Γ. Ζάψας: Ποτέ να μην γίνει…

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Εδώ  που φτάσαμε, ποτέ να μην γίνει ο Αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά και να μην ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας της «Αιώνιας» οδού, εάν είναι να γίνει «κουτσουρεμένος», για 47 ΚΜ τεράιχνος (Τμ. Γιάννενα – Καλπάκι) και 18 ΚΜ δίιχνος (Τμ. Καλπάκι – Κακαβιά)».

Αυτό επισημαίνει ο Γιώργος Ζάψας, επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών»  με επιστολή που απευθύνει τόσο προς τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη όσο και προς τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

Αναλυτικά στην επιστολή του ο κ. Ζάψας σημειώνει:

Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η χθεσινή σύσκεψη των Αθηνών αποτέλεσε αφορμή για μια συνάντηση και κοινή διεκδίκηση όλων των αιρετών θεσμικών εκπροσώπων της Ηπείρου με προφανή σκοπό την ολοκλήρωση του οδικού άξονα της Ιόνιας οδού από Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά.

Και τι συμφωνήθηκε τελικά;

Να καταβληθεί προσπάθεια για «κανονικό» δρόμο και να μην γίνει με γεωμετρικά χαρακτηριστικά Εθνικής οδού!

Με αυτόν τον όρο αποδίδουν τα ΜΜΕ το συμπέρασμα των συνομιλιών.

Δηλαδή η Ιόνια οδός θα φτάνει μέχρι το Καλπάκι και το εναπομείναν τμήμα του αυτοκινητόδρομου που συνδέει δυο χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα είναι δίιχνο ή όπως λέγετε «τρίιχνο» για 15- 18 ΚΜ (είναι εφεύρημα ο όρος τρίιχνος δρόμος. Δεν υπάρχει στα τεχνικά χρονικά!).

Εύγε κύριε Υπουργέ και Κε Περιφερειάρχη!

Φτιάξαμε όλο το εσωτερικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της Χώρας τετραίχνο και κολλήσαμε στα 15 ΚΜ, από το Καλπάκι μέχρι τα σύνορα της γείτονος Αλβανίας!

Οποία έκπτωση.

Όταν η Αλβανία θα αναβαθμίζει το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της μέσα από τα επόμενα χρηματοδοτικά προγράμματα της, ως συνδεδεμένο και υπό ένταξη μέλος της Ε.Ε., εμείς θα δικαιολογούμαστε ότι δεν μπορέσαμε, γιατί δεν προλάβαμε, να ολοκληρώσουμε τις υποδομές μας στα πρώτα κοινοτικά προγράμματα χρηματοδότησης, αφού (είναι γνωστό) αυτά που θα ακολουθήσουν δεν δικαιολογούν αυτοκινητοδρόμους εάν δεν συνδυάζονται με έργα περιβαλλοντικού, πολιτιστικού ή άλλου ενδιαφέροντος!

Τόσο απλά.

Ποτέ να μη γίνει «κουτσουρεμένος» λοιπόν. Γιατί αδιαφορήσαμε όταν έπρεπε. Δεν διεκδικήσαμε. Παίρναμε ότι μας χάριζαν και καλά παθαίνουμε!

Ο Σουφλιάς δεν σεβάστηκε τις ενστάσεις της τότε Δημοτικής Αρχής του Δήμου Ιωαννιτών και απένταξε το έργο της προέκτασης της Ιόνιας οδού μέχρι τα σύνορα, όταν υπήρχαν τα λεφτά και επειδή δεν φρόντισε κανείς να «χωρέσει» στο τρέχον ΕΣΠΑ.

Αφήστετο λοιπόν όπως είναι να το βλέπουν οι επόμενες γενιές και να παραδειγματίζονται. Να μην ξανακάνουν τα ίδια λάθη! Ας το παραδεχθούμε, φανήκαμε κατώτεροι των περιστάσεων.

Κι όμως δεν ταιριάζει στην Ήπειρο των Εθνικών Ευεργετών αυτή η τύχη. Είναι ώρα να διεκδικήσουμε. Δήμαρχοι και Περιφέρεια, Επιμελητήρια και Φορείς να οργανωθούμε γιατί διαφορετικά θα ακολουθήσουν κι άλλες πολλές ήττες.

Αρνούμαστε να δεχθούμε τον υποβιβασμό ενός αυτοκινητόδρομου τόσο μεγάλης σημασίας και αξίας, όπως η σύνδεση Ελλάδας - Αλβανίας. Δεν πρόκειται μόνο για ενδοπεριφερειακό έργο ζωτικής σημασίας για την Ήπειρο αλλά για έργο εθνικής σημασίας, το οποίο έπρεπε από καιρού οι κυβερνήσεις να είχαν χρηματοδοτήσει.

Αν αυτή την τύχη επιφυλάσσει η κυβέρνηση για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα – Κακαβιά, τότε τι να περιμένουμε για την σύνδεση της Πρέβεζας με Ιόνια οδό και την Εγνατία ή για άλλα κρίσιμα αναπτυξιακά έργα που έχει ανάγκη η Περιφέρεια και δεν έχουν αναδειχθεί όσο θα έπρεπε;

Η Ήπειρος χρειάζεται μεγάλα έργα για να έχει προοπτική. Έστω και τώρα να παραδεχθούμε τα λάθη και να ιεραρχήσουμε τις υποδομές που μας αξίζουν:

-              Τετράιχνο οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

-              Χρηματοδότηση του συνόλου της σύνδεσης Ιόνιας οδού με Πρέβεζα

-              Ολοκλήρωση οδικού άξονα Ακτίου – Αμβρακίας

-              Ολοκλήρωση των υποδομών λιμένος Ηγουμενίτσας

-              Ωρίμανση μελετών της σιδηροδρομικής γραμμής τμ. «Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα»

-              Αναγνωριστική μελέτη για φυσικό αέριο στην Ήπειρο.

-              Αντιπλημμυρικά (και αρδευτικά) στην πεδιάδα του Αράχθου (κάμπος της Άρτας) και στις εκβολές Λούρου και Καλαμά