Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από τη Βουλή ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης και από το 2028 οι εκλογές για Δήμους και Περιφέρειες αλλάζουν ριζικά.
Η κυβέρνηση αποφάσισε να μας γλυτώσει από τα έξοδα και την αποχή της δεύτερης Κυριακής, καταργώντας τη με συνοπτικές διαδικασίες. Μόνο που στη θέση της, μας φέρνει μια «σπαζοκεφαλιά» που θα ζήλευε ακόμα και η NASA: την περίφημη «εναλλακτική» ή συμπληρωματική ψήφο.
Από εδώ και στο εξής, ο ψηφοφόρος δεν θα σταυρώνει μόνο τον δήμαρχο ή τον περιφερειάρχη της καρδιάς του. Στο κάτω μέρος του ψηφοδελτίου, θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και έναν… αναπληρωματικό!
Αν κανένας συνδυασμός δεν πιάσει το μαγικό 42% από την πρώτη καταμέτρηση, τότε ξεκινάει το αληθινό πάρτι.
Οι δικαστικοί αντιπρόσωποι στα χωριά των Ιωαννίνων, της Άρτας, της Πρέβεζας και της Θεσπρωτίας θα πρέπει να βγάλουν τα κομπιουτεράκια. Θα παίρνουν τις δεύτερες ψήφους όσων αποκλείστηκαν και θα τις μετράνε στους δύο πρώτους.
Στο παράδειγμα του Υπουργείου, ο πρώτος με 40% μπορεί τελικά να χάσει από τον δεύτερο που είχε 36%, επειδή ο δεύτερος πήρε καλύτερα… «συμπληρώματα» από τους κομμένους!
Επειδή όμως η τεχνολογία καλπάζει, ο νόμος εισάγει και την ηλεκτρονική ψήφο. Φανταστείτε σκηνικό: ο παππούς στο ορεινό χωριό των Τζουμέρκων ή του Πωγωνίου, να προσπαθεί να ψηφίσει, να δίνει πρώτη επιλογή, να ψάχνει τη συμπληρωματική στο κάτω μέρος της οθόνης και στο τέλος να του κολλάει η εφαρμογή.
Το Υπουργείο λέει ότι το σύστημα αντιμετωπίζει τα δημοσιονομικά βάρη. Υπάρχει όμως ένας κίνδυνος… Μαζί με τις εναλλακτικές ψήφους να έχουμε και εναλλακτικούς δημάρχους!!