Εγνατία: 1,269 δισ. αντί 1,5 δισ. και με ακριβότερα διόδια..

egnatia ()

Ο τελευταίος δημόσιος αυτοκινητόδρομος της χώρας πέρασε στην ιστορία. Με την κύρωση της σύμβασης από την Βουλή η Εγνατία Οδό περνά στην ΤΕΡΝΑ. Το δημόσιο θα εισπράξει ως το τέλος του μήνα 1,269 δισ. ευρώ – λιγότερα από τα 1,496 δισ. που είχε προταθεί το 2021.

Όλα σύμφωνα με τη λογική των παραχωρήσεων, όπου οι «διακυμάνσεις του χρηματοοικονομικού κόστους» δικαιολογούν τη μείωση του τιμήματος. Δηλαδή, το κράτος, που τόσα χρόνια επένδυσε για την κατασκευή και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου, βάζει στην άκρη τα αρχικά 1,5 δισ. και δέχεται τα λιγότερα, γιατί… έτσι θέλει η αγορά.

Αντί να επιτευχθεί ένα καθαρό κέρδος για τους πολίτες, η διαδικασία θυμίζει διαπραγμάτευση… που χάνει το Δημόσιο πριν καν ξεκινήσει. Και όλα αυτά λίγο πριν αλλάξει το οικονομικό έτος, σαν να είναι ζήτημα ταμειακού προγραμματισμού και όχι δημόσιου συμφέροντος. Το «οικονομικό κλείσιμο» ακούγεται ωραίο αλλά στην πράξη μοιάζει περισσότερο με μεταγραφή δημόσιας περιουσίας στους ιδιώτες με όρους που οι πολίτες μάλλον δεν θα καταλάβουν ποτέ πλήρως.

Στο τέλος, η ουσία μένει.. Η Εγνατία αλλάζει χέρια, το Δημόσιο παίρνει λιγότερα από όσα μπορούσε, και στο εξής οι οδηγοί θα καταβάλλουν ακριβότερα διόδια..

Περιμένοντας ο γερασμένος δρόμος κατά τον Ταχιάο να ξαναγίνει καινούριος..

Και για την ιστορία..

Η κατασκευή της Εγνατίας Οδού, του δυσκολότερου έργου στην χώρα, κόστισε κοντά στα 6,5 δις!!!

Όταν απαξιώνεται μία τέτοια περιουσία σίγουρα το κράτος δεν έχει κάνει πολλά σωστά.. Και όχι υποχρεωτικά επειδή δεν μπορούσε..