Την κατάταξη των 100 κορυφαίων brands (μάρκες) του 2012, δημοσιοποίησε η Interbrand. Στην κορυφή δεσπόζει όπως και πέρσι η Coca Cola!
Στην πρώτη θέση στη λίστα της Interbrand 2012 Best Global Brands για τις κορυφαίες επωνυμίες του κόσμου παρέμεινε η Coca-Cola, ακολουθούμενη από τις Apple, IBM, Google και Microsoft.
Συγκεκριμένα, ο κολοσσός αναψυκτικών και τροφίμων κατάφερε να αφήσει πίσω του τις διαρκώς αναπτυσσόμενες τεχνολογικές εταιρείες, καθώς η αξία του brand του έφτασε στα 77,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Apple με τη σειρά της (76,6 δισ. δολάρια), αναρριχήθηκε στη 2η θέση φέτος από την όγδοη περσινή, στηρίζοντας πολλά στις εξαιρετικές πωλήσεις, τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναπτυσσόμενες αγορές.
Η IBM ήταν 3η , με αξία brand 75,5 δισ. και η Google διατηρήθηκε 4η (69,7 δισ.), ξεπερνώντας για πρώτη φορά τη Microsoft (57,9 δισ.), η οποία σημείωσε πτώση δύο θέσεων. Στην κατάταξη εισήλθε για πρώτη φορά το Facebook, που βρέθηκε στην 69η θέση, με αξία brand 5,4 δισ., ενώ άλλα brands που έκαναν φέτος το ντεμπούτο τους είναι η Pampers (35η), Procter & Gamble, Prada (84η), Kia (87), Ralph Lauren (91η ) και Mastercard (94η ). Αντίθετα, εκτός λίστας βγήκαν οι Barclays, UBS, Zurich, HTC, Nivea και Armani.
Στο μήνυμα του ο Παγκόσμιος Εκτελεστικός Διευθυντής της Interbrand, Τζεζ Φράμπτον, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι τα σημερινά brands βρίσκονται σε άμεση συνάφεια με τους εργαζόμενους σε αυτά, τους καταναλωτές και τους επενδυτές και θέλουν να γνωρίζουν πως σκέφτονται για αυτά και πως μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα και ταχύτερα στην πρόκληση της καινοτομίας και της καλύτερης ανταπόκρισης στα συναισθήματά τους.
Τα brands με τη σημαντικότερη εξέλιξη:
Κάθε ρεκόρ κατάφερε να σπάσει φέτος η Apple, σε ότι αφορά την ανάπτυξη που παρουσίασε το Brand name της, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Είναι χαρακτηριστικό πως το ποσοστό βελτίωσης άγγιξε το 129% και την ανέβασε στη δεύτερη θέση, από την όγδοη περσινή. Τη δεύτερη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσε το online κατάστημα δημοπρασιών, Amazon (46%), καταφέρνοντας να φτάσει στην 20η θέση, ενώ ακολούθησε η εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών και smarthpones, Samsung, που είδε τη Brand αξία της να βελτιώνεται κατά 40% και να εγκαθίσταται στην 9η θέση του συνολικού πίνακα. Πολύ σημαντική ήταν και η ανάπτυξη της γιαπωνέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan (30%), γεγονός που την έφερε στην 73η θέση, ενώ το top 5 των brands με τη σημαντικότερη ανάπτυξη το 2012, κλείνει η Oracle (28%), η οποία είναι αφοσιωμένη στην παροχή λύσεων πληροφορικής.
Οι νέες αφίξεις:
Έξι είναι τα brands εκείνα που έκαναν την «παρθενική» τους εμφάνιση στη φετινή κατάταξη της Interbrand. Το πιο αναγνωρίσιμο όλων, είναι το Facebook, που κατέλαβε την 69η θέση, με την αξία του να φτάνει στα 5.421 εκ. δολάρια. Η πιο δυναμική είσοδος, είναι αυτή των Pampers της P&G, καθώς εγκαταστάθηκαν στην 34η θέση, με αξία 11.296 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία Kia έκανε δυναμική είσοδο, καταλαμβάνοντας την 87η θέση, με αξία 4.089 εκ. δολαρίων. Καινούρια στη λίστα, ήταν και τα Prada (84η θέση, αξία 4.271 εκ. δολάρια), MasterCard (94η θέση, αξία 3.896 εκ. δολάρια) και Ralph Lauren (91η θέση, αξία 4.038 εκ. δολάρια).
Κυριότεροι κλάδοι: αυτοκινητοβιομηχανία, αγαθά και τεχνολογία
Σε ότι αφορά τους κύριους βιομηχανικούς τομείς, που κυριαρχούν στη φετινή λίστα της Interbrand, στην κορυφή βρίσκεται η αυτοκινητοβιομηχανία με 13 brands. Ο λόγος για έναν τομέα που την προηγούμενη δεκαετία παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη, καθώς μονάχα οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων στην Κίνα, εκτοξεύθηκε κατά 1.550% από το 2001 ως το 2011, ενώ σημαντικά νούμερα παρουσίασε και η αγορά της Βόρειας Αμερικής. Το 2012 πάντως, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζεται κορεσμένη. Ακολουθούν ο τομέας οικονομικών υπηρεσιών με 12 brands και αυτός των FMCG αγαθών με 11. Μάλιστα, ο τομέας των FMCG αγαθών παρουσίασε ανάπτυξη μέσα στο 2012, στηριζόμενος στην καινοτομία και στην εξάπλωση σε αναπτυσσόμενες αγορές, με το νέο στοίχημα για εκείνον, να είναι η στροφή των καταναλωτών στον ψηφιακό κόσμο. Ο τομέας της τεχνολογίας, από την πλευρά του, περιλαμβάνει 9 brands, η πορεία των οποίων παρουσιάζει αυξομειώσεις μέσα στη χρονιά, ενώ 8 Brands αριθμεί ο τομέας πολυτελών αγαθών. Από 7 brands αριθμούν τα οινοπνευματώδη και τα ηλεκτρονικά είδη, ενώ με 6 brands εκπροσωπείται στη λίστα ο τομέας επιχειρηματικών υπηρεσιών.