«Δημοσκοπήσεις», προπαγάνδα και fake news..

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

«Tι δείχνουν τα γκάλοπ για την Περιφέρεια Ηπείρου - Ποιοι υποψήφιοι έχουν προβάδισμα για τον δεύτερο γύρο»… Αυτός ο… βαρύγδουπος τίτλος συνοδεύει ρεπορτάζ που δημοσιεύεται σε αθηναϊκή ιστοσελίδα. Το ίδιο ρεπορτάζ βλέπει ότι ξεκαθαρίζει το δίδυμο του δεύτερου γύρου κι αυτό «σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από μετρήσεις της κοινής γνώμης»! Το εντυπωσιακό είναι ότι στη συνέχεια παρατίθενται ποσοστά των παρατάξεων, όμως πουθενά δεν αναφέρεται η εταιρία που διενήργησε την δημοσκόπηση, ο χρόνος που πραγματοποιήθηκε και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε.

Πρόκειται για βασικές παραμέτρους που θα πρέπει να συνοδεύουν κάθε δημοσίευμα που αναφέρεται σε δημοσκοπήσεις και ποσοστά παρατάξεων.

Ανώνυμα το συγκεκριμένο δημοσίευμα διακινήθηκε στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία τοπικών μέσων ενημέρωσης. Ο αποστολέας αντιλαμβανόμενος προφανώς το κενό που υπάρχει σημειώνει το όνομα της εταιρίας που διενήργησε την μέτρηση. Το Epiruspost δεν το αναφέρει καθώς δεν διαθέτει κανένα στοιχείο για την αξιοπιστία της πληροφορίας.

Γεγονός είναι ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την εκλογική αναμέτρηση της 26ης Μαΐου.

Fake news, προπαγάνδα για την δημιουργία εντυπώσεων και «μαύρες» δημοσκοπήσεις έρχονται στο προσκήνιο προφανώς για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένες σκοπιμότητες.

Οι διαρροές «μυστικών μετρήσεων» αποτελούν μέρος όλων αυτών και μιας τακτικής που μάλλον απέχει πολλά χρόνια από την σημερινή πραγματικότητα.

Τα πράγματα είναι απλά..

Όποιος επικαλείται στοιχεία δημοσκοπήσεων οφείλει να τα παρουσιάζει κιόλας με βάση τον ενδεδειγμένο επιστημονικά τρόπο.

Όταν αυτό δεν συμβαίνει τότε είτε τα στοιχεία είτε δεν υπάρχουν, είτε κατασκευάζονται για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.