Αντιδράσεις του τεχνικού κόσμου για το επικείμενο λουκέτο στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.»

siraga pindos egnatia

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στον τεχνικό κόσμο, τους εργαζομένους και τους φορείς της Βόρειας Ελλάδας, η πρόθεση της κυβέρνησης να οδηγήσει σε κλείσιμο την εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ύστερα από τρεις δεκαετίες λειτουργίας και προσφοράς στα δημόσια έργα της χώρας. Αν και επίσημη ανακοίνωση δεν έχει εκδοθεί, σύμφωνα με πληροφορίες η απόφαση είναι ειλημμένη και προβλέπει την παύση λειτουργίας και εκκαθάριση της εταιρείας έως το τέλος του 2025.

Το κλείσιμο συνδέεται άμεσα με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της για 35 χρόνια στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS S.A.. Όπως μεταφέρθηκε στους εργαζόμενους από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο και τον υπουργό Χρίστο Δήμα, το προσωπικό –περίπου 100 άτομα– θα μεταταχθεί σε άλλες υπηρεσίες του υπουργείου, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν σαφείς απαντήσεις για όσους εργάζονται εκτός Θεσσαλονίκης.

Η απόφαση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τον τεχνικό κόσμο της Βόρειας Ελλάδας. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) και ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. διοργανώνουν στις 20 Οκτωβρίου εκδήλωση με τίτλο «Εγνατία Οδός Α.Ε. – Πυλώνας Υποδομών Βορείου Ελλάδος: Παρόν και Μέλλον». Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Ηλίας Περτζινίδης, τονίζει ότι «η Εγνατία Οδός Α.Ε. αποτελεί στρατηγικό εργαλείο ανάπτυξης και πολύτιμο εταίρο του Δημοσίου», επισημαίνοντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία που έχει συσσωρευθεί σε τρεις δεκαετίες λειτουργίας.

Ανάλογη παρέμβαση έκανε και ο Σύλλογος Μελετητών Δημοσίων Έργων Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΜΕΔΕΚΕΜ), ο οποίος ζητά από την κυβέρνηση να επανεξετάσει την απόφασή της, υπογραμμίζοντας ότι η εταιρεία υπήρξε «εργαλείο ανάπτυξης και καινοτομίας» που στήριξε την εγχώρια τεχνική και μελετητική κοινότητα.

Οι εργαζόμενοι, από την πλευρά τους, κατέθεσαν πρόταση διατήρησης της εταιρείας, με ρόλο τεχνικού συμβούλου για έργα όπως η εποπτεία της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, η υλοποίηση του FlyOver, η συμβολή σε έργα αποκατάστασης φυσικών καταστροφών και η επίβλεψη μεγάλων υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα.

Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», που ιδρύθηκε το 1995, έχει υπογράψει πάνω από 6.700 συμβάσεις έργων ύψους 7,8 δισ. ευρώ και έχει διαχειριστεί τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, μήκους 670 χιλιομέτρων. Με προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης και παρουσία σε επτά περιφερειακές υπηρεσίες, η εταιρεία παραμένει για πολλούς μηχανικούς «αναπόσπαστο κομμάτι της δημόσιας τεχνικής υποδομής».