Αυξήσεις τιμών, ποια προϊόντα πήραν την ανηφόρα

super market ne

Σε ανοδική τροχιά κινήθηκε και το Σεπτέμβριο ο πληθωρισμός, λόγω του κύματος των ανατιμήσεων που προκαλούν τα καύσιμα. Τον περασμένο μήνα ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε στο 2,2%, ενώ είχε αυξηθεί κατά 1,9% τον Αύγουστο, και έναντι μείωσης 2% τον Σεπτέμβριο πέρυσι.

Τον Σεπτέμβριο σημειώθηκαν ανατιμήσεις σε σχέση με τον Αύγουστο, στη συντριπτική πλειονότητα προϊόντων και υπηρεσιών.

Ειδικότερα, αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν σε:

Φυσικό αέριο (12,8%),

Ελαιόλαδο (11,8%),

Αρνί και κατσίκι (7,3%),

Λαχανικά νωπά (6,9%),

Ψωμί (2,5%),

Φρούτα νωπά (2,2%),

Ψάρια νωπά (2,1%),

Οικιακές υπηρεσίες (1,9%),

Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (1,8%),

Άλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,6%),

Διαρκή αγαθά αναψυχής (1,3%),

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1,3%),

Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1,1%),

Μοσχάρι (0,9%),

Ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (0,5%),

Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία (0,5%),

Νοσοκομειακή περίθαλψη (0,4%) και

Καύσιμα αυτοκινήτου- βενζίνη (0,3%).

Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Αλλαντικά (2,9%), Τυριά (2,8%), Πουλερικά (2%) και Τηλεφωνικές υπηρεσίες (0,2%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,2% τον Σεπτέμβριο, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

3,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, αυγά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, σοκολάτες- προϊόντα σοκολάτας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό, αλλαντικά, γιαούρτι, γλυκά κουταλιού – μαρμελάδες – μέλι.

4,7% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

0,6% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.

0,1% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

7,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

0,9% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

0,5% στην ομάδα «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία, ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

0,5% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

2,5% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

0,4% στην ομάδα «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.

0,8% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 2,4% τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον Αύγουστο, έναντι αύξησης 2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 1,9% τον Σεπτέμβριο, από αύξηση επίσης 1,9% τον Αύγουστο και έναντι μείωσης 2,3% τον Σεπτέμβριο 2020.

Μεταξύ Σεπτεμβρίου και Αυγούστου εφέτος, ο εναρμονισμένος δείκτης σημείωσε αύξηση 2,1%, έναντι αύξησης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ