Αεροδρόμιο Ιωαννίνων: Ο μύθος του διεθνούς και η πραγματικότητα της διαρκούς υποβάθμισης….

AERODROMIO MAKETA

AERODROMIO MAKETAΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Για την περιοχή μας υπάρχει το προηγούμενο με το γεφύρι της Άρτας. Όμως εδώ και χρόνια έχει προστεθεί κι αυτό του αεροδρομίου Ιωαννίνων.

Ενός αεροδρομίου με πολλά και σοβαρά προβλήματα, που όμως όλοι οι τοπικοί παράγοντες εξακολουθούν να επιμένουν ότι «πρέπει να χαρακτηριστεί διεθνές».

Βέβαια είναι απορίας άξιον αν κάποιος γνωρίζει τις προυποθέσεις που πρέπει να πληρεί ένα αεροδρόμιο προκειμένου να χαρακτηριστεί διεθνές…. Είναι αμφίβολο επίσης, όλοι εκείνοι που σπεύδουν να κάνουν δηλώσεις για τους χιλιάδες τουρίστες που έχουν κατακλύσει την Ήπειρο και τα Γιάννινα, εάν γνωρίζουν και τον αριθμό των αφίξεων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων!

 

Γιατί οι χιλιάδες τουρίστες από το εξωτερικό, είναι σίγουρο ότι δεν ήρθαν με τρένο στην Ήπειρο….

Τα επίσημα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας είναι αποκαλυπτικά για την κατάσταση του τοπικού αεροδρομίου. Και οι αριθμοί αποτυπώνουν ένα και μοναδικό γεγονός. Ότι το αεροδρόμιο χρόνο με τον χρόνο απαξιώνεται.

Είκοσι χρόνια πριν. Το 1994, στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων καταγράφονται 1.631 αφίξεις κι αναχωρήσεις αεροσκαφών. Οι αφίξεις επιβατών φτάνουν στις 39.502 και οι αναχωρήσεις στις 40.342.

Μέχρι και το 2004 καταγράφεται σταθερή ανοδική τροχιά σε αφίξεις και αναχωρήσεις. Μάλιστα τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων οι αφίξεις στα Γιάννινα ήταν 72.185 και οι αναχωρήσεις 73.417.

Η κίνηση παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα μέχρι και το 2009.

Από το 2010, παρουσιάζει μείωση, η οποία χρόνο με τον χρόνο γίνεται πιο έντονη.

Την ίδια χρονιά οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις αεροσκαφών είναι 2.182 και οι αφίξεις κι αναχωρήσεις επιβατών φτάνουν περίπου στις 120 χιλιάδες.

Το 2011 οι πτήσεις μειώνονται σε 1685. Οι αφίξεις περιορίζονται στις 44.016. Και η συνέχεια είναι ακόμη χειρότερη.

Το 2012, οι αφίξεις πέφτουν στις 35.288 και το 2013 είναι τέσσερις χιλιάδες λιγότερες καθώς ανέρχονται μόλις στις 31.866!

Τα στοιχεία αυτά αφορούν μόνο σε πτήσεις εσωτερικού.

AERO IOANNINONΗ αντίστοιχη εικόνα για τις πτήσεις εξωτερικού είναι ακόμη χειρότερη. Το 1994, χρονιά κατά την οποία είχε γίνει στα Γιάννινα η Σύνοδος των Υπουργών Εξωτερικών της Ευρωπαικής Ένωσης, είχαν φτάσει δεκαεπτά αεροσκάφη από το εξωτερικό.

Το 2000 ο αριθμός των αφίξεων κι αναχωρήσεων αεροσκαφών από το εξωτερικό είχε ανέλθει στα 128. Οι αφίξεις επιβατών ήταν 372 και οι αναχωρήσεις 239!

Η καλύτερη χρονιά ήταν το 2007, καθώς καταγράφονται 78 πτήσεις, φτάνουν 1.362 επιβάτες κι αναχωρούν 1.488.

Από κει και στο εξής τα στοιχεία σημειώνουν καθοδική πορεία. Χειρότερη χρονιά το 2013 καθώς καταγράφονται δεκατρείς αφίξεις κι αναχωρήσεις αεροσκαφών από το εξωτερικό, καμία άφιξη επιβάτη και μόλις δέκα αναχωρήσεις!

ΤΟ…ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ…

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχουν στο μυαλό τους ή τι εννοούν όσοι εξακολουθούν να δηλώνουν ότι το αεροδρόμιο Ιωαννίνων πρέπει να γίνει διεθνές. Το σίγουρο είναι ότι ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί δέκα, είκοσι ή και εκατό πτήσεις ετησίως από το εξωτερικό δεν είναι διεθνές. Δεν χαρακτηρίζεται ούτε καν κοινοτικό!

Ο χαρακτηρισμός δίνεται από διεθνείς οργανισμούς κι ένα από τα κριτήρια είναι ο αριθμός των επιβατών που διακινούνται.

Σήμερα στη χώρα, διεθνή, σύμφωνα με αυτά τα πρότυπα είναι μόνο δύο αεροδρόμιο. Το Ελ. Βενιζέλος και του Ηρακλείου καθώς διακινούνται άνω των πέντε εκατομμυρίων επιβατών ετησίως.

Κοινοτικά, με ετήσια κίνηση άνω του ενός εκατομμυρίου είναι τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω, Χανίων και οριακά η Ζάκυνθος.

Περιφερειακά, με κίνηση άνω των 250 χιλιάδων, είναι τα αεροδρόμια Μυτιλήνης, Σάμου, Καβάλας, Μυκόνου, Αλεξανδρούπολης, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Σκιάθου και Χίου.

Των Ιωαννίνων με την κίνηση που έχει δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα τοπικό αεροδρόμιο και για να φτάσει ακόμη και στα επίπεδα του περιφερειακού θέλει δουλειά πολλή!

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ

AERODROMIO 14Τα έργα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, συζητούνται επί είκοσι και πλέον χρόνια, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν ολοκληρωθεί.

Ο εκσυγχρονισμός του τρίτου παλαιότερου αεροδρομίου της Ελλάδας, είχε εξαγγελθεί για πρώτη φορά πριν από 19 χρόνια, ακολούθησαν μελέτες, πανηγυρικές ανακοινώσεις από πρωθυπουργούς και υπουργούς , σειρά εκδηλώσεων με παρουσιάσεις μακετών και μελετών, συζητήσεις στην Βουλή, αλλεπάλληλες υποσχέσεις που συνεχώς ανανεώνονται και το αποτέλεσμα το ίδιο.

Αρχικά η ολοκλήρωση των εργασιών είχε ανακοινωθεί για το 2001, στη συνέχεια για το 2003, το 2004, φθάνουμε στο 2011 όπου οι εργασίες για τις νέες σύγχρονες και μεγάλες εγκαταστάσεις άρχιζαν και σταματούσαν, βρισκόμαστε στο 2014 με περικομμένο πλέον το έργο κι ακόμη θα πρέπει να περιμένουμε.

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ

Απολύτως συνδεδεμένη με το αεροδρόμιο και την αξιοπιστία των πτήσεων, μια παλιά υπόθεση, αυτή της εγκατάστασης συστήματος τυφλής προσγείωσης (ILS), που από το 1994 που ανακοινώθηκε , έχουν γίνει μελέτες, ήταν εξασφαλισμένη από το 1999 η χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Ηπείρου και συνεχώς ανανεώνονταν, αλλά η χρηματοδότηση αυτή τελικά χάθηκε.

Στη συνέχεια ανακοινώθηκε ότι, η εγκατάσταση του ILS θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και ακολούθησε σιωπή.

Κανείς δεν γνωρίζει τι τελικά συνέβη, από τη στιγμή μάλιστα που υπήρχαν πληροφορίες ότι το μηχάνημα είχε αγοραστεί αλλά δεν έφτασε ποτέ στα Γιάννινα.

Η τελευταία επίσημη αναφορά στο ILS, που αποτέλεσε ουσιαστικά και την ταφόπλακα ήταν αυτή του Σταύρου Καλογιάννη, όταν με την ιδιότητα του Υφυπουργού Υποδομών, τον Ιούνιο του 2013 απαντούσε ότι η τοποθέτηση ILS δεν είναι εφικτή λόγω πολεοδομικών προβλημάτων.

Από την στιγμή που είχαν ξεκινήσει οι συζητήσεις για την τοποθέτηση συστήματος τυφλής προσγείωσης έχουν περάσει πολλά χρόνια. Προφανώς η επιστήμη και η τεχνολογία δίνει λύσεις για την ασφάλεια πτήσεων σε ένα αεροδρόμιο όπως αυτό των Ιωαννίνων.

Εάν δεν δίνει και δεν τις αναζητούσε άμεσα κι αποτελεσματικά, τότε η ολοκλήρωση των έργων θα είναι πραγματικά δώρον άδωρο και η περαιτέρω υποβάθμιση του αεροδρομίου με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει και στο κλείσιμό του.

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ