Η Ήπειρος κατέγραψε και φέτος αυξημένη τουριστική κίνηση και υψηλές πληρότητες με χιλιάδες επισκέπτες να κατακλύζουν τις παραλίες της Πρέβεζας και της Θεσπρωτίας.
Η πόλη των Ιωαννίνων επίσης φιλοξένησε ικανοποιητικό αριθμό επισκεπτών όπως και τα ορεινά της περιοχής.
Αν κάποιος ωστόσο είναι απογοητευμένος από τη σεζόν, είναι η εστίαση , με τους επαγγελματίες να κάνουν λόγο για σημαντική πτώση στον τζίρο τους.
Ξένοι τουρίστες χωρίς… ταβέρνα
Σύμφωνα με στοιχεία από την αγορά, οι ξένοι επισκέπτες, που παραδοσιακά ενίσχυαν τις τοπικές ταβέρνες και εστιατόρια της παραλιακής ζώνης, φέτος περιόρισαν σημαντικά τις εξόδους τους. Το ίδιο συνέβη και με τους Έλληνες, οι οποίοι έκαναν «κοψίματα» στις δαπάνες λόγω ακρίβειας και πληθωρισμού.
Η αγαπημένη συνήθεια της ελληνικής ταβέρνας φαίνεται να χάνει έδαφος, καθώς ολοένα και περισσότεροι τουρίστες προτιμούν οικονομικότερες λύσεις, είτε με σπιτικά γεύματα μέσω Airbnb είτε με αγορές από σούπερ μάρκετ, που λειτουργούν πλέον ως άμεσος ανταγωνιστής της εστίασης.
Μείωση κατανάλωσης έως 20%
Επαγγελματίες της εστίασης στην Ήπειρο αναφέρουν πτώση στον τζίρο από 15% έως και 30%, με λιγότερα γεμάτα τραπέζια και μικρότερες παραγγελίες.
Τα δεδομένα αυτά επιβεβαιώνονται και από οικονομικές αναλύσεις, που δείχνουν ότι η μέση κατανάλωση ανά τουρίστα μειώνεται συνεχώς, με αποτέλεσμα η εστίαση να είναι ο πρώτος κλάδος που επηρεάζεται από την οικονομική πίεση.
Η πρόκληση για την Ήπειρο
Με τον τουρισμό να εξελίσσεται σε 12μηνη δραστηριότητα, η Ήπειρος καλείται να βρει νέες ισορροπίες ώστε να στηρίξει την τοπική επιχειρηματικότητα. Το στοίχημα είναι αν η παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία – με την ταβέρνα δίπλα στη θάλασσα – θα μπορέσει να παραμείνει ισχυρό πλεονέκτημα της περιοχής ή αν η νέα πραγματικότητα θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που Έλληνες και ξένοι επισκέπτες ζουν τις διακοπές τους.
Προς το παρόν η ακρίβεια αφήνει το αποτύπωμά της και οι πρώτες περικοπές των διακοπών είναι αυτές της ταβέρνας..