Καλογιάννης: Από το 2000 η απόφαση για τα διόδια

DIODIAΗ χωροθέτηση δεκατριών σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, είχε αποφασιστεί από το 2000, από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη… Αυτή είναι από τις επισημάνσεις που έκανε ο βουλευτής Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης κατά τη συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, με αφορμή τον ορισμό του νέου Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της «Εγνατία Οδός ΑΕ», κ. Γ. Σκόδρα.

Ο κ. Καλογιάννης δεν κάνει καμία συγκεκριμένη αναφορά στο σταθμό του Δροσοχωρίου, που φαίνεται ότι οδεύει ολοταχώς για λειτουργία αλλά υποστηρίζει ότι πρέπει να προωθηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα.

«Οι θέσεις εγκατάστασης των σταθμών διοδίων έχουν καθορισθεί το έτος 2000, με απόφαση του τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Λαλιώτη.

Προβλέπονται από τότε 13 σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας.

Επισημαίνω ότι η Εγνατία Οδός έχει δάνεια προς αποπληρωμή ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, ενώ το κόστος συντήρησής της ανέρχεται σε 40 εκ. ευρώ ετησίως, χωρίς τα έξοδα της βαριάς συντήρησης. Πρέπει να προστεθούν σ’ αυτά ο ηλεκτροφωτισμός (περίπου 15 εκ. ευρώ τον χρόνο), οι μισθοί των υπαλλήλων των διοδίων (10 εκ. ευρώ περίπου ετησίως), κλπ. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να αποπληρώνονται αυτά τα έξοδα, καθώς τα έσοδα της Εταιρείας δεν επαρκούν για την κάλυψή τους. Γι’ αυτό προβλέπονται διόδια για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου.

Παράλληλα πρέπει να προωθηθούν τα ηλεκτρονικά διόδια, με χρέωση βάσει της διανυόμενης χιλιομετρικής απόστασης, προς όφελος του πολίτη, όπως είχαμε προγραμματίσει προ διετίας», αναφέρει στη δήλωσή του ο κ. Καλογιάννης.

Ο Σταύρος Καλογιάννης στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στην ωριμότητα του έργου Ιωαννίνψν- Κακαβιάς, από πλευράς μελετών και αδειοδοτήσεων, και τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών είχε προωθήσει την ανάληψη του έργου από την Εγνατία Οδό ΑΕ, η οποία έχει την κατάλληλη εμπειρία αλλά και στελέχωση στα Ιωάννινα, για να ολοκληρώσει επιτυχώς το έργο.

Άλλωστε το αντικείμενο της Εγνατίας τα τελευταία χρόνια είναι περιορισμένο, καθώς οι μεγάλοι οδικοί άξονες στη χώρα ολοκληρώνονται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ