Σκοντάφτει στα διόδια η πώληση της Εγνατίας

ΧΡΗΜΑ

Ακόμη και την εξαίρεση της Εγνατίας Οδού από την υποχρέωση για την εγκατάσταση αναλογικών διοδίων εξετάζουν στο ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους προβληματισμούς που διατυπώνουν τα εννέα επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι οι υποψήφιοι επενδυτές, διατυπώνουν πολλές επιφυλάξεις και αμφιβολίες για την πορεία του δορυφορικού συστήματος και κυρίως για τις επιπτώσεις που θα έχει στην εισπραξιμότητα του αυτοκινητοδρόμου.

Οι προβλέψεις τους μιλούν για απώλειες εσόδων που θα ξεπεράσουν το 20% όταν σήμερα με το σύστημα των δώδεκα συμβατικών σταθμών διοδίων σε όλο το μήκος και τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού δεν υπερβαίνουν το 5%.

Αρμόδιες πηγές που παρακολουθούν από κοντά την διαδικασία κάνουν λόγο για νέα σοβαρή εμπλοκή στο διαγωνισμό που κινδυνεύει να ατονήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών και να παρατείνει επ΄ αόριστον την προσπάθεια παραχώρησης της εταιρείας που έχει μετατραπεί σε γόρδιο δεσμό για το ΤΑΙΠΕΔ.

Από την μια γιατί οφείλει να κλείσει τα μεγάλα ανοικτά μέτωπα της παραχώρησης και να συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης και από την άλλη γιατί καταλαβαίνει ότι είναι αδύνατο να εξαιρεθεί από την αναλογική χρέωση η Εγνατία, όταν ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης έχει εξαγγείλει ουκ ολίγες φορές ότι το δορυφορικό σύστημα για τα φορτηγά και η οπτική αναγνώριση πινακίδων στις εισόδους και εξόδους των αυτοκινητοδρόμων, θα εφαρμοστούν καταρχήν στην Εγνατία και μετά και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους.

Εταιρείες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό εκτιμούν ότι ακόμη και αν λυθούν όλα τα προβλήματα σύντομα, δεσμευτικές προσφορές δεν θα μπορούν να υποβληθούν για την Εγνατία πριν από το προσεχές Φθινόπωρο. Oι διαδικασίες του διαγωνισμού, προβλέπουν ότι μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα ακολουθήσει διαβούλευση με τις εταιρείες, θα αξιολογηθούν οι προτάσεις και στην συνέχεια θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.