Σε μειώσεις των αποδοχών κατά 10% έως 20% κατά μέσο όρο αναμένεται να οδηγήσει η λήξη της μετενέργειας, στις 14 Μαΐου, για περίπου 1 εκατομμύριο εργαζόμενους που αμείβονται με βάση την εθνική γενική συλλογική σύμβαση ή τις κλαδικές συμβάσεις.
Οι μισθοί μπορούν να ξεκινήσουν από τα 586 ευρώ (συν τις τριετίες) για τους εργαζόμενους άνω των 25 ετών και από τα 510,9 ευρώ για όσους είναι κάτω απ’ αυτό το όριο.
Σημειώνεται όσοι εργοδότες δεν εκπροσωπούνται στις εργοδοτικές τους οργανώσεις, δεν δεσμεύονται από τις κλαδικές συμβάσεις και μπορούν να διαμορφώσουν τους μισθούς σέως το επίπεδο της εθνικής συλλογικής σύμβασης.
Αντίο στο επίδομα γάμου
Για όσους αμείβονται με την εθνική συλλογική σύμβαση, το επίδομα γάμου (10%) θα αποτελεί πλέον παρελθόν και εφεξής θα παίρνουν τον μισθό μαζί με τις τριετίες.
Το επίδομα γάμου είχε καταργηθεί για τους περισσότερους εργαζόμενους από τις 14 Φεβρουαρίου 2012, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.
Το επίδομα γάμου είχαν δικαίωμα να μην το καταβάλλουν ήδη από τις 12 Νοεμβρίου 2012, όσες επιχειρήσεις δεν είναι μέλη εργοδοτικών οργανώσεων, αφού η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση δεσμεύει μόνο τις επιχειρήσεις που είναι μέλη των φορέων που την υπογράφουν.
Σε ό,τι αφορά τις τριετίες, υπενθυμίζεται ότι θα παραμείνουν αμετάβλητες μέχρι να υποχωρήσει το ποσοστό ανεργίας κάτω από το 10%, έναντι 27,2% που είναι σήμερα.