Έναν ακριβώς χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης στήθηκε το πρώτο μεγάλο εργοτάξιο της AVAX που έχει αναλάβει την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς.
Το εργοτάξιο έχει οργανωθεί στην περιοχή της Ζωοδόχου και όλα πλέον είναι έτοιμα για να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Στο χρόνο που μεσολάβησε από την υπογραφή της σύμβασης έγινε ο έλεγχος αλλά και οι συμπληρώσεις στις μελέτες του έργου ώστε όλα πλέον να είναι έτοιμα για την έναρξη των εργασιών.
Η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά –όπως ήταν άλλωστε ο αρχικός της σχεδιασμός- αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα για την περιοχή το οποίο υλοποιείται με μεγάλη καθυστέρηση αλλά αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην αναπτυξιακή πορεία του τόπου.
Ο οδικός άξονας «Ιωάννινα – Κακαβιά», μήκους 70 χλμ., θεωρείται και ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Το έργο περιλαμβάνει δύο (2) υποτμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Ειδικότερα ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιασθεί με ταχύτητα μελέτης 100 km/h και με διατομή που περιλαμβάνει δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m. και 3,75m η κάθε μία και μία (1) λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30m ανά κατεύθυνση.
H κεντρική νησίδα έχει συνολικό πλάτος 3,15m, συμπεριλαμβανομένων των λωρίδων καθοδήγησης και του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας (συνολικό πλάτος του αυτοκινητοδρόμου 22.25m), ενώ προβλέπονταν 5 ανισόπεδοι κόμβοι (Α/Κ Κοσμηράς-Ασβεστοχωρίου, Α/Κ Γραμμενοχωρίων, Α/Κ Πασσαρώνος, Α/Κ Ζίτσας, Α/Κ Καρυών).
Το κόστος του έργου είναι 310 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωαννίνων. Συνολικά το κόστος ανέρχεται σε 386 εκατ. ευρώ.
Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι ο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.