Η… βόμβα Καραμανλή στον δρόμο Ιωαννίνων Κακαβιάς.. Αντικρουόμενες απαντήσεις για τις μελέτες

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ως κεραυνός εν αιθρία έπεσε στα Γιάννινα η είδηση πως όχι μόνο δεν επίκειται να δοθεί άμεσα λύση στην επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, έργο που μένει στους σχεδιασμούς μία και πλέον δεκαετία αλλά κι αν αυτή δοθεί θα απέχει πολύ από την αναμενόμενη. Θα είναι δηλαδή ένας δίιχνος δρόμος, ότι δηλαδή υπάρχει και σήμερα προφανώς με κάποιες βελτιώσεις γιατί με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουν να βρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πέρα απ’ αυτό όμως αποδεικνύεται και ο εμπαιγμός σε βάρος της περιοχής καθώς όπως αποδεικνύεται οι μελέτες για το έργο έχουν ολοκληρωθεί από το 2015 –σε αντίθεση με όσα δήλωναν υπουργοί στο παρελθόν- και αυτή τη στιγμή τα κονδύλια του ΕΣΠΑ μένουν στα συρτάρια.

Με άλλα λόγια λεπτά υπάρχουν καθώς τα τομεακά προγράμματα μετά βίας καταγράφουν απορρόφηση πόρων που φτάνει στο 30% και το πρόγραμμα σε τρία χρόνια λήγει με τον κίνδυνο η χώρα να επιστρέψει χρήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από τις απαντήσεις που έδωσαν τα αρμόδια υπουργεία Υποδομών και Ανάπτυξης σε ερώτηση του βουλευτή Ιωαννίνων Γιώργου Αμυρά προκύπτουν τα εξής ενδιαφέροντα σημεία:

  • Οι μελέτες για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων Κακαβιάς ολοκληρώθηκαν το 2010 η πρώτη φάση και το 2015 η δεύτερη φάση. Κόστισαν δε 3,9 εκατομμύρια που πληρώθηκαν από κοινοτικούς πόρους.
  • Από το 2015 δεν έγινε καμία ενέργεια για την εξεύρεση αξιόπιστης πηγής χρηματοδότησης. «Το έργο δεν περιλαμβάνεται στον προγραμματισμό της τρέχουσας περιόδου του τομεακού προγράμματος Υποδομές Μεταφορών, με βάση το εγκεκριμένο πρόγραμμα», απαντά ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δημήτρης Σκάλκος και παραπέμπει για περισσότερα στο Υπουργείο Υποδομών.
  • Το Υπουργείο Υποδομών με την σειρά του έρχεται και λέει ότι η δεύτερη φάση της μελέτης δεν έχει ολοκληρωθεί. Συντάχθηκε τεχνικό δελτίο και διαβιβάστηκε στην αρμόδια Διεύθυνση προκειμένου να προωθηθεί η ένταξη για χρηματοδότηση στο ΠΔΕ. Μάλιστα αναφέρει ότι απαιτείται ποσό 1,5 εκατομμυρίων για την ολοκλήρωσή του.

Και εδώ πετά την… βόμβα! «Μετά από πρόταση της επιτελικής δομής του ΕΣΠΑ συντάχθηκε νέα πρόταση για νέα μελέτη για δίιχνη διατομή σε όλο το μήκος με σκοπό να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και ως εκ τούτου να αποβεί πιο ευχερής η χρηματοδότηση».

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την μελέτη της πρώτης φάσης ο προϋπολογισμός του έργου από τα Γιάννινα μέχρι το Καλπάκι, 46 χιλιόμετρα, ανέρχεται στα 340 εκατομμύρια.

Γίνεται ολοφάνερο ότι άλλα λέει το Υπουργείο Ανάπτυξης και άλλα το Υπουργείο Υποδομών. Η συνεννόηση προφανώς είναι κάτι που αφορά τα ίδια.

Οι πολιτικές τους ηγεσίες έχουν εκτεθεί έναντι της κοινής γνώμης της περιοχής. Ειδικά αυτή του Υπουργείου Υποδομών η οποία μέχρι σήμερα δείχνει να μην έχει καμία επαφή με την περιοχή, να αγνοεί ακόμη και στοιχειώδη ζητήματα και να απαξιώνει να συζητήσει με τους φορείς της περιοχής.

Ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής επιλέγει να απαντήσει με το έγγραφο ενός Διευθυντή και ελαφρά τη καρδία να κόψει τον δρόμο στη μέση για να του βγει ο λογαριασμός.

Ο δρόμος από τα Γιάννινα μέχρι την Κακαβιά αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού, είναι η φυσική εξέλιξη και ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητόδρομου και κάθε άλλη λύση αποτελεί μπάλωμα.. Είναι αστείο να λέγεται και θα είναι τραγικό αν γίνει πράξη…