλω, καθώς η οδός δεν θα διαθέτει την τελευταία στρώση ασφάλτου και επομένως θα υπάρχουν στα άκρα αυτής φρεάτια αποχέτευσης ομβρίων τα οποία παρά τη σήμανση εγκυμονούν κινδύνους για την ασφαλή οδήγηση(ιδιαίτερα των δίκυκλων), δεν θα έχει κατασκευασθεί ένα τμήμα της παράπλευρης οδού, ενώ θα παραμείνουν οι υψομετρικές διαφορές στον κόμβο Ντάσιου που ήδη δυσχεραίνουν την κίνηση βαρέος τύπου οχημάτων, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής. Παράλληλα, προκαλείται αισθητική υποβάθμιση της βασικής εισόδου και της εικόνας της πόλης από τις ημιτελείς εργασίες και από το γεγονός  ότι σε τμήματα των νησίδων ασφαλείας δεν έχει ολοκληρωθεί η φύτευση καλλωπιστικών φυτών» σημειώνει η παράταξη του Γιάννη Στέφου.