Μερόπη Τζούφη: Σκληρή κριτική για τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τις εκλογές και τις ΔΕΥΑ

tzoufi meropi

Σφοδρή κριτική στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης άσκησε από το βήμα της Βουλής η βουλευτής ΙωαννίνωνΜερόπη Τζούφη, υποστηρίζοντας ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν ενισχύουν την αυτοδιοίκηση, αλλά αυξάνουν τον κρατικό έλεγχο και μεταφέρουν πρόσθετα βάρη στους πολίτες και τους δήμους.

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών, η Μερόπη Τζούφη υποστήριξε ότι, παρά τον τίτλο του, δεν πρόκειται για μια απλή κωδικοποίηση της νομοθεσίας, αλλά για μια πολιτική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας, χρηματοδότησης και διοίκησης της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το σχέδιο νόμου «μιλά για αυτοδιοίκηση, αλλά προβλέπει περισσότερο έλεγχο, μιλά για συμμετοχή, αλλά ενισχύει τις διοικητικές πλειοψηφίες, μιλά για αυτοτέλεια, αλλά μεταφέρει ευθύνες χωρίς αντίστοιχους πόρους και μιλά για ανάπτυξη, αλλά στέλνει τον λογαριασμό στους πολίτες».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις αλλαγές του εκλογικού συστήματος, ασκώντας κριτική στην κατάργηση του δεύτερου γύρου και στην εισαγωγή της εναλλακτικής ψήφου. Όπως είπε, η δημοκρατική διαδικασία δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως «διοικητική ενόχληση» ή ως ζήτημα κόστους.

Παράλληλα, εξέφρασε επιφυλάξεις για την πρόβλεψη ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις αυτοδιοικητικές εκλογές, τονίζοντας ότι απαιτούνται ισχυρές εγγυήσεις για τη μυστικότητα, την ελευθερία και την ισότητα της ψήφου.

Η βουλευτής στάθηκε επίσης στο νέο Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση επιλέγει να μεταφέρει το οικονομικό βάρος στους δημότες αντί να ενισχύσει σταθερά τους δήμους μέσω της κρατικής χρηματοδότησης.

Αναφερόμενη στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), υπογράμμισε ότι το νερό αποτελεί δημόσιο κοινωνικό αγαθό και υποστήριξε πως το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει το αυξημένο ενεργειακό κόστος που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, γεγονός που –όπως είπε– μπορεί να οδηγήσει σε αυξήσεις των τιμολογίων.

Παράλληλα, ζήτησε να γίνει αποδεκτή ρύθμιση για τους εργαζόμενους στις ΔΕΥΑ, ώστε οι μισθολογικές διαφορές και τα επιδόματα που ήδη καταβάλλονται να διατηρηθούν ως προσωπική διαφορά, χωρίς να αναζητηθούν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα και χωρίς καταλογισμούς.

Κλείνοντας την τοποθέτησή της, η Μερόπη Τζούφη υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο δεν συνιστά προοδευτική μεταρρύθμιση, αλλά «συντηρητική αναδιάταξη της αυτοδιοίκησης», ενώ τόνισε ότι το κόστος των επιλογών της κυβέρνησης μεταφέρεται στους πολίτες.

«Η αυτοδιοίκηση δεν ανήκει στην κυβέρνηση. Ανήκει στις τοπικές κοινωνίες. Οφείλουμε να τις εμπιστευτούμε, να τις στηρίξουμε και να τις ακούσουμε», ανέφερε ολοκληρώνοντας την ομιλία της.

Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης

Add EpirusPost.gr on Google