Άλλο Μπράλος… άλλο Ήπειρος!

mpralos

Μετά βαΐων και κλάδων έγινε η έναρξη κατασκευής του οδικού άξονα Μπράλου- Άμφισσας, του πρώτου που εντάχθηκε στο νέο ΕΣΠΑ. Παρουσία του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταικούρα που μερίμνησε με τον καλύτερο τρόπο να προωθήσει το έργο, άκρως απαραίτητο για την περιοχή, που τυχαίνει να είναι και η ιδιαίτερη πατρίδα του.

Στα 262 εκατομμύρια ανέρχεται η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου. Πλήρως εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ.

«Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65. Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους. Εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων, από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Μερικά 24ωρα νωρίτερα ο Νίκος Ταχιάος Υφυπουργός Υποδομών, Υφυπουργός του Υπουργού Σταικούρα δηλαδή, αναφερόμενος στις οδικές υποδομές της Ηπείρου έριχνε άκυρο λέγοντας πως η χώρα δεν έχει λεφτόδεντρα, έχει όμως προτεραιότητες…

Και τα έργα της Ηπείρου, με επίκεντρο αυτά της Πρέβεζας που όμως αφορούν ολόκληρη την περιφέρεια, δεν είναι στις προτεραιότητες.

Βέβαια ήταν μέχρι και πριν λίγους μήνες… Μέχρι δηλαδή την ώρα της κάλπης όταν με σειρά δηλώσεων μεταφερόταν δεσμεύσεις και υποσχέσεις για χρηματοδότηση των συγκεκριμένων  έργων ακόμη και με το σύστημα…. μισό- μισό, μισό από το κράτος, μισό από την Περιφέρεια.

Και τώρα που το κράτος το ξέκοψε, πέφτει όλο το βάρος στην Περιφέρεια, η οποία όπως είναι αυτονόητο –αναγνώρισε το αυτονόητο και ο Περιφερειάρχης- δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε ένα τέτοιο κόστος.

Οι ευθύνες για το σημείο που οδηγήθηκαν τα πράγματα, στο ναυάγιο, είναι πολλές και διαχρονικές.

Η Περιφέρεια έκανε ένα πολύ σοβαρό πολιτικό λάθος επιλέγοντας να αναλάβει την ολοκλήρωση όλων των μελετών που ήταν υποχρέωση του Υπουργείου Υποδομών. Όπως υποχρέωση του Υπουργείου ήταν και η κατασκευή των έργων. Τώρα κινδυνεύει να μείνει με μισές μελέτες και με πετσοκομμένα έργα.

Περιφέρεια και βουλευτές της Ηπείρου –ειδικά οι γαλάζιοι- κάνουν επίσης ένα σοβαρό πολιτικό λάθος σπεύδοντας να χειροκροτήσουν την δημοπράτηση του άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς όταν γνωρίζουν ότι μέχρι και τώρα το έργο δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Έχει μία απλή εγγραφή στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με μηδενική πίστωση.

Περιφέρεια και άλλοι γαλάζιοι παράγοντες έκαναν επίσης ένα πολύ σοβαρό πολιτικό λάθος όταν έσπευσαν να χειροκροτήσουν τον Πρωθυπουργό που δια τηλεοράσεως ακύρωσε κάθε προοπτική για την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου.

Στην Ήπειρο τα σοβαρά έργα υποδομής των τελευταίων είκοσι ετών ήταν η Εγνατία και η Ιόνια Οδός. Έργα που η περιοχή οφείλει στην γεωγραφία της και όχι σε πολιτικές επιλογές.

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια δεν δρομολογήθηκε κανένας πραγματικός άξονας ανάπτυξης.. Και δεν φταίει μόνο το κεντρικό κράτος..