Προς παραχώρηση τα 23 αεροδρόμια.. Έντονο ενδιαφέρον από Ινδούς και Γερμανούς!

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Θέμα χρόνου θεωρείται η ανακοίνωση των οριστικών αποφάσεων της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο, μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Μάλιστα ο τοπικός αερολιμένας που μέχρι πριν μερικά χρόνια δεν προσέλκυε κανέναν επενδυτή παίρνει θέση στη λίστα των περιζήτητων καθώς οι προοπτικές ανάπτυξης θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικές. Το 2019 άλλωστε σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας είναι αυτό που κατέγραψε την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην επιβατική κίνηση.

Η αξιοποίηση των αεροδρομίων θα γίνει είτε με παραχώρηση είτε με ΣΔΙΤ, με σύμπραξη δηλαδή δημοσίου και ιδιωτών, καθώς η λίστα περιλαμβάνει δύο ειδών αεροδρόμια «τα δυτικά σύγχρονα αεροδρόμια και τα τριτοκοσμικά», όπως τα χαρακτήρισε, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής. 

Η μεγάλη «ψαλίδα» στην εικόνα που εμφανίζουν τα 23 αεροδρόμια μεταξύ τους, αποτελεί εξάλλου και τον λόγο που ο διαγωνισμός έχει καθυστερήσει.  

Ψηλά στην λίστα τακτικής κίνησης βρίσκονται αεροδρόμια μεγάλων πόλεων όπως Ιωαννίνων, Αλεξανδρούπολης, Κοζάνης κι άλλων, προοπτικές για αύξηση του τουρισμού και της επιβατικής κίνησης εμφανίζει η Κάρπαθος, ενώ αντίθετα, περιορισμένη κίνηση υπάρχει στο Καστελόριζο.

Με την αναβάθμιση των αεροδρομίων της χώρας, η κυβέρνηση προσδοκά στην προσέλκυση επιπλέον επενδύσεων και για την αναβάθμιση του στόλου αεροσκαφών, ακολουθώντας το παράδειγμα της Aegean Airlines, που υλοποιώντας επένδυση μαμούθ 6,6 δισ. δολαρίων, ενισχύει το στόλο της με 46+12 νέα αεροσκάφη.

Στο μικροσκόπιο του ενδιαφέροντος τους βάζουν τα 23 αεροδρόμια οι εταιρείες που γνωρίζουν ήδη την ελληνική αγορά, καθώς η μεν Fraport υλοποιεί το έργο αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, έχοντας ήδη δώσει δείγμα δουλειάς, ενώ και η ινδική GMR Airports Limited, αποτελεί συνεργάτη της Τέρνα, συμμετέχοντας με ποσοστό 21,64% στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Η GMR Airports συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 5 κορυφαίων εταιρειών ανάπτυξης και διαχείρισης αερολιμένων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πληροφορίες, ωστόσο, που δημοσιεύονται στα αθηναικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν, ότι ενδιαφέρον για τους νέους διαγωνισμούς αεροδρομίων, υπάρχει και από άλλες διεθνείς εταιρείες με εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων, κάποιες από τις οποίες έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους σε παλαιότερους διαγωνισμούς.