Ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) ενεργοποιεί νέα εργαλεία για τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών, δίνοντας έμφαση στην επανενεργοποίηση της ρύθμισης των 120 δόσεων αλλά και στη συνεργασία με ιδιωτικές εταιρείες για την υποστήριξη του έργου είσπραξης.
Στόχος είναι η βελτίωση της εισπραξιμότητας και η ενίσχυση του ασφαλιστικού συστήματος, σε μια περίοδο που οι οφειλές προς τον ΕΦΚΑ ξεπερνούν τα 49 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα 32 δισ. ευρώ αφορούν βασικές οφειλές, ενώ τα υπόλοιπα σχετίζονται με προσαυξήσεις και πρόστιμα.
Τι αλλάζει με τις νέες ρυθμίσεις
Το νέο θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει στον e-ΕΦΚΑ να αναθέτει υποστηρικτικές εργασίες σε ιδιωτικά νομικά πρόσωπα, υπό αυστηρές προϋποθέσεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων.
Το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) διατηρεί την αποκλειστική αρμοδιότητα για την είσπραξη και την εφαρμογή αναγκαστικών μέτρων.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται:
- Τηλεφωνική επικοινωνία με τους οφειλέτες, ώστε να ξεχωρίσουν όσοι μπορούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.
- Στο επίκεντρο οι μικροφειλέτες: 1.888.365 ασφαλισμένοι με χρέη έως 30.000 ευρώ, συνολικού ύψους 13,18 δισ. ευρώ.
- Από αυτούς, το 73,44% έχει οφειλές έως 15.000 ευρώ, συγκεντρώνοντας χρέη 6,41 δισ. ευρώ.
Σχέδια για περισσότερες δόσεις
Το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται νέο πλαίσιο ρυθμίσεων με:
- Επέκταση από 24 και 48 σε 48 και 72 δόσεις.
- Για χρέη έως 10.000 ευρώ, δυνατότητα επανένταξης σε 120 δόσεις, με προϋπόθεση την προκαταβολή τριών δόσεων ή την εφάπαξ καταβολή ποσοστού των χαμένων.
Το μέτρο αφορά περίπου 500.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, που έχουν πληγεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια από την αύξηση του κόστους και τις συσσωρευμένες υποχρεώσεις.