Στα θρανία με ανθελληνικά βιβλία.. Μαθήματα αλυτρωτισμού από την Αλβανία!

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μία δεκαετία συμπληρώθηκε απ’ όταν επήλθε η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας για αλλαγή των σχολικών βιβλίων. Και στην Ελλάδα οι αλλαγές έγιναν, καθώς από τα σχολικά βιβλία αφαιρέθηκαν οι αναφορές στην «Βόρειο Ήπειρο» όμως τα Αλβανικά βιβλία και φέτος παραμένουν γεμάτα με ανθελληνικό και αλυτρωτικό περιεχόμενο. Οι Αλβανοί μάλιστα όπως αποτυπώνεται στις τελευταίες συναντήσεις που έγιναν δεν έχουν καμία πρόθεση να προχωρήσουν σε αλλαγές, υποστηρίζοντας ότι οι χάρτες που δείχνουν τα σύνορα της χώρας τους μέχρι την Πρέβεζα αποτυπώνουν… μέρος της ιστορίας!!!

Τις απαράδεκτες συνθήκες της μειονοτικής εκπαίδευσης στην Αλβανία, που οδηγούν σε περαιτέρω συρρίκνωση του ελληνισμού και στην υποχρεωτική φυγή από τις πατρογονικές εστίες του, καταγγέλλει με ανακοίνωση της η οργάνωση της ελληνικής μειονότητας «Ομόνοια», με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και αναδεικνύει το εξίσου σοβαρό ζήτημα τη διατήρησης και φέτος των ανθελληνικών αναφορών στα σχολικά βιβλία.

Η «ΟΜΟΝΟΙΑ» καταγγέλλει «έλλειψη φροντίδας για τις σχολικές υποδομές, καθυστερήσεις για τα σχολικά βιβλία και διατήρηση του ανθελληνικού περιεχομένου στα εγχειρίδια της Ιστορίας και της Γεωγραφίας», αναδεικνύοντας ένα σημαντικό πρόβλημα στις διμερείς σχέσεις, καθώς πλέον αφορά την αξιοπιστία της αλβανικής πλευράς σε ό,τι συζητά και συμφωνεί με την Αθήνα.

Τα Αλβανικά σχολικά βιβλία περιλαμβάνουν σωρεία απαράδεκτων αναφορών και παρουσιάζουν ως αλβανικά εδάφη το μεγαλύτερο μέρος της Ηπείρου και τμήματα της Δυτικής Μακεδονίας.

Έχουν εκτενείς αναφορές στην «Γενοκτονία των Τσάμηδων» και φυσικά  ταυτίζουν τους Αρβανίτες με Αλβανική μειονότητα.

Τα βιβλία αυτά δεν διδάσκονται μόνο στους Αλβανούς μαθητές αλλά και στα παιδιά της ελληνικής μειονότητας ενώ διανέμονται και στην Ελλάδα όπου γίνονται μαθήματα αλβανικής γλώσσας.

Με ειδική αναφορά στις αντιεπιστημονικές και ανθελληνικές αναφορές στα βιβλία της ιστορίας και της γεωγραφίας η «ΟΜΟΝΟΙΑ» κατηγορεί την αλβανική κυβέρνηση για την εφαρμογή συστηματικού σχεδίου για τον διωγμό της Ελληνικής μειονοτητας από τις εστίες της:

«..Ως ΟΜΟΝΟΙΑ θεωρούμε υπεύθυνη την πολιτεία ότι με την εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί προσβάλει την ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας στα σχολεία που φοιτούν μέλη της ΕΕΜ. Αυτό οδηγεί οικογένειες της σε επιλογές εγκατάλειψης γι αυτό το λόγο των πάτριων εστιών ή την επιλογή σχολείων που δεν περιέχουν διδασκαλία της ή στην ελληνική. Και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για πρακτικές τεχνητής μείωσης της δυναμικής της Ελληνικής κοινότητας που αντιβαίνουν το πνεύμα και τις πρακτικές των διεθνών Συμβάσεων..».