Ο μύθος, όπως αναφέρουν όλες οι ελληνικές εγκυκλοπαίδειες, είναι η πρώτη λογική έκφραση του ανθρώπου. Κατά την αρχαία ελληνική έννοια, που πέρασε και καθιερώθηκε σε όλες τις γλώσσες του κόσμου, ο μύθος είναι όρος ταυτόσημος με τη λέξη λόγος.
Έτσι μύθος ήταν ότι λεγόταν με το στόμα. Όταν την αρχική του θέση την πήρε ο λόγος – και αυτό γίνεται στις αρχές της 1 π. Χ. χιλιετίας στον κόσμου του Αιγαίου – ο μύθος εξακολουθεί να χρησιμοποιείται παράλληλα με το λόγο – όπως για παράδειγμα στα ομηρικά έπη – αλλά σιγά σιγά χάνει τη θέση του και κυριαρχεί απόλυτα ο λόγος ως στοιχείο της λογικής.
Καθώς χάνει τη θέση του στην καθημερινή χρήση, ο μύθος κερδίζει μιαν άλλη θέση. Προσδιορίζει την παλιά γνώση που είχε συσσωρευτεί στον αιγαιακό κόσμο ως τη στιγμή που χρησιμοποιείται ο λόγος…. Αυτά από τις εγκυκλοπαίδειες….
Γιατί από χθες, η ίδια γυναίκα που είχε ξεσηκώσει θύελλα με τον συνωστισμό της Σμύρνης, άναψε νέες φωτιές αποκαλώντας εθνικό μύθο τον χορό του Ζαλόγγου. Και σίγουρα δεν το είπε με την έννοια που έχει ο μύθος στην ελληνική εγκυκλοπαίδεια.
Δεν ξέρουμε πραγματικά αν γνωρίζει που βρίσκεται το Σούλι και που το Ζάλογγο. Ούτε θα πρέπει να βάλει τους Ηπειρώτες στη διαδικασία να αποδείξουν ότι το Ζάλογγο δεν ήταν μύθος.
Ο αγώνας των Σουλιωτών είναι κυρίως και πάνω από όλα εθνική μνήμη!
Επειδή όμως η ίδια κυρία τυγχάνει μέλος του ελληνικού κοινοβουλίου έχουμε μία και μόνο απορία: Θα υπάρξει έστω κι ένας από τους έντεκα βουλευτές της Ηπείρου να της απαντήσει; Πολιτικά κι όχι ιστορικά… Θα υπάρξει άραγε;