Ούτε στα Γιάννινα τα «αποκαλυπτήρια» του νέου νόμου για τα ΑΕΙ

kerameos

Άνευ ουσιαστικής είδησης ήταν η τοποθέτηση της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως στη Σύνοδο των Πρυτάνεων καθώς δεν προχώρησε στα αποκαλυπτήρια του Νόμου- Πλαισίου για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και ειδικά για το σκέλος που αφορά στον τρόπο διοίκησής τους.

Το μοντέλο αυτό έχει κατατεθεί εδώ και αρκετό καιρό στο γραφείο του πρωθυπουργού φαίνεται όμως ότι συναντά ισχυρές αντιδράσεις εντός της Νέας Δημοκρατίας και λόγω αυτών μένει στο συρτάρι.

Παρότι λοιπόν ενώπιον των Πρυτάνεων η υπουργός απέφυγε αναφορές στο νέο μοντέλο διοίκησης των πανεπιστημίων σε μία από τις δηλώσεις που έκανε στα μέσα ενημέρωσης ανέφερε ότι «ο νέος νόμος πλαίσιο είναι προ των πυλών» χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε χρονοδιάγραμμα.

Το πιθανότερο πάντως, όπως συζητείται στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, είναι να μην προχωρήσουν οι αλλαγές λόγω των αντιδράσεων που συναντούν και του πολιτικού κόστους που θα επιφέρουν.

Αναφορικά με το πλαίσιο για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, η υπουργός Παιδείας μεταξύ άλλων υπογράμμισε: «Έχουμε περάσει στη 2η χρονιά, ένα μέτρο το οποίο θεσπίστηκε όπως ακριβώς είχαμε υποσχεθεί. Θυμίζω προ της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη μπορούσε κάποιος να εισαχθεί με βαθμό 0,6 στα 20 και αυτό ήταν κατά τη γνώμη μας προβληματικό πρώτα από όλα για τους ίδιους τους υποψηφίους φοιτητές, γιατί οι πιθανότητες για ένα παιδί που εισάγεται με 1 στα 20 στο Πανεπιστήμιο να φοιτήσει και να αποφοιτήσει, όπως καταλαβαίνετε, είναι απειροελάχιστες. Εμάς μας νοιάζει: πρώτον να δίνουμε πραγματικές προοπτικές, δεύτερον να αναβαθμίσουμε ακόμη περισσότερο το Πανεπιστήμιο, και τρίτον να έχουμε απόλυτο σεβασμό στα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου».

Σημαντική παράμετρος του μέτρου που εφαρμόστηκε από πέρυσι όπως είπε η υπουργός, είναι ότι τα ίδια τα Πανεπιστήμια, το κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα, μπορεί να διαμορφώσει τη φυσιογνωμία που θέλει.

Για την τράπεζα θεμάτων, που «εφαρμόζεται και σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», η υπουργός τόνισε πως το μετρό στοχεύει στην κάλυψη της ελάχιστης διδακτικής ύλης, εξασφαλίζει την ισονομία στις εξετάσεις, δίνει μία ευελιξία τους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν μία σειρά θεμάτων, ενώ είναι ένα μέτρο «το οποίο στοχεύει στην εξασφάλιση περισσότερων εφοδίων για τα παιδιά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ