Διεθνείς διαγωνισμοί για τα δέκα λιμάνια

Στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης και στοιχειοθετημένης θαλάσσιας και νησιωτικής πολιτικής, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Όπως δήλωσε, «η Ελλάδα θα πρέπει να αποκτήσει μια πολιτική που δεν θα περιλαμβάνει μόνο σχέδια, αλλά και συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ήδη, είμαστε σε συνεννόηση και επαφή με την εθνική αναπτυξιακή τράπεζα όπου επεξεργαζόμαστε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των νησιωτικών επιχειρήσεων. Επεξεργαζόμαστε πρωτοβουλίες που έχουν να κάνουν σχέση είτε με την ενίσχυση κεφαλαίων, επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών και μικροδάνεια, έτσι ώστε να τονώσουμε στοχευμένα και συγκεκριμένα τη νησιωτική επιχειρηματικότητα. Εμείς έχουμε διαφορετικού τύπου λογική. Ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητα, την εξωστρέφεια και δεν βλέπουμε το μεταφορικό ισοδύναμο ως επιδοματικού χαρακτήρα μέτρο».

Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, η πολιτική απόφαση της κυβέρνησης είναι δεδομένη και «το μεταφορικό ισοδύναμο θα εφαρμοστεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στην Κρήτη και αναμένεται, σύντομα, να λάβουμε όλες εκείνες τις αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες».

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, αναφέρθηκε στην επικαιροποίηση της εθνικής στρατηγικής λιμένων, η οποία όπως τόνισε περιλαμβάνει ένα διαφορετικό τρόπο λιμενικής διακυβέρνησης. «Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εμείς θέλουμε τους δήμους και τις περιφέρειες συμμέτοχους στην αναπτυξιακή διαδικασία αξιοποίησης των λιμανιών της πατρίδας μας. Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν πρόκειται να πάρει κανένα Λιμενικό Ταμείο. Εμείς σε συνεργασία με τους δήμους, τα θεσμικά όργανα, την ΚΕΔΕ αλλά και το υπουργείο Εσωτερικών, θα προχωρήσουμε στην βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση των λιμένων της χώρας μας. Και γνωρίζετε πολύ καλά ότι η αξιοποίηση ενός λιμανιού αφορά κυρίως την τοπική οικονομία και κοινωνία».

Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε, από το Ηράκλειο, ότι διαχρονικά, έχει αποδειχθεί, πως τα διαφορετικά μοντέλα λιμενικής διακυβέρνησης από Οργανισμούς Λιμένος, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, Κρατικά Λιμενικά Ταμεία δεν έχουν αποδώσει, συμπληρώνοντας ότι υπάρχουν Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία τα οποία έχουν αξιοποιήσει ευκαιρίες, τόσο εθνικές όσο και ευρωπαϊκές. «Όταν θα έχουμε ένα συγκεκριμένο μοντέλο θα το παρουσιάσουμε. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του κάθε λιμανιού ξεχωριστά.

Υπάρχουν, για παράδειγμα, δημοτικά λιμενικά ταμεία τα οποία έχουν αποθέματα εκατομμυρίων ευρώ και δεν μπορούν να υλοποιήσουν ένα έργο. Αυτό είναι κάτι που μας προβληματίζει, διότι συνδέεται και με την ανταγωνιστικότητα των λιμανιών. Να θυμίσω ότι τα λιμενικά τέλη είναι ανταποδοτικά, άρα τα έσοδα που έχουν τα λιμάνια, είτε δημοτικά είτε κρατικά, προφανώς και πρέπει να τα επενδύουμε στην ανάπτυξη τη δική τους, με σκοπό να αυξηθούν τα έσοδα των λιμανιών. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να έχεις στο λιμάνι του Ηρακλείου εξοπλισμό του 1980 ή του 1990. Αυτό είναι σαφώς κάτι που μας προβληματίζει» τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.

Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων λιμανιών της χώρας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Η πολιτική κατεύθυνση είναι δεδομένη. Προχωράμε σε διεθνείς διαγωνισμούς για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων λιμένων. Το λιμάνι του Ηρακλείου θα είναι από τα πρώτα που θα αξιοποιηθεί σε συνεργασία το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο σήμερα θα προχωρήσει στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πρόσληψη συμβούλων χρηματοοικονομικών νομικών και τεχνικών, έτσι ώστε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 να προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς για τη βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των λιμανιών της χώρας μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ