Γιώργος Ζάψας: Κριτική εφ΄όλης της ύλης στην Περιφερειακή Αρχή

zapsas g

Τους λόγους για τους οποίους αποχώρησε από τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ανέλυσε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας.

Ο κ. Ζάψας όπως έπραξε και στη συνεδρίαση, υπογράμμισε ότι έπρεπε να τηρηθεί ο κανονισμός και η νομοθεσία.. Να γίνει δηλαδή ο απολογισμός από τον Περιφερειάρχη και να ακολουθήσουν οι επικεφαλής των παρατάξεων κι όχι οι δώδεκα αντιπεριφερειάρχες.

«Ο κ. Καχριμάνης έχει άλλη προσέγγιση, δυστυχώς. Αυτή η περιφερειακή Αρχή ζει τη δική της πραγματικότητα, την πραγματικότητα της συνεχούς και αδιάκοπης εξουσίας που τους εξασφάλισε η επαναλαμβανόμενη εκλογή τους. Για αυτό χάνουν το όνειρο και χωρίς όνειρο και φαντασία η εξουσία γίνεται αυτοσκοπός, εκπίπτει στην ικανοποίηση της ατομικής φιλοδοξίας, θεμιτής κατά τα άλλα, αλλά αυτό δεν αφορά το σύνολο και εδώ είναι το πρόβλημα. Βρίσκουν και κάνουν. Δυστυχώς η πολιτεία δεν θεσμοθέτησε τις θητείες και ο περιφερειάρχης μας θα συνταξιοδοτηθεί ως αιρετός, όπως και πολλοί άλλοι με ανάλογη διαδρομή, γιατί το κράτος δεν τόλμησε να νομοθετήσει και τα πολιτικά κόμματα που κυβέρνησαν τη χώρα αρνήθηκαν αυτό το δημοκρατικό δικαίωμα της εναλλαγής και του ελέγχου της εξουσίας. Πράγμα που συμβαίνει στην Μέκα του καπιταλισμού και αλλού.

Μόνο που το βάρος της ευθύνης καθίσταται διπλό και τριπλό. Πρέπει κάθε μέρα να αποδεικνύουν ότι το αξίζουν. Και αυτό δεν επιβεβαιώνεται» τόνισε ο Γιώργος Ζάψας.

Στη συνέχεια άσκησε εφ’ όλης της ύλης κριτική στην Περιφερειακή Αρχή.

Στο διοικητικό μέρος

Έχουν αποχωρήσει 300 από τους 900 υπαλλήλους και δεν αντικαταστάθηκαν! Η κινητικότητα δεν έφερε, το αντίθετο συνέβη. Αυτό βέβαια μπορεί να εξυπηρετεί την πολιτική τους, να δώσουμε δουλειές σε εξωτερικούς συνεργάτες αλλά το μέτρο αυτό δεν γίνεται να βρίσκει οριζόντια εφαρμογή επειδή με αυτές τις πολιτικές ακυρώνεται ο θεσμός. Αυτή η πραγματικότητα επηρεάζει την οργάνωση των υπηρεσιών και συσχετίζεται με τον στόχο της οικονομικής απόδοσης του φορέα. Διότι, για να χαράξεις πολιτική  θέλει να θέσεις τις προτεραιότητες και θέλεις κι έναν μηχανισμό να υλοποιήσεις τους στόχους. Για να το πούμε τεχνοκρατικά, χρειάζεται να επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και μαζί με ένα αξιόπιστο οργανόγραμμα που θα βασίζεται στην αξιοκρατία και θα ευνοεί την εξέλιξη των υπαλλήλων να παράξεις έργο. Δεν διακρίνουμε κάτι από τα παραπάνω στη λειτουργία της περιφέρειας Ηπείρου.

Στον αντίποδα, τα Υπηρεσιακά Συμβούλια δεν λειτουργούν – κρίσεις υπαλλήλων δεν γίνονται. Η υπηρεσιακή εξέλιξη των υπαλλήλων αποτελεί ξένη υπόθεση για τον Περιφερειάρχη. Ο ίδιος έχει επιλέξει τον διορισμό αναπληρωτών με κριτήριο την προσωπική του επιλογή κι όχι την αξιοκρατία. Οι υπάλληλοι προσφεύγουν κατά αποφάσεων του Περιφερειάρχη, δικαιώνονται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση αλλά φευ δεν δικαιώνονται από τον κ. Καχριμάνη. Όπως η πρόσφατη περίπτωση υπαλλήλου της Π.Ε. Ιωαννίνων που εξόφθαλμα παρακάμφθηκε και διεκδικεί το δίκιο της προσφεύγοντας σε ένδικα μέσα. Για αυτό προτρέπουμε να προχωρήσουν άμεσα οι κρίσεις σε όλα τα επίπεδα. Να επιβραβεύσουμε αυτούς που κουράστηκαν και ξοδεύτηκαν να σπουδάσουν και αυξήσαν τα προσόντα τους. Να δοθούν ευκαιρίες στη νέα γενιά υπηρεσιακών παραγόντων. Να γίνουν πρότυπα για τους επόμενους-ες και σε συνδυασμό με την εμπειρία που απέκτησαν δίπλα στους αρχαιότερους να πολλαπλασιαστούν οι δυνατότητες παραγωγής έργου στην περιφέρεια μας.

Στο οικονομικό μέρος

Δεν υλοποιείται το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πάσχει ο προγραμματισμός της περιφέρειας και η κυβέρνηση καθυστερεί τις πληρωμές. Υπάρχουν προβλήματα στις κατασκευές (στην επίβλεψη & παραλαβή των έργων), επαναλαμβανόμενες παρατάσεις έργων που αυξάνουν το κόστος και σωρεία απευθείας αναθέσεων. Γίνεται κατάχρηση στην εφαρμογή διατάξεων που προβλέπει ο νομοθέτης για περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών (άρθρο 32 του ν. 4412/2016).

Στα ζητήματα των υποδομών

Δεν υπάρχει αρχή, μέση και τέλος στον προγραμματισμό των μεγάλων έργων που ανακοινώνει κατά καιρούς ο περιφερειάρχης και η κυβέρνηση για την Ήπειρο. Δεν έχουν δρομολογηθεί στη βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου και η παρατεταμένη εκκρεμότητα τους κοστίζει. Τα παραδείγματα είναι πολλά:

             Δεν εφαρμόζεται στο σύνολο του ο Περιφερειακός Σχεδιασμός στη Διαχείριση των Απορριμμάτων (ΠΕΣΔΑ Ηπείρου)

–              Είναι προβληματική η συνεργασία περιφέρειας και δήμων της Ηπείρου και ειδικότερα με τον ΦοΔΣΑ

–              Έχουμε διαρκείς αναβολές λειτουργίας των ΣΜΑ και ακύρωση στην πράξη του σχεδιασμού διαχείρισης των απορριμμάτων

–              Ο περιφερειάρχης επιμένει να κρατήσει τη μεταφορά του υπολείμματος και να μην συμμορφώνεται με το νόμο 4555/2018

             Μας επιβάλλονται υπέρογκα πρόστιμα που καλείται να πληρώσει η περιφέρεια και το δημόσιο στην «ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΗΠΕΙΡΟΥ» που διαχειρίζεται το εργοστάσιο ΑΣΑ (3,3 εκατομμύρια)

             1,2 εκατομμύρια δημοσιονομική διόρθωση και μείωση του ποσού των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, από λάθη της περιφερειακής αρχής

             Έχουμε πειθαρχική δίωξη των μελών της Ο.Ε.

             Ενδεχομένως να υπάρξουν προβλήματα με την νομιμότητα της μεταβίβασης του ακινήτου του ΥΠΑΑΤ στην ΗΠΕΙΡΟΣ Α.Ε. που προορίζεται να φιλοξενήσει το «ΠΑΡΚΟ ΥΨΗΛΗΣ (Κ’ Ανοιχτής) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΡΕΥΝΑΣ και ακόμα δεν έχει γίνει η παρουσίαση των μελετών του έργου (μελέτη σκοπιμότητας/ βιωσιμότητας, οικονομοτεχνική μελέτη κ.α.)

             Στο ΜΕΓΑΛΟ ΚΛΕΙΣΤΟ, άλλα ανακοινώθηκαν και άλλα γίνονται

             Δεν υπάρχει σχέδιο για τη δημιουργία μικρών κλειστών αθλητικών χώρων – γυμναστηρίων/ προπονητηρίων που θα καλύψουν τις ανάγκες των ακαδημιών και θα ενισχύσουν τον σχολικό αθλητισμό

             Η μελέτη της σιδηροδρομικής σύνδεση της Ηπείρου περιμένει να παρθούν πρωτοβουλίες. Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση των μελετών με 7,5 εκατομμύρια από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF και το υπουργείο ακόμα δεν βρίσκει τα υπόλοιπα 7,5 εκ. (50% του συνολικού κόστους των 15 εκ.), για να προκηρυχθούν οι μελέτες, ώστε με ορίζοντα το 2024 να ωριμάσει το έργο της γραμμής “ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΓΙΑΝΝΕΝΑ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ”, με προοπτική να κατασκευαστεί μέχρι το 2030

             Ο αυτοκινητόδρομος “ΓΙΑΝΝΕΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ” (η συνέχεια του Δυτικού Άξονα/ Ιόνια οδός), με ευθύνη του περιφερειάρχη και της κυβέρνησης, δυστυχώς, θα είναι αναβαθμισμένη ε.ο. Καλύτερα να μη γίνει. Αν δεν μπορούν ας αφήσουν την επόμενη κυβέρνηση να τον κατασκευάσει με κανονικά χαρακτηριστικά 4ιχνου α/δ

             Το ίδιο μοντέλο επιλέγουν και για την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, στη Φιλιππιάδα

             Δυστυχώς, δεν μπορούν, περιφέρεια και κυβέρνηση, να δημοπρατήσουν ούτε την παράκαμψη της Φιλιππιάδας, εδώ και 3 χρόνια

             Τα Διοικητήρια καθυστερούν και τα ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών σε Άρτα και Πρέβεζα συνεχίζονται

Σε αυτά και σε ακόμα περισσότερα πρέπει να απαντήσει ο κ. Καχριμάνης και οι επιτελής του. Πέρασαν τρία χρόνια και δώδεκα στο σύνολο που έχουν την ευθύνη της περιφέρειας. Πρέπει να δικαιολογήσουν τη 12χρονη εξουσία τους. Η απολογία τους να είναι ειλικρινής αν θέλουν να τους συχωρήσουν οι Ηπειρώτες για την υστέρηση της περιφέρειας μας. Καμιά συναίνεση στα λάθη, τις παραλήψεις και στις πολιτικές τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ